Varm baby

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre om nettene, hun blir som en varmeovn så fort hun sovner og jeg vil ikke la henne ligge helt bar heller.
Jeg har prøvd å la henne ligge i bare pysjen, med tynt teppe, med og uten babynest men hun blir alltid gjennomsvett på natta... dyne er iallfall bare å glemme!
For øyeblikket så sover hun i babynest i senga med tynt pledd over seg i bare bleia så tar jeg og tar av henne pleddet noen ganger i løpet av natta og når jeg tar av henne pleddet da så er hun alltid svett. Men føler det blir veldig kjølig for henne å ligge helt bar på den måten, noen som har noen tips å komme med?

Hva med og legge henne rett på lammeskinn? Det skal være temperaturregulerende?

Har du det veldig varmt på soverommet da?
Vi har det faktisk relativt kjølig på soverommet fordi både jeg og samboer er varmblodige, så kanskje rundt 18-20 grader, men blir alltid varmere i løpet av natten siden alle tre er såpass varme av seg. Jeg tørr ikke ha det kjøligere da jeg syntes dette kanskje er litt i drøyeste laget :/

Tynn ullpysj rett på lammeskinn, evt uten noe over?
Jeg visste ikke at lammeskinn var temperaturregulerende, men takk for tips :) har ikke kjøpt noen pysjer etter hun ble født ettersom hun er så varm men da skal jeg gå til investeringen av både ny pysj og lammeskinn :) takk for tips ❤️

Har samme problem! Bruker ull nesten dag og natt. Han blir så fort svett og klam, og blir fort kald hvis bomullsbodyene blir svett. Vi legger han i ullbody (med strømpebukse eller ullsokker) eller ull-heldress. Da vet jeg at om han blir svett i løpet av natta, eventuelt i bilstolen på biltur så vil han ikke bli kald! Rett det som hun over sier, ull regulerer varme.. Er så fort at de blir syk hvis de ligger i våt bomull eller ligger naken og går i fra varm /kald

Jeg visste ikke at lammeskinn var temperaturregulerende, men takk for tips :) har ikke kjøpt noen pysjer etter hun ble født ettersom hun er så varm men da skal jeg gå til investeringen av både ny pysj og lammeskinn :) takk for tips ❤️
Er jo derfor vi har forum, er det ikke?:p Slappe, tynne ullpysjer er gull til det formålet, altså ikke dyre fancy og ettersittende hust&claire, men heller en sliten arvepysj fra Cubus:D

Back
Topp