Varierende kvalme, er det normalt?

mio94

Andre møte med forumet
Hei jenter!
Er gravid for første gang, derfor er alt nytt for meg og jeg er selvfølgelig også livredd for spontanabort. sist fredag kom endelig kvalmen der jeg var veldig kvalm hele helgen. Men de siste 2 dagene har det ikke vært like ille. Blir selvfølgelig beskymret med en gang! Er det normalt at kvalmen kommer og går? Eller er det ett dårlig tegn? Er fortsatt super trøtt og har veldig ømme bryster. Er forresten 6+4.
 
Hei jenter!
Er gravid for første gang, derfor er alt nytt for meg og jeg er selvfølgelig også livredd for spontanabort. sist fredag kom endelig kvalmen der jeg var veldig kvalm hele helgen. Men de siste 2 dagene har det ikke vært like ille. Blir selvfølgelig beskymret med en gang! Er det normalt at kvalmen kommer og går? Eller er det ett dårlig tegn? Er fortsatt super trøtt og har veldig ømme bryster. Er forresten 6+4.
Her er også kvalmen VELDIG varierende! Sånn var det forrige svangerskap også:).
 
Jeg hadde veldig varierende kvalme sist. Typisk én dag i uka eller noe, helt uavhengig av aktivitetsnivå, mat osv. Har ikke kommet til uke fem ennå, og kvalmen har delvis meldt seg allerede..
 
Har variert veldig her også! Nå når jeg rundet 8 uker har det derimot blitt mer konstant og jeg er mye kvalm døgnet rundt.
 
Tusen takk for tilbakemeldinger!! Godt å høre at det er flere som opplever dette :) får heller nyte de dagene med mindre kvalme isteden for å være beskymret for at noe er galt! :)
 
Tusen takk for tilbakemeldinger!! Godt å høre at det er flere som opplever dette :) får heller nyte de dagene med mindre kvalme isteden for å være beskymret for at noe er galt! :)
Det er veldig lett å bruke symptomer som et barometer på om alt er vel med spiren eller ikke. Jeg tar meg i å gjøre det selv også, til tross for at jeg erfarte forrige svangerskap at det ikke spiller noen rolle:rolleyes: Det er nok bare å nyte de dagene hvor symptomene ikke er så sterke:happy:
 
Helt vanlig :) den er veldig opp og ned her og :)
 
Selv er jeg kvalm omtrent hele dagen, men varierer fra at jeg bare kjenner litt til det, til at jeg nesten brekker meg
 
Jeg var kvalm konstant hele tiden de tre første mnd med storesøster, men var ikke kvalm de forje... Bare litt uggen og svimmel. Det er jeg nå også. Litt kvalm i dag morrest og endte opp med å kaste opp etter frokost. Nå har det gitt seg for øyeblikket, iallefall.
 
Back
Topp