Var innom vitus apotek i dag ...

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Signerer de som sier Inotyol på sår. Bruker den spesielt på sår stump, virker omtrent med en gang.

Ellers er A-derma Exomega veldig bra på tørr hud, spesielt den som heter Balm (det er den feteste typen. Den tror jeg ikke er på pumpeflaske, har i hvert fall ikke sett det her).

Elizabeth Ardens 8hour cream har også propolis i seg, og funker som fjell på alt av såre lepper/sår i munnvikene og slikt her. Men jeg aner ikke hvordan den er å bruke på barn da - regner ikke med den er noe farlig altså, har bare ikke trengt å bruke den på noen av ungene ennå, så har ikke tenkt på det.
Den får du kjøpt på Vita og parfymerier ihvertfall :)

Labambie skrev:
Jenta mi også sleiker seg rundt hele munnen... Når det blir åpne sår bruker jeg munnsårplaster på de, det funker som fjell. På det andre bruker jeg en leppepomade som er for ekstreme forhold, de med høy solfaktor og ekstra vannfast. 

Ville IKKE brukt noe med menthol e.l i nei, for det svir jo som et h*lvete. 

Var det jeg også, jeg kjente jeg vridde meg litt i smerte når hun sa dette. Han har sår over hele haka og utover kjakene. For han tørker sikle utover. Men for en lettelse å høre at det er ett barn til på hans alder som gjør dette:) Hun ene i barnehagen er flink til å tørke han og minne han på at vi må ha tunga inne i munn. Når ho ikke er på jobb, eksploderer sårende. Synes dette er skikkelig vannskelig. Føler vi har vært gjennom hele apoteket snart. Men inotonyl, En god leppomade, og aderma osv. Har jeg skrevet ned og skal prøves:) God jeg kan spørre bv når apoteket er helt på tur.

søteste skrev:

Drømmeren skrev:

søteste skrev:
Vi har ingenting som heter forever living her vi... Inotonyl skal prøves. Vi har også prøvd sånn lilla aktig. Husker ikke navnet. Men man bruker den i rompa på babyer:)

Har dere ingen forever living forhandlere der du bor??
kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Har aldri noen gang hørt om en slik forhandler en gang. Men kan de selge den på helsekost? For det har vi:)

Nei.. hehe... Selges på homepartys .. men om du vil ha tak i så kan jeg be typen om å finne en forhandler til deg... han er selger selv så er bare å sende pm om du vil ha tak i propolis 

Denne funker godt, verdt et forsøk. :) Den svir ikke heller. ;)

Du skulle sett deg rundt og spurt "jobber du egentlig her eller?".. hun hadde tydeligvis ikke så mye greie på sånt. 
Jeg må bare signere Inotyol salven.. den fungerer sykt bra på fæle sår i rumpa ihvertfall.. funker helt sikkert fint rundt munn også, bare smør på et tynt lag.. 

Ser du bruker Locobase, vi har brukt den som heter Repair, og den er utrolig god til det aller meste =)

Bare et lite tips for dere som bor nærme Sverige: A-derma-produktene er mye billigere i Sverige enn i Norge :-) Vi er "avhengige" av disse produktene da snuppa er plaga med tørr hud.

Dollface skrev:

**AM** skrev:
Dollface: Kan det være Aderma Exomega-kremen? den er kjempegod...

jepp... den funker ikke mot det vi kjøpte den for, men den funker mot den ufattelig tørre huden han har i fjeset og på hendene :)

Aderma bruker jeg på min datter, hun har atopisk eksem, den er kjempe god mot det...

Ellers sår rundt munnen har barna vært flere ganger men ikke åpne sår..
Jeg har smørt eldste datteren min med Silulen eller zink når hun har lagt seg for kvelden og når hun våkner dagen etter så er hun fin rundt munnen.

Hva med den goe gammaldagse VASELIN?? Den skal ikkje hver noe sterkt i som gjør at det svir eller noe....

mentholatum svir jo noesinnsykt! jeg ville brukt aderma sin dermalibour stick!:) vidunderkur på sånt, ogfunker som en barrierekrem mot fukt også pga zink:)

Her sliter han med eksem rundt munnen i de verste periodene. Her bruker vi mildison til eksem er borte og locobase forbyggende flere ganger daglig. Dette var oppskriften til legen ;-) 

Tuuuuusen takk til alle som har tipsa om Inotyol på sår rundt munnen.

Brukt dette 3 ganger på min jente på 2,5 år igår og det er nesten vekke. Aco og A krem har ikke tatt det, hun slikker og biter seg under leppa.

TAKK jenter!!

søteste skrev:
Vi har ingenting som heter forever living her vi... Inotonyl skal prøves. Vi har også prøvd sånn lilla aktig. Husker ikke navnet. Men man bruker den i rompa på babyer:)

de selger på nett eller homeparty.

her bruke eg Norwex sin kulde krem å han blir bedre ganske så fort.
Ta kontakt me Cecilie Herland på facebook så får du tak i den kremen.

ej bruker mentulatum når ej he sår på lippa. men det spørs jo hvor stor såra rundt munnen er da. men denne salven svir!!! ej e veldig fornøyd med decubal fuktighetskrem. men vet ikke hvordan denne er å ha på sår. men den er ikke alkohol i, så den svir ikke på sår hud hvertfall, slik vaselin sine kremer gjør!

Elizabeth arden 8 hour salve er perfekt.
Eller så har sink (kun silulen vel og merke) også funka veldig bra på sår her i huset.

Back
Topp