Var på UL ....

Juras

Forelsket i forumet
og ifølge min siste mens, så skulle jeg vært 7+3. Vi så et bankende hjerte, men nurk var kun 0,54 mm... Og sykepleier sa at jeg var under 6 uker...

Begynner ikke hjertet å banke etter uke 6?

Nå ble jeg redd for at noe var galt....

Jeg tror hjertet kan begynne å slå allerede i uke 5..

Hjertet begynner å slå i midten av uke 5 ja :)
Alt er nok bra med lille spiren skal du se. <3 

jeg tror man skal ta de tidlige målene med ei klype salt, alt er så lite så det er sikkert lett at de bommer litt med hvor de setter målene. Min lille ble målt til 1,8mm og 5 uker ved første UL, da var jeg 6+4 i følge menstermin. Mens på neste UL ble lille målt til 2,4cm og 9+3 uker, da var jeg 10 uker i følge menstermin. Så først ble jeg satt tilbake 1,5 uker og ved neste var det bare 4 dagers forskjell. jeg var også nervøs etter første måling, men som sagt, ikke ta det for bokstavelig når den er så liten! det viktigste er at hjertet slår! 

Det er litt variabelt når hjerte starter å slå, men de sier i uke 5 til 6 at det starter.
Alle mine tidlige UL som er tatt så tidlig som ved uke 6 og 7, har jeg fått beskjed om å regne pluss minus en uke, for de klarer ikke å måle mere nøyaktig...
Så alt er nok helt fint skal du se ;-)

Jeg mener hjerte begynner å slå i midten av uke 5. Jeg fikk også beskjed om at jeg var en uke mindre enn menstermin.

Hun sa at babyen hadde gått i dvale en uke... Alt er nok i skjønneste orden:)

Back
Topp