Varianter av potet/tilbehør

lills

Gift med forumet
Hva liker dere å ha til tilbehør til kjøtt o.l.?

Hvordan lager dere potetene?

Ris, pasta osv...

Hva liker dere best?

Gi meg "oppskrifter".. [:D][:D][:D]

Hvis jeg lager poteter, så koker jeg dem. Men som oftest koker jeg bare poteter til mannen og TB, selv synes jeg at det holder med grønnsaker/salat! Når det kommer til ris bruker jeg å koke fullkornsris og så blander jeg gjerne erter og mais inn i risen. Hvis vi skal kose oss ekstra, så hiver jeg den ferdigkokte risen i steikepanna sammen med et egg før jeg server[:)] -Det er veldig godt til stekte grønnsaker. Pasta bruker jeg ikke så mye, men det blir fullkornspasta da og det koker jeg jo selvfølgelig[;)]

Til kjøtt synes jeg båtpoteter er best. Bare deler dem med skallet på og vender de i olivenolje, havsalt og pepper og steker i ovnen. Men kokte mandelpoteter er ig godt. Ellers varierer vi med pomms og fløtegratinerte.

Jeg er også glad i basmati/Yasmin ris, men det liker ikke posen så sjelden vi har det.

Pasta er også noe vi har til kjøtt, men sjelden. [;)]

Er vedlig glad i råstekte poteter,bakte poteter,fløtegratinerte poteter,hasselbakt poteter,poms.

til kjøtt har vi kokte, stekte eller bakte poteter..sjelde vi har ris til kjøtt, og enda sjeldnere pasta tror jeg. Hvis vi har pasta har vi fullkornpasta..ristype varierer.
Men egentlig har vi mer andre grønnsaker til kjøtt enn pottit selv om pottiten er med.

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Til kjøtt synes jeg båtpoteter er best. Bare deler dem med skallet på og vender de i olivenolje, havsalt og pepper og steker i ovnen. Men kokte mandelpoteter er ig godt. Ellers varierer vi med pomms og fløtegratinerte.

Jeg er også glad i basmati/Yasmin ris, men det liker ikke posen så sjelden vi har det.

Pasta er også noe vi har til kjøtt, men sjelden. [;)]

Hørtes godt ut!! Nam nam.. Jeg liker oppskrifter sånn, lettere å prøve hjemme når en har det detaljert..hehe!

ORIGINAL: Bdancer

ikke alltid jeg har potet, pasta eller ris til. liker godt hjemmelaget potetmos (ikke helt finmost). fullkornspasta eller coscos[:)] eller sånn villris er også godt[:)] sånn rød-brun...

har nå dilla på kyllingfilet med spinat til. hjemmelaget hvitløks og lime dressing på[:)]

Hva èr det? [:D]

ORIGINAL: unemoren

Er vedlig glad i råstekte poteter,bakte poteter,fløtegratinerte poteter,hasselbakt poteter,poms.

Åssen råsteker du de? Åssen baker du de? Åssen fløtegratinere du de?
He he he... [8D][:)]

vi steker også båtpoteter som Tussa.
bakte poteter.
hasselbakte poteter, eller hvordan det skrives:
snitter potetene på langs i tynne skiver, du skal ikke helt igjennom men nesten!
så har vi havsalt og en liten skje smør oppå.
halvveis i stekingen(eller oftere om du ønsker) så heller vi det smeltete smøret over potetene igjen.

vi spiser ofte ris, hehe[:D]
har det sikkert 3 ganger i uken.
liker best basmati.

Back
Topp