Varm baby

Februar18

Glad i forumet
Har en baby på 4 mnd som er veldig varmblodig.
Hver gang ho sover blir ho gjennomvåt av svette og ho våkner flere ganger fordi ho er varm. 
Må som regel bytte body på henne hver gang ho har sovet. Håret er også helt svett.
Idag var det 12 grader ute og vind.
Eg la ho i vognen med body og strømpebukse uten teppe og uten lue!
Og ho våknet flere ganger. Knall rød i ansiktet og helt svett.
Har prøvd å la ho ligge på lammeskinn, hatt på ullklær i ull og silke og bare laken på madrassen i vognen.
Andre som har varme babyer??
Eller noen som har ett godt tips til hva eg kan gjøre for at ho ikke skal bli så varm?

alle mine 3 har vært veeeeldig varm. men de har aldri voknet av det. eneste minsta på 1år sovner ikke om det er veldig varmt. ho liker best å sove ute med lite klær i minus 10 grader. hehe.

desverre få tips annet enn lite klær.  prøv å gi litt kaldt vann når ho vokner å se om ho sover lenger mellom da. kansje en kald klut på hodet. 

myriella skrev:
alle mine 3 har vært veeeeldig varm. men de har aldri voknet av det. eneste minsta på 1år sovner ikke om det er veldig varmt. ho liker best å sove ute med lite klær i minus 10 grader. hehe.

desverre få tips annet enn lite klær.  prøv å gi litt kaldt vann når ho vokner å se om ho sover lenger mellom da. kansje en kald klut på hodet. 

Her våkner ho hvert 15 min, men er fortsatt trøtt. Bruker å ta henne opp og blåse litt på ho, så sovner ho igjen! Om natten må eg skifte nattpysj på henne 1 eller 2 ganger. Men da sover ho mye bedre enn på dagen! Ligger bare i pysj, uten teppe og dyne.
Vann kan eg prøve å gi henna ja :) Men ho svetter vel like mye fordi om.

Prøv ull/silke klær fra nøstebarn?

Det er det eneste som har funket på våre.. De er også veldig varme og svette.. 

La de ligge i bare bleien på lammeskinn? med stormtrekk over bare? er ikke godt når de blir så varme..

gutt09jente11 skrev:
Prøv ull/silke klær fra nøstebarn?

Det er det eneste som har funket på våre.. De er også veldig varme og svette.. 

La de ligge i bare bleien på lammeskinn? med stormtrekk over bare? er ikke godt når de blir så varme..

Takk :) Nei bare fra Joha så det kan eg prøve! Nei ikke noe godt, stakkar! får så urolig søvn.

Ja hos oss var det bare nøstebarn klær som funket. Bruker det til natt tøy, og i bilen på lengre turer og når de sover dupp. Herlige klær og ungene har det godt.

Samme her. Nå er mi blitt stor da, 4,5 år. Hun er like varm enda. Pysj brukes ikke på sommerstid, har vi aldri gjort. Da hun var mindre var det bare bleia og ei tynn dyne/ teppe på sommeren. Vinduet står åpent sommer som vinter. Vi har bærbart aircondition som kjøler ned rommet hvis det er veldig varmt ute. 

Back
Topp