Varierer dere sovestillingen?

caracara

Forumet er livet
Jeg kom plutselig på at jeg alltid legger min baby på ryggen... Burde jeg legge henne på sidene også og av til?

dei små ska egentli ikke ligge på siden... her selv ligger småen av og til på siden... han trives i den stillingen...
men helsesøster anbefaler det ikke[;)]

Julian Emíl ligger en del på siden. når han spiser om natten ligger han sånn ved siden av meg, og om han sover godt får han ligge i den stillingen. praktisk i forhold til gulping, så slipper han å bli så våt i nakken. han gulper masse, også etter han har fått rape de gangene jeg tar han opp.

det er best når de små sover på rygg. Fredrik snu seg selv iblant litt på siden. Og på dagtid sover han noenganger på magen. Han elsker det, men han få bare lov på dagtid når vi er i nærheten

Jeg lar snuppa ligge på sidene også, så ikke bakhodet skal bli "flatt"

Altså, det er nå ingen som har sagt til meg at de ikke skal ligge på siden. Hadde hjemmebesøk av helsesøster sa "og du legger han å sove på rygg eller siden?" så da går jeg jo ut i fra at alt annet enn magen er greit.
Uansett, på sykehuset lå han bare på siden og når vi kom hjem lå han bare på siden. Han lå en gang på rygg på sykehuset og da fikk jeg IKKE sove, jeg hadde angst for at han skulle kveles i gulp eller noe :P
Men nå har jeg begynt å legge han på rygg [:)]

Og apropos det å bli flat i bakhodet: jeg har ALDRI sett en baby som ligger å sover med nesa pekende mot taket. Syns alle ligger med hodet til en av sidene :P

gullet mitt ligger i alle stillinger.. snur seg ofte på sida når han sover, og då snur eg han på ryggen iblant. Nokon gongar legger eg han på magen når han har mageknip eller fordi det er viktig at han får trent nakken litt.. og det ender alltid med at han sovner, så då snur eg han over på ryggen.. :)

ORIGINAL: Marcus og knøttet

dei små ska egentli ikke ligge på siden... her selv ligger småen av og til på siden... han trives i den stillingen...
men helsesøster anbefaler det ikke[;)]

Helsesøstra vår sa at hun skulle ligge på siden, så typisk. Ylva har lagt på siden helt siden hun ble født, sover best i den stillingen når hun kan ha nesa si i kosekluten. Hun legger seg av og til over på magen, men trives absolutt best på siden.

ORIGINAL: bettand

Jeg lar snuppa ligge på sidene også, så ikke bakhodet skal bli "flatt"

Back
Topp