Var til jordmor idag :)

Åh, føler meg deg ift uferdig bad og ting på vent altså! Krysser fingrene for at dere rekker å få alt på plass! Her er mannen veldig gira på å få ferdig sine prosjekter også før fødsel, ellers vil han nok ikke klare å slappe av i de to friukene sine. Men prosjektene er gjerdebygging, terrassebeising og slike ting så stresser det ikke meg på samme måte, jeg bare håper han også rekker å hjelpe meg "nedvask" av huset før fødsel, da det føles helt uoverkommelig akkurat nå.

Hørtes deilig ut med en helg for seg selv da, får håpe dere får til det! Vi får som regel snakket litt på kveldene vi, men han er så utålmodig og vil helst bare ha ungen ut så han får hilse på snart [emoji23] Vi må få skrevet dette fødebrevet snart da, pga forrige fødsel, så det gjør vi nok sammen tenker jeg. [emoji846]

Slitsomt med tidlige morgener for tiden ja, våkner som regel tidlig jeg også men forskjell på kunne bli liggende og å faktisk stå opp, kle på seg og gå ut av huset, helst med et smil om munnen [emoji23] Du får bare være streng på å få lagt deg igjen etter levering da!

Er enig i det med håret altså! Men tror ikke jeg gidder å ta meg tid og råd til det nå, har hår som går perfekt inn i en hestehale eller knute bak, så da er etter-fødsel sveisen bankers tenker jeg [emoji23]


Jeg klarte ikke å få sove i natt, så vekket samboeren og klagde og fikk lempet av meg alle hormoner og følelser:wacky:
Planen er å pushe litt på nabo som er rørlegger om å få hjelp, og hvis ikke han kan så får vi ta inn en annen som kan få fortgang i sakene. Bare dusj og vaskemaskin er på plass så bryr jeg meg ikke om servant og do er innstallert. Vi har jo en do i andre etasje.
Hvis jeg bare holder ut maks 1 uke til, så skal nok livet bli litt lettere:p

Kanskje svigermor kan ta barna fra fredag-søndag neste helg, det hjelper.
Idag har jeg vært alene i noen timer, eldste er fortsatt på overnatting, og yngste syklet til en kompis. Så jeg har faktisk endelig fått ræva i gir og farget øyenbryna!!:woot: Første skritt mot et oppegående fjes i barseltida:D

Høres greit ut med utendørsprosjekter, selv om det og tar tid. Men ikke noe støv eller bråk inne, og enklere å slappe av.
Kanskje greit at han har noen prosjekter, så blir han ikke så utålmodig av å vente på at babyen kommer ut.:joyful:

Det er så vanskelig å få sove når jeg først stått opp. Og egentlig trenger jeg ikke å levere de, de klarer fint å gå selv, hvis det ikke er regnvær, for da kjører jeg uansett. Men blir nok helt ok med vanlig hverdag igjen, kanskje jeg til og med kjeder meg helt alene i hus, og ønsker at hun skal komme ut snart:D

Hehe, ja da har du perfekt barsel-sveis! Mitt er lenger så kan ta noen cm uten at det gjør noe. I tillegg ville datteren min ha grønn toning for noen uker siden, og mente at jeg skulle ta restene i mitt hår. Dum som jeg var så gjorde jeg det, og det har fortsatt ikke gått ut helt. Så vil helst få ut det før fødsel:nailbiting::eek::D
 
Helt enig, men det er tydeligvis en regel... Nr 3 er visstnok en luring, så er veldig spent på hvordan det vil slå ut altså, tenker det kan være både positivt og negativt som kommer ut av det, men håper hun kommer på termindagen eller nært opptil [emoji5]

Her er det i tillegg ny barnefar, så kan slå ut på alle mulige måter. Han er utrolig tidsoptimist:p og mener svigermor gikk over termin med ham, så kan hende jeg går helt til oktober. :eek:
 
Jeg klarte ikke å få sove i natt, så vekket samboeren og klagde og fikk lempet av meg alle hormoner og følelser:wacky:
Planen er å pushe litt på nabo som er rørlegger om å få hjelp, og hvis ikke han kan så får vi ta inn en annen som kan få fortgang i sakene. Bare dusj og vaskemaskin er på plass så bryr jeg meg ikke om servant og do er innstallert. Vi har jo en do i andre etasje.
Hvis jeg bare holder ut maks 1 uke til, så skal nok livet bli litt lettere:p

Kanskje svigermor kan ta barna fra fredag-søndag neste helg, det hjelper.
Idag har jeg vært alene i noen timer, eldste er fortsatt på overnatting, og yngste syklet til en kompis. Så jeg har faktisk endelig fått ræva i gir og farget øyenbryna!!:woot: Første skritt mot et oppegående fjes i barseltida:D

Høres greit ut med utendørsprosjekter, selv om det og tar tid. Men ikke noe støv eller bråk inne, og enklere å slappe av.
Kanskje greit at han har noen prosjekter, så blir han ikke så utålmodig av å vente på at babyen kommer ut.:joyful:

Det er så vanskelig å få sove når jeg først stått opp. Og egentlig trenger jeg ikke å levere de, de klarer fint å gå selv, hvis det ikke er regnvær, for da kjører jeg uansett. Men blir nok helt ok med vanlig hverdag igjen, kanskje jeg til og med kjeder meg helt alene i hus, og ønsker at hun skal komme ut snart:D

Hehe, ja da har du perfekt barsel-sveis! Mitt er lenger så kan ta noen cm uten at det gjør noe. I tillegg ville datteren min ha grønn toning for noen uker siden, og mente at jeg skulle ta restene i mitt hår. Dum som jeg var så gjorde jeg det, og det har fortsatt ikke gått ut helt. Så vil helst få ut det før fødsel:nailbiting::eek::D

Høres veldig greit ut å få prata ut da, selv om det var midt på natta! Og å få lagt en plan [emoji846]

Haha, det var lurt å farge øyenbryna også egentlig [emoji1]

Utendørsprosjekter kan ikke helt sammenliknes med innendørs nei, er jo skikkelig luksus etter å ha holdt på inne siden vi flyttet inn for 5,5 år siden!

Ser den med at det er vanskelig å få sove igjen ja, har det sånn selv, så det er utrolig godt de gangene det faktisk går! Etter at jeg har overlevd totalt sengeleie (mye alene pga hverdagen) pga hyperemesis i flere uker i starten av svangerskapet, så tror jeg de få siste ukene nå skal gå ganske så bra her, pleier å være ganske tålmodig frem til termindagen og kanskje ett par dager utover det også [emoji5][emoji28]
 
Her er det i tillegg ny barnefar, så kan slå ut på alle mulige måter. Han er utrolig tidsoptimist:p og mener svigermor gikk over termin med ham, så kan hende jeg går helt til oktober. :eek:
Blir ekstra spennende for deg denne gangen da ja, men får virkelig håpe du slipper å gå til oktober da!
 
Ja jeg tror ikke hun vil klare "tukle" så mye at det setter i gang noe hos meg heller, og OM det gjør det så er jo ikke ungen prematur uansett... jeg gikk 5 dager på overtid sist gang, og da sjekket hun modning rett rundt termin. Satt nok ikke fart på sakene den gang heller, enda jeg hadde vel litt åpning såvidt jeg husker (var andregangs da)...

Må nok bare smøre meg med tålmodighet gitt, godt jeg er vant til å gå over termin i det minste [emoji23]
Nei det tror ikke jeg heller. Håper du slipper å gå over denne gangen da. Jeg har bare gått over 1 dag, å jeg synst det var nok:laughing002
 
Uff nei, jeg er ikke klar til fødsel snart!!:nailbiting: hverken praktisk pga oppussing, og det føles omtrent som det er første gangen jeg skal føde, selv om det er barn 3.:wacky: Men så er de andre 11 og 9, så har jo glemt alt føles det som. :eek:

Ja, virker som man kan gå med åpning ganske så lenge når man er flergangsfødende...så vil jo ikke fortelle så mye om når man kan forvente fødsel... men man kan jo håpe på at fødselen går raskere da:) Bare den ikke går så raskt at man ikke rekker å komme på sykehuset.:nailbiting:
Hehe, nei jeg ser den. Den får komme når du er klar :happy112kroppen din vet hva den skal gjøre selv om du har glemt det, så ut kommer lille nurket uansett. Tror du kommer til å komme på hvordan det var å føde når det starter:laughing002
 
Hehe, nei jeg ser den. Den får komme når du er klar :happy112kroppen din vet hva den skal gjøre selv om du har glemt det, så ut kommer lille nurket uansett. Tror du kommer til å komme på hvordan det var å føde når det starter:laughing002

Nå vette søren om jeg ikke begynner å bli klar for å få ut denne ungen!:eek:

I dag våknet jeg kl 6 med sammendragninger, akkurat som i forrige uke. Det virker som jeg enten får sammentrekninger om kvelden eller kl 6 om morgenen:rolleyes: Ikke akkurat drømmestart på helga.....men med sammentrekninger ca 3 dager i uka, så blir jeg jo vant til det.
Men i morges var det mer rie-aktig igjen, noe det ikke vært de siste ukene.
Jeg pustet meg gjennom 1 intensiv time, og så 1,5 time med mindre vondt. Så var det rolig til kl 10 , til jeg var dum nok til å bevege meg opp trappa helt til doen....vekket samboeren og så var det 1 time til med rie-aktige sammentrekninger...:wtf:

Det føltes en stund i begynnelsen som at nå setter det i gang, men så blir det ikke mer enn sammentrekninger....ikke noe poeng i å ringe sykehuset føler jeg, eller dra dit. De får ikke akkurat gjort noe uansett...:oops:

Jeg får ta det som en øvelse, og ja nå er jeg nok klar når det først setter i gang:smug: Det føles bare så unødvendig med masse vonde sammentrekninger som ikke gir resultat uansett..:sorry:
 
Nå vette søren om jeg ikke begynner å bli klar for å få ut denne ungen!:eek:

I dag våknet jeg kl 6 med sammendragninger, akkurat som i forrige uke. Det virker som jeg enten får sammentrekninger om kvelden eller kl 6 om morgenen:rolleyes: Ikke akkurat drømmestart på helga.....men med sammentrekninger ca 3 dager i uka, så blir jeg jo vant til det.
Men i morges var det mer rie-aktig igjen, noe det ikke vært de siste ukene.
Jeg pustet meg gjennom 1 intensiv time, og så 1,5 time med mindre vondt. Så var det rolig til kl 10 , til jeg var dum nok til å bevege meg opp trappa helt til doen....vekket samboeren og så var det 1 time til med rie-aktige sammentrekninger...:wtf:

Det føltes en stund i begynnelsen som at nå setter det i gang, men så blir det ikke mer enn sammentrekninger....ikke noe poeng i å ringe sykehuset føler jeg, eller dra dit. De får ikke akkurat gjort noe uansett...:oops:

Jeg får ta det som en øvelse, og ja nå er jeg nok klar når det først setter i gang:smug: Det føles bare så unødvendig med masse vonde sammentrekninger som ikke gir resultat uansett..:sorry:
Oy oy så spennende. Du skal se at den kommer snart. Håper bare du ikke blir plaget med maserier i de siste ukene. Men ting begynner hvertfall å modnes hos deg :smiley-bounce012
 
Oy oy så spennende. Du skal se at den kommer snart. Håper bare du ikke blir plaget med maserier i de siste ukene. Men ting begynner hvertfall å modnes hos deg :smiley-bounce012

Hehe, har ingen tro på at det er modning på gang...
Har hatt sammentrekninger siden kl 19, ikke så voldsomt som i går, men slitsomt nok.
Akkurat nå føles det som at jeg sikkert går over termin, bare fordi jeg hele veien trodd at hun kommer tidligere.:rolleyes:
Når de begynte i uke 27 hadde jeg sammentrekninger ca 1-2 gang i uka, og det holdt seg sånn frem til for 2-3 uker siden, når det var mer 2-3 ganger i uka. Når jeg regnet bakover nå så ser jeg at jeg de siste 9 dagene har hatt sammentrekninger 5 av de:sorry:

Skolestart for ungene imorgen, og jeg vil virkelig dra på skolen sammen med de...så håper jeg er i form til det.
På tirsdag skal jeg til frisøren, men begynner å lure på om det er bedre å prøve å få en drop-in time....Jeg vet aldri når sammentrekningene kommer... selv om det virker være noe av et mønster. Som oftest kommer de om kvelden, og 2 ganger har de kommet kl 6 om morgenen. mener å huske at jeg bare 1-2 ganger fått det på formiddagen/dagen...:wideyed:

Jeg blir i hvert fall veldig klar for å få ut ungen!:eek::D
 
Back
Topp