Var på legevakten isted..

*MammaTonje*

Gift med forumet
Og han trodde jeg hadde gallestein[:o] (Vet ikke helt hva det er, men fikk en liten forklaring) Har ihvertfall hatt sinnsyke smerter i magen i hele dag[:(]

Så vist ikke det gir seg i løpet av kvelden, eller blir værre, så blir jeg innlagt..[:o]

Hva er gallesten egentlig, og hvordan finner man ut om det er det? Og hva skjer vist jeg har det??[8|]

hvis du har det kan de enten ta ut steinen eller hele gallebløra di eller de kan skyte den istykker med laser...

tror jeg...
mamma hadde slik og det var visst utrolig vondt!

lykke til i allefall og god bedring

huff, hørtes ikke godt ut!

Men fikk du ikke noe informasjon om det på legevakta da?

God bedring[:)]

STAKKAR DEG!!! Har hatt noen sånne anfall sjøl, og det er så vondt!!
Mye værre enn å føde syns jeg..
Håper det gir seg!

Jeg vet ikke om du kan ta den operasjonen når du er gravid, for du må i narkose og de fjerner ikke bare stenene men hele galleblæra. For hvis du har fått de en gang, så kommer de igjen. Jeg har gallestein og har ikke fjernet den for klarte å holde det i sjakk med kosthold. Så kom smertene tilbake, men akupunktøren fikk de helt vekk. Ikke hatt anfall siden februar og før det hadde jeg 1 - 2 ganger i uka.

Men sambo har også gallestein, og han har bare hatt to anfall på 13år så det er ikke sikkert du må fjerne den heller.

Legen min prøvde å forklare hvorfor man fikk vondt, han sa at når steinene var små og når de kom borti galleåpningen gjorde det vondt. Og ja, det er syyyyyyykt vondt.

Håper du ikke har det da, og at dette bare er forbigående.

jeg hadde blindtarmbetennelse for 2 uker siden...
de på legevakten her kunne ingenting så de trodde jeg hadde nyrestein eller gallestein,
men der tok de feil..
er det ganske like smerter eller...for jeg kastet opp...
er symtomene ganske like?

Back
Topp