Variert inntekt *foreldre penger*

lille_pus

Gift med forumet
Har regnet litt på det selv, men hvordan kommer de til å regne ut foreldrepengene mine når eg har variert inntekt ?

Fra sep-nov har eg lagt på mellom 18600 - 20500 i mnd pga større stillingsprosent og høyere timelønn, så eg kommer jo til å miste masse om de tar med alt fra før dette...eller tenker eg feil nå ?

ORIGINAL: Julekulesiven79

Om du har variert lønn så tar de gjennomsnittet av de tre beste av 10 siste mnd.
Du må selvsagt sende med lønnslipper for dette.

(Overtid blir ikke regnet med)

sign.

ORIGINAL: Lille_i_M@gen

Om du har variert lønn så tar de gjennomsnittet av de tre beste av 10 siste mnd.

sign.

woho[:D]
Ingenting å bekymre seg for med andre ord!

Så kjekt da! For jeg har jo hatt en mnd lønn på 8000 - 25000. Så stooor variasjon her.. Men det på grun av at jeg har gått på KVP, hatt sommer jobb og nå vanelig jobb... Men når jeg regna på det på NAV sine sider fikk jeg bare ca 1000 i mnd...? Og det er jo ikke noe å leve av[&o]

Mente det bare skulle være inntekt i 6/10 mnd jeg[:-] Tjente jo mer der enn på noen av de andre jobbene, så litt kjedelig om det Ikke teller.. Valgte jo å ta den jobben for å få større innekt i den tiden..[8|]

Jeg kan ikke søke om engangstønad heller fo da mister sambo sine foreldrepenger...[>:]

Jeg trodde det var gjennomsnittet av de 6 beste av de 10 siste mnd?

Kravet er at kun at du skal ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste mnd, ikke at dette nødvendigvis er fra samme arbeidsgiver, så dette ville jeg sjekket nøyere med dem. Inntekten på årsbasis også være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden (som jeg ikke vet hva er).

Du kan lese det selv i folketrygdloven §14-6 http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Folketrygdloven/151841.cms om du vil [:)]

Håper det er det..
Ringte NAV, og sommerjobben telte så lenge det var pensjonsgivende inntekt[:D] Ho var usikker på hvordan det ble beregnet (hadde ikke jobbet der så lenge sa ho). Men var ganske sikker på at det ble regna fra de siste mnd(året). På den kalkulatoren på NAV har jeg jo skrevet års inntekt siste 3 årene som det står, men tjente jo nesten ikke noe i 08 og 09.

ORIGINAL: SillaKese

Kravet er at kun at du skal ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste mnd, ikke at dette nødvendigvis er fra samme arbeidsgiver, så dette ville jeg sjekket nøyere med dem. Inntekten på årsbasis også være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden (som jeg ikke vet hva er).

Du kan lese det selv i folketrygdloven §14-6 http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Folketrygdloven/151841.cms om du vil [:)]

Japp, slik jeg forsto på ho også. Også nevnte ho noe om 1G og ca75000 så er vell rundt der. Tjente jo nesten det bare det 2 mnd på sommerjobben(før skatt)[8D] Så krysser fingrene for at det er det 3 beste[;)]

Back
Topp