Var på tupperware-party i går!!

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
Det var kjempegøy!! Vi var 7 damer. Jeg kjøpte INGENTING!! Har rett og slett ikke råd akkurat nå i julestria[:o] Men fikk 2 ting gratis...*JIPPI*, ei skei som passer perfekt for Eline og en slikkepott!!hihi...Jeg og 2 andre holdt det gående til kl 2 i natt, så jeg er temmelig mørbanka. Eline våkna litt over 7....*GJESP*

Så morro! Selv kan jeg ikke dra på party om jeg ikke har råd til å handle. Jeg finner alltid noe jeg bare MÅÅÅ ha![;)]

Jeg var på tupperware-party for ikke så lenge siden selv, dro mest fordi jeg synes det er veldig hyggelig å komme seg litt ut nå som jeg er så mye hjemme, er egentlig ikke så glad i de plastgreiene jeg... Men - som alltid - ble det til at jeg kjøpte noe, bl.a. sånn stor bakebolle med lokk... og jeg som så og si aldri baker gjerbakst annet enn pizzabunn, og den får fint plass i en vanlig stålbolle. Så den bakebollen står nå fint plassert i matboden i kjelleren (synes den var altfor stor til å ta opp plass i kjøkkenskapene, siden jeg trolig ikke skal bruke den).

Men kjenner igjen det med å bli for lenge ute om kvelden, det partyet jeg var på var på en fredag, og noen av de andre jentene tok seg litt vin osv, og det var så hygggelig. Husker ikke når jeg dro hjem/fikk lagt meg, men var trøtt når Isabelle ville opp i 0530-tiden ja...

ORIGINAL: Glad70

Jeg var på tupperware-party for ikke så lenge siden selv, dro mest fordi jeg synes det er veldig hyggelig å komme seg litt ut nå som jeg er så mye hjemme, er egentlig ikke så glad i de plastgreiene jeg... Men - som alltid - ble det til at jeg kjøpte noe, bl.a. sånn stor bakebolle med lokk... og jeg som så og si aldri baker gjerbakst annet enn pizzabunn, og den får fint plass i en vanlig stålbolle. Så den bakebollen står nå fint plassert i matboden i kjelleren (synes den var altfor stor til å ta opp plass i kjøkkenskapene, siden jeg trolig ikke skal bruke den).

Men kjenner igjen det med å bli for lenge ute om kvelden, det partyet jeg var på var på en fredag, og noen av de andre jentene tok seg litt vin osv, og det var så hygggelig. Husker ikke når jeg dro hjem/fikk lagt meg, men var trøtt når Isabelle ville opp i 0530-tiden ja...

Var det den hvite bakebollen med blått lokk? 7,5l eller den på 10l?Jeg kjøpte den med 7,5l forrige gang...Flott til brøddeig!![:D]

Ja, det var den bollen på 7,5 liter. De hadde den på 10 liter på tilbud til samme pris som den på 7,5, men heldigvis skjønte jeg at den kom jeg ALDRI til å få bruk for. Baker ikke brød jeg, da, synes man får kjøpt så mange gode brød så da gidder ikke jeg.

Ja, det var den bollen på 7,5 liter. De hadde den på 10 liter på tilbud til samme pris som den på 7,5, men heldigvis skjønte jeg at den kom jeg ALDRI til å få bruk for. Baker ikke brød jeg, da, synes man får kjøpt så mange gode brød så da gidder ikke jeg.

Ja, den på 10l var vel litt i største laget!! Hva skal man lage i den liksom??

ORIGINAL: 2-barnsmamma-22

Ja, den på 10l var vel litt i største laget!! Hva skal man lage i den liksom??

Aner ikke, det må være for de som driver å lager vaffelrøre og tar med på tilstelninger... Sånn i forbindelse med idrettsarrangementer o.l. mener jeg.

aldri vært på tupperware party jeg..... [:(]

moro d å komme seg ut på no!!! veldig kos m venninne-kveld!!
i forfjor kjøpte jeg tupperting og ting fra casa interiør (party ala perfect home og amoramica m fl...) i julegave t mange. d va veldig greit å sitte på ræva å ta julesoppings.. [;)]
tipper du tar deg en blund i løpet a dagen.... d vil jeg nu!!!!

hvilken bakebolle har jeg??? den er blå utapå og hvit inni, og d er hull i lokket til hvis man skal vispe no, så ikke d spruter. sånne dere snakker om?? syns den var grei, men bruker den lite nå siden vi overtok mormors greie mix-master som elter deig i en fei i forfold til meg...

Nei, ikke hull i lokket, men jeg vet hvilken du mener!! Har kjempelyst på den, men har ikke råd til noe akkurat nå!!

Hmmm... har visst den bollen med hull i lokket også jeg. Fikk den av søsteren min, som ryddet i skapene sine og fant ut at hun hadde to. Og hun har ingen barn så hun kan ikke skylde på ammetåke heller. Men har ikke brukt den, bruker "vanlig" miksmaster med stativ med sånn bolle som går rundt hvis jeg skal vispe. Også har jeg food-prosessor, men kunne egentlig godt tenke meg en sånn ordentlig kjøkkenmaskin (Kenwood major e.l.) med stor stålbolle og som orker litt heavy elting, vanlig miksmaster går fort varm hvis man skal elte litt stor porsjon kjøttdeig til kjøttkaker f.eks. Men om det er verdt pengene (og skapplassen, den er stor og TUNG)? Vet ikke. Ellers er jo den røde til Kitchen Aid megakul da, men i såfall må man nesten ha den fremme... (og da kommer den vel til å støve ned/fette ned hos meg).

Hmmm... har visst den bollen med hull i lokket også jeg. Fikk den av søsteren min, som ryddet i skapene sine og fant ut at hun hadde to. Og hun har ingen barn så hun kan ikke skylde på ammetåke heller. Men har ikke brukt den, bruker "vanlig" miksmaster med stativ med sånn bolle som går rundt hvis jeg skal vispe. Også har jeg food-prosessor, men kunne egentlig godt tenke meg en sånn ordentlig kjøkkenmaskin (Kenwood major e.l.) med stor stålbolle og som orker litt heavy elting, vanlig miksmaster går fort varm hvis man skal elte litt stor porsjon kjøttdeig til kjøttkaker f.eks. Men om det er verdt pengene (og skapplassen, den er stor og TUNG)? Vet ikke. Ellers er jo den røde til Kitchen Aid megakul da, men i såfall må man nesten ha den fremme... (og da kommer den vel til å støve ned/fette ned hos meg).

har elektrolux vi. kjempegrei!! kvern til og sånn mosegreier til saft. liten bolle hvis en skal vispe, og stor til elting!! eget skap til den, står på en plate som løftes opp og ned inni skapet. gennialt!! flink bestemor som anskaffa seg sånt[:)] ho ville ikke ha det mer når ho flytta i leilighet, kommer heller ned å baker litt med meg. det er kos[:)]

Sånn hylleplate har moren min også. Men nå har vi akkurat pusset opp kjøkkenet, og ikke avsatt plass til noe sånt, så det får være. Men jeg tror nok jeg kommer til å skaffe meg en ordentlig kjøkkenmaskin før eller siden, altså. Gjerne en med hurtigmikser, kanskje, i tilfelle snuppa blir sånn som liker milkshake!

Jeg har alt annet enn en skikkelig kjøkkenmaskin; foodfrosessor (sånn som har det meste, men IKKE eltekrok) miksmaster og stavmikser. Dette tar det meste av skapplassen min, så jeg kunne tenke meg å bytte det mot EN groze kjøkkenmaskin som har alt![:)]

Back
Topp