Var nummer tre en luring?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hører mange sier dette, men også at fødslene går fortere og enklere for hver gang. Hva stemte for deg?

Nr 3 var virkelig en luring :) var til sjekk i uke 36+4 og da var alt lukket og låst i livmora :p uke 37 gikk vannet kl 21 om kvelden, og riene startet kl 22 og 01:29 er hun født i uke 37+1:)

Nummer 3 er absolutt en luring ja. Nr 1 kom 3 dager før termin,nr 2 10 dager før, så forventet at nr 3 også skulle komme før, men hun kom 4 dager på overtid. Hun var også mye større enn sine søsken:) og fødselen gikk mye raskere, ble født ca 20 min etter vi kom til sykehuset, og da reiste vi nesten med en gang jeg skjønte at det var igang..
Ikke noe tull med de to første da dem var babyer, men nr 3 hadde kiss/kidd, og sov minimalt:( er førstes nå som hun er 20 mnd hun kan sove hele natten. Så JA, nr 3 er en luring på ALLE måter.

Ang meg selv som er nr 3, siden jeg ikke har noen selv enda; mine 2 eldre søsken kom 2 uker før termin og jeg niholdt og kom visstnok ut som en "rakett", 50min, 2 uker etter termin, så kan vel kanskje si jeg var en luring :p

Last edited:
Hehe...absolutt en luring her:p
Kom 5 uker før termin pga morkakeløsning...;)

Nei, Nr 3 var ikke en luring.

Nr 1 og nr 3 er begge født 36+3, nr 2 37+2
Fødsel nr 3 varte 1 time lenger enn nr 1, noe som ikke gjorde noen ting siden kroppen min da fikk bedre tid til å utvide seg

Ja, her var nr.3 en luring! Kom 4 dager etter termin og når fødselen endelig var i gang måtte jeg være i beveglse hele tiden for å ikke miste riene, samtidig som riene ikke var så effektive. Holdt på sånn i ett døgn før vannet ble tatt. Det satt skikkelig fart på sakene og jenta var ute etter kort tid:) Opplevde ikke dette med de to andre. I tillegg virket epiduralen kun på ene siden av kroppen!

Jeg er nr. 3 og kom 2 uker for tidlig med styrtfødsel. Men jeg var hvist veldig tolmodig og snill både som baby og barn:)

Litt delt som forventet altså :) jeg har ikke tid til overtid denne gangen, så en kjapp fødsel som kommer litt brått på litt før termin hadde ikke vært meg imot:p

Jepp, det var han :p med både nr 1 og 2 gikk jeg med maserier av og på i flere døgn før det endelig satte igang! Så jeg var veldig forberedt på at fødselen var nært forestående med begge de. Nr 1 kom på termindato, nr2 kom 3 dager over. Så jeg fikk sjokk når jeg våknet av at vannet plutselig gikk uten forvarsel 4 dager før termin med nr3, vannet gikk ikke med de to andre.

Alle mine fødsler har vært raske, aktiv fødsel i 4t med nr1, 2 1/2t med nr2. Med nr3 hadde jeg veldig få rier med lange pauser(som gjorde at fødselen var bedre enn de to andre hvor jeg aldri fikk pause), og han var ute 2t og 20min etter vannet gikk, hadde vel da hatt rier i ca 1t og 10min. Han var en stjernekikker på 4.5kg men var ute etter 10min pressing, så etter forholdene må jeg si meg veeldig fornøyd med utfallet og helt klart den beste fødselen av de tre jeg har gått gjennom :)

Gikk med "maserier" fra uker 37 til han kom 10 dager over termin..hadde regelmessige rier de siste 2-3 ukene hver bidige kveld.. så ja, han var en luring... kom som en rakett når det først starta..

Har bare en. Men hun var en luring. Uke 29+2 kom på 58 min.

Så absolutt ikkje :)
Her var nr 2 "luringen". ;)

Ja :) Nr 1 kom 6 dager over termin, 4 timer fra 4 cm til han var ute. Lang og slank gutt. Ikke tvil om at det var igang fra første rie.

Nr 2 kom 3 dager over termin, 2 timer fra 4 cm til han var ute. Lang og slank gutt denne gangen også, litt mer diffus start på fødselen enn sist.

Med nr tre trodde 'alle' (inkl jordmor) at det ville skje en stund før termin. Jeg telte kynnere/rier med rietelleren flere netter allerede 3 uker før termin, og hver kveld de siste to ukene før det til slutt ble igangsettelse 11 dager over termin. 1t og 20 min fra 4 cm til hun var ute, bare tre timer etter at de tok vannet. Det ble ei stor og kort jente denne gangen. Så nr tre var absolutt en luring, trodde det var igang flere ganger, og var ganske sikker på at hun kom til å komme en del før termin :)

jeg er barn nr 3 og jeg spratt ut før jordmor fikk det med seg. Så ja, jeg er nok en luring :P

Back
Topp