Var lille godt planlagt eller en overaskelse ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
var babyen i magen godt planlagt eller kom den overraskende på ;)? Vår var en overaskelse. Laget den ene gangen man gjorde aktiviteten i juni :laughing002, grunnet mannens jobboppdrag langt borte den måneden . Litt morsomt tenke på at noe så tilfeldif resulterte i en flott gutte som vokser og gror i magen min. Vi gleder oss til å bli familie :)

Gratulerer med den lille:) Er det deres første?

Her er vår veldig godt planlagt og etterlengtet! Måtte gjennom mye tårer og frustrasjon før den satt etter 1,5år[emoji173] Det var kun en kur med eggløsningssprøyte og pergokur som skulle til. Jeg har pco.

Last edited:
Veldig planlagt. Mistet i MA, og så tok det 10mnd å få til denne. Veldig glad for å være gravid igjen, og veldig takknemlig for at vi får et søsken til gutten vår [emoji4]

Gratulerer med den lille:) Er det deres første?

Her var vår veldig godt planlagt og etterlengtet! Måtte gjennom mye tårer og frustrasjon før den satt etter 1,5år[emoji173][emoji173]

Det er første :) jeg fikk vite for et par år siden at jeg hadde policystisk ovarialt syndrom (PCOS). Sykdommen kan by på fertilitetsproblemer slik som pco også kan . Jeg så derfor for meg at framtiden skulle bli langvarig prøving, tårer og vansker når vi bestemte oss for å få barn.
Men så ble man også gravid på p-piller, og med kun sex en gang. Så var ingen fertilitetsproblemer likevel :love2 baby er virker helt frisk også, og jeg har ingen svangerskap problemer eller alt for stor vektoppgang. Så dette var meningen :Heartred gleder meg masse

Så bra dere fikk det til :love7

Last edited:
Det er første :) jeg fikk vite for et par år siden at jeg hadde policystisk ovarialt syndrom. Sykdommen kan by på fertilitetsproblemer. Jeg så derfor for meg at framtiden skulle bli langvarig prøving, tårer og vansker når vi bestemte oss for å få barn.
Men så ble man også gravid på p-piller, og med kun sex en gang. Så var ingen fertilitetsproblemer likevel :love2 baby er virker helt frisk også, og jeg har ingen svangerskap problemer. Så dette var meningen [emoji813]red gleder meg masse

Så bra dere fikk det til :love7

Tenk deg at du ble gravid på p-piller! Da må man si at det var meninga ja:) Og så bra at du slipper svangerskapsproblemer. Jeg har det meste man kan tenke seg[emoji28]

Jeg har også pco, men dette visste jeg ikke siden den ble holdt i sjakk av p-pillene. Så da jeg fikk vite det i april i år, knakk jeg helt sammen. Det var en forferdelig måte å få denne beskjeden på fra Volvat. Hun var en forferdelig person. Jeg knakk totalt sammen og trodde vi aldri kom til å bli foreldre. Hadde allerede prøvd da i 1 år. Fant så en fantastisk flink gynekolog som ga meg de medisinene og sa at selvfølgelig blir du gravid. Og det ble jeg[emoji173]

Surpriiiiise! Og ikke minst en ennå større overraskelse da det viste seg på TUL å være to inni der [emoji28]

Vi var egentlig godt fornøyde med de 3 vi har, men nå gleder vi oss (Kanksje grugleder oss [emoji85]) til å bli en skikkelig storfamilie [emoji7]

Tenk deg at du ble gravid på p-piller! Da må man si at det var meninga ja:) Og så bra at du slipper svangerskapsproblemer. Jeg har det meste man kan tenke seg[emoji28]

Jeg har også pco, men dette visste jeg ikke siden den ble holdt i sjakk av p-pillene. Så da jeg fikk vite det i april i år, knakk jeg helt sammen. Det var en forferdelig måte å få denne beskjeden på fra Volvat. Hun var en forferdelig person. Jeg knakk totalt sammen og trodde vi aldri kom til å bli foreldre. Hadde allerede prøvd da i 1 år. Fant så en fantastisk flink gynekolog som ga meg de medisinene og sa at selvfølgelig blir du gravid. Og det ble jeg[emoji173]

Jeg forstår smerten :( Når jeg fikk vite at jeg hadde PCOS knakk jeg også helt sammen, følte meg som mindre kvinne og ekkel. Også opplevdes det urettferdig, da min mor er superflertil og fikk mange barn og hennes enegga tvilling hele 10barn. hvorfor måtte jeg som mammas eneste datter få teite eggstokker som kanskje frarøvet meg barn. Men så fikk jeg vidunderet mitt når jeg minst ventet det :smiley-bounce012

(Jeg hadde før jeg startet på p piller for 4 år siden normale menstrasjoner, symptomene mine på sykdommen var hiutisme/ hårvekst som vaks som et uvær på feks legger og litt innside lår. og at jeg følte jeg la på meg lettere enn andre (holdt i sjakk med masse trening) . Gynekologen bekrefta min mistanke når han så eggstokkene på ultralyd. Fult av cyster.
Når jeg vet hvor mye smerte, tårer og sort mange med PCOS må igjennom for å kanakje lykkes, er jeg veldig taknemmelig for hvor heldig jeg har vært med å bli gravid helt spontant)

Surpriiiiise! Og ikke minst en ennå større overraskelse da det viste seg på TUL å være to inni der [emoji28]

Vi var egentlig godt fornøyde med de 3 vi har, men nå gleder vi oss (Kanksje grugleder oss [emoji85]) til å bli en skikkelig storfamilie [emoji7]
Haha ikke sant :) du har to små luringer der inne ;) kom overaksende på OG var to. Er de enegget eller :)?

Planlagt og etterlengtet etter mye sykdom/operasjon og prøving i 1/2år...ønske om søsken til 1.mann var stort og når jeg ga opp å håpe mer så ble jeg gravid:D er så heldig!

Både og. Vi prøvde å bli gravid i godt over et år. Ble gravid, mistet, tok pause fra prøving. Etter ca 6 måneder ble jeg gravid igjen uten at vi prøvde. Og vi skjønte det ikke før etter 7-8 uker. :)

Haha ikke sant :) du har to små luringer der inne ;) kom overaksende på OG var to. Er de enegget eller :)?

Ja, i følge forrige tidlig ultralyd, så er de mest sannsynlig enegget! Har likevel en veldig følelse av at det er både gutt og jente der inne, så jeg blir ikke overrasket om det viser seg på OUL neste uke at hun tok feil forrige gang [emoji23] Neida, sikkert riktig, men vi gleder oss uansett til å se hvilke kjønn som skal vinke på skjermen snart [emoji1319][emoji1319]

Planlagt og etterlengtet fjerdemann her også, etter over halvannet års prøving. :)

Total overraskelse denne gangen. Ble gravid på minipille 5 mnd etter å ha fått nr 2.

Jeg forstår smerten :( Når jeg fikk vite at jeg hadde PCOS knakk jeg også helt sammen, følte meg som mindre kvinne og ekkel. Også opplevdes det urettferdig, da min mor er superflertil og fikk mange barn og hennes enegga tvilling hele 10barn. hvorfor måtte jeg som mammas eneste datter få teite eggstokker som kanskje frarøvet meg barn. Men så fikk jeg vidunderet mitt når jeg minst ventet det :smiley-bounce012

(Jeg hadde før jeg startet på p piller for 4 år siden normale menstrasjoner, symptomene mine på sykdommen var hiutisme/ hårvekst som vaks som et uvær på feks legger og litt innside lår. og at jeg følte jeg la på meg lettere enn andre (holdt i sjakk med masse trening) . Gynekologen bekrefta min mistanke når han så eggstokkene på ultralyd. Fult av cyster.
Når jeg vet hvor mye smerte, tårer og sort mange med PCOS må igjennom for å kanakje lykkes, er jeg veldig taknemmelig for hvor heldig jeg har vært med å bli gravid helt spontant)

Skjønner godt åssen det føltes for deg! Men heldigvis ble du gravid helt på egenhånd:) Det er utrolig tøft å få vite at man ikke så lett kan få barn, eller at det er umulig..

Kort fortalt: Jeg har gått på p-piller på grunn av uregelmessig menstruasjon fra jeg var ungdom. Slutta med dem i fjor og menstruasjonen kom hver måned, utrolig nok. Trodde aldri det kom til å skje siden jeg hadde gått på p-pillene i så mange mange år. Derfor trodde jeg at alt var ok og at vi kom til å bli gravide etterhvert. Men månedene gikk og jeg ble ikke gravid. Dro til en gynekolog høsten i fjor og han sa alt var bra. Så kom 2017 og fortsatt ingen spira i magen. Dro derfor da til Volvat og fikk den slengt i trynet at ja, her var det fult av cyster og at jeg har PCO. Også sier hun: Men det var vel ikke noe sjokk for deg det vel?? Herregud, for ei kjerring! Og Volvat har liksom et så godt rykte på seg! *trist* Også fant vi denne fantastiske gynekologen som hjalp oss da!(som jeg fortalte i forrige innlegg).

Gutten våres var ikke planlagt, men vi var ikke akkurat forsiktige heller så visste sjansen var der etter som jeg blir veldig lett gravid. Veldig koselig etter jeg kom over sjokket.

Godt planlagt [emoji846] skulle egentlig ha i november, men mista. Så ble det mars isteden [emoji1360]

Godt planlagt. Vi har vel sagt at ingen prevensjon før vi har 3 levende barn. Men får se da når nummer 3 kommer om mannen er klar for nye måneder som alenefar i praksis i og med at hu mor er rimelig ubrukelig fra uke 5 til 14-15 i alle fall

Planlagt men sjokk uansett. [emoji173] Ble gravid så raskt etter p-pille slutt, trudde aldri det hadde vært mulig så eg ante ikkje at eg var gravid før 2 uker forsinket mens. Hadde dey ikkje litt i tankane eingang. Føler meg så ufattelig heldig og priser meg lykkelig over å få oppleve dette som til no har gått knirkefritt, og har sett ei nydelig jenta på OUL. Håpar det fortsette like fint. Magisk!

Skjønner godt åssen det føltes for deg! Men heldigvis ble du gravid helt på egenhånd:) Det er utrolig tøft å få vite at man ikke så lett kan få barn, eller at det er umulig..

Kort fortalt: Jeg har gått på p-piller på grunn av uregelmessig menstruasjon fra jeg var ungdom. Slutta med dem i fjor og menstruasjonen kom hver måned, utrolig nok. Trodde aldri det kom til å skje siden jeg hadde gått på p-pillene i så mange mange år. Derfor trodde jeg at alt var ok og at vi kom til å bli gravide etterhvert. Men månedene gikk og jeg ble ikke gravid. Dro til en gynekolog høsten i fjor og han sa alt var bra. Så kom 2017 og fortsatt ingen spira i magen. Dro derfor da til Volvat og fikk den slengt i trynet at ja, her var det fult av cyster og at jeg har PCO. Også sier hun: Men det var vel ikke noe sjokk for deg det vel?? Herregud, for ei kjerring! Og Volvat har liksom et så godt rykte på seg! *trist* Også fant vi denne fantastiske gynekologen som hjalp oss da!(som jeg fortalte i forrige innlegg).

Er dumt når man møter kalde personer som hun ene gynekologen dere møtte!
Så bra dere etterpå fikk en bedre, som gjorde noe som hjalp istedenfor å bryte ned. Nå er jo babyen trygt på plass i magen tross «unormale» eggstokker :)

Back
Topp