Varierende kvalme?

Mie88

Blir kjent med forumet
Er det andre som har kvalme som kommer og går? Jeg har hatt kvalmebølger av og på den siste uken, som er blitt sterkere og sterkere. Særlig om morgenen har jeg vært helt elendig - kastet opp og ellers ligget flat.
I dag føler jeg meg plutselig ganske bra.. litt småkvalm, men langt ifra slik de har vært tidligere morgener.. Kjenner med engang jeg blir litt engstelig... Andre med erfaringer?

Jeg har blitt fulgt opp med tidlig UL, og vi så sist gang et hjerte. Men legene skjønner ikke hvorfor ultralydbildet utviklet seg "så sent". Jeg opplever at beskjeden jeg har fått er at det er noe som ikke stemmer og at risikoen for abort er større... Men jeg vet ikke helt..
 
Jeg kjenner følelsen. Jeg får litt fri fra kvalmen når jeg tar postafen, og selv da blir jeg stresset fordi symptomene er borte. [emoji85] Er nok veldig vanlig at det svinger, at noen dager er bedre enn andre. Søvn, dagsform osv spiller inn. Jeg blir mye mer kvalm når jeg stresser og det skjer mye rundt meg.

Så bra at dere fant hjertelyd, og at det ser ut som fosteret utvikler seg. Skjønner du blir bekymret når legene virker usikre, men det er bra du får oppfølging og at det nå ser ut til å gå riktig vei[emoji4]
 
Har også varierende kvalme, noen ganger ligger jeg langflat, andre ganger merker jeg det ikke engang.
 
Ingen kvalme enda, kryss i taket, men anbefaler å få medisiner mot det, særlig om du bekymrer deg ekstra. Du trenger energi (eller iallefall ikke-kvalme) og å ha det best mulig.
 
Ekstremt kvalm her! I starten var den mer i bølger men så ble den mye værre. Har enda ikke kastet opp men kjennes ut som det er på vei :( tør ikke ta tabletter hvis det gjør meg trøtt, har en liten jeg må ta meg av :) håper hver dag at kvalmen er borte[emoji1374]
 
Her er også kvalmen veldig varierende. Kommer veldig an på hvor mye og hvor god søvn jeg får, og hvor flink jeg er å spise jevnlig gjennom dagen.
 
Kvalmen er der hele dagen hos meg. Men merker at jeg brekker meg mer på morgenen og kvelden.
 
Back
Topp