Var på Ul i dag, trenger litt hjelp..

dia

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg trenger litt hjelp/trøst. Var på tidlig-ul i dag, 6+5 på vei.
Skikkelig nervøs, men der var en liten baby med hjerte som banket:)
Men så sier gynekologen at han må sette meg tilbake til 5+6. Den lille
var ikke mer enn 5mm. 
Dette fikk meg til å tenke. Dette kan ikke stemme med når unfangelsen skjedde..
Sist mens 20.nov, så da var forventet eggløsning 4.des.
Men hvis jeg er enn uke tilbake har jeg regnet meg frem til at unfangelsen skjedde 10.des.
Sist vi hadde sex var den 28.nov. Sædcellen kan da ikke leve i 10-11 dager vel??
Nå tenker jeg at denne lille babyen vokser feil, eller kan det være at egget har gått i dvale??
Ble masse dette, men håpe noen kan gi meg hjelp/trøst. Tror dere dette går bra?
Skal på ny ul om 6 uker. Og jeg har en gutt på 5, og mistet 2 ganger i fjor.

 
de vokser veldig i rykk og napp, i tilegg er det svært lett å måle feil og det er små marginer som skal til i begynnelsen. Jeg ville ikke bekymret meg før evt etter neste kontroll, se hvordan det ligger an da :) moro med bankende hjerte da :)
 
Var det et bankende hjerte så er vel det bra. ;)

Det er nok lett for å måle feil. Dei er jo så små nå at det er ikke mye feil tasting til før det er en liten mm feil her eller der.

Jeg ville prøvet å slappe av, men dette vet jeg er enklere sagt en gjort.
Kanskje jeg hadde satt opp en UL time privat om en uke eller 2 hos noen andre for å se hva dei sier, men dette er jo dyrt da.
Men jeg tenker "alt for å få ned skuldrene og slappe av".

Lykke til.
Det går nok kjempe bra. :)
 
Ja veldig kjekt med et bankende hjerte:)
Men jeg er en jente som overanalyserer alt. Så da gynekologen sa det ble jeg 
litt bekymret. 
Har tenkt tanken om å ta ul en annen plass, men vet ikke helt.
Gynekologen jeg går til er veldig flink, så hvis noe var helt feil ville
han vel sagt det?!
Jeg spurte om han trodde dette ville gå bra, da sa han at han var en evig optimist...!?
 
Jeg var på ultralyd 6+1 og da var min lille ert ca 5mm. Da sa jordmoren ca 7 uker, men jeg holder meg til mine beregninger med tanke på at jeg VET når jeg hadde eggløsning. Så de sier litt forskjellig da virker det som. Mine beregninger passer hvertfall med babyverden sine med tanke på lengde. Så stol på deg selv du:)
 
Har selv kjent på det å bli veldig usikker på tidlig ul...
Var på ul da jeg liksom skulle være 8 uker på vei, men embryoet ble målt til at jeg skulle være ca 6 uker på vei... Fikk se et flott lite bankende hjerte, og alt så fint ut, bare at embryoet var lite...

Har selv kjent på panikken, og frykter på nåværende tidspunkt at jeg opplever en MA... Skal på ny ul om en uke, da er jeg 10 uker på vei... Så en uke siden jeg var på ul, og torsdag skal jeg igjen... Men jeg kjenner jeg er livredd...

Men gynekologen min sa at det var helt normalt at man gjerne fikk feile mål på tidlig ul, særlig så tidlig... for det er veldig lite, og 1 mm feilmåling gav fort utslag på 2-3 dager...og så kunne det også være at embryoet lå litt vanskelig til slik at det ble vanskelig å måle...vanskeligere å måle noe slikt som man gjør på ul i 3D, enn når man måler noe i 2D...

Ble langt dette, men det gynekologen sa var at det er positivt når man ser hjertet banker!!!!!
 
Jeg vet når el var, og vi hadde sex den dagen. Men jeg har lært at dette ikke har så mye å si siden lille vokser i rykk og napp - det er derfor vi har ordinær ul.

Første ul jeg var på, var jeg i forhold til el og sex (eneste mulige samleie som kan ha gjort meg gravid) 8 uker på vei, men gynekologen sa 7 uker. Da skulle jeg vært 8+5 neste ul, men ble da målt til 9+2.

Med andre ord; de måler lett feil så tidlig, og i tillegg vokser lille i rykk og napp. På neste ul om 6 uker, er det mye lettere å få målt riktig :) Så siden hjertet slo, er nok alt i sin skjønneste orden.
 
De kan ha målt feil. Men da jeg var gravid med hun første jenta mi ble jeg satt tilbake en uke dette stemte ikke hos meg heller. Men fikk da beskjed at det ofte sjedde at egget gikk i dvale og det var sannsynligvis det som var sjedd med meg.
 
Ja det bankende hjertet er det viktigste:) 
Jeg takker og bukker for alle di kjempe fine svarene. Kjente skuldrene mine sank litt nå:)
Da holder jeg meg det terminkalkulatoren sier på babyverden føreløbigt:)
Så får jeg prøve å tenke positivt så kan en kan, å håpe det beste om 6 uker:)
Vil også ønske dere lykke lykke til, å håpe deres lille sjønne i magen klorer seg godt fast:)
 
Men jeg lurer litt på hvorfor de sier forskjellig... den ene sier at 5mm er 5+6 og den andre sier ca 7 uker...hmm, snodig.
 
Ja det syns jeg også var merkelig. Men men.. Jeg får håpe det stemmer begge deler på hver sin måte:)
 
Nei,er helt uproblematisk, tidlig ul har de satt +/- 1 uke, helt normalt å bli satt tilbake 1 uke. Ordinær ul er det +/- 2 uker. Skal du ikke tenke på engang. Gullet mitt hadde jeg første ul med i uke 9, men ul sa da at jeg var uke 8. Nå var jeg i uke 8,og ul sa 7. Men jeg skal regne meg som 8 uker fordet sa gyn.
Så det er helt normalt :)
 
Det er en grunn for at man har ordinær ultralyd mellom uke 17-22 og det er fordi de fleste babyer på det tidspunktet er like store, det er da størt sannsynlighet for å treffe riktig termin i forhold til størrelse, før dette og etter dette vokser de såpass ujevnt. Så du skal ikke se bort ifra at du får ny termin igjen ved den ordinære ultralyden. derfor ville jeg ikke hengt meg så mye opp i terminene på tidlig UL
 
Man skal ikke det,før ordinær ul,skal du følge mens termin :) Og som sagt det er helt vanlig,og +/- 1 uke er normalt :)
 
Back
Topp