VAr ikke det veldig dyrt?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Har for første gang bestilt noe fra en utenlandsk nettside. Bestilte en rettetang, betalte 113 pund.
Fikk hentelapp i posten idag, står Pris fortolling: 217 kroner, utlagt mva: 255 kroner, Total betaling ved utlevering: 472 kroner.. Nesten så en kunne kjøpt den i Norge da jo.

Hvorfor ble det så dyrt? Fordi den ble stoppa i tollen eller?

Det er den fordømrade fortollingen. Så jeg legger alltid på 200 kr i toll + 25% (er det ikke det?) i hodet hvis jeg skal handle for over 200 kr. Men det er jo noen sider man kommer over iblandt som er "greie" og skriver at verdien på varen er uner 200 kr selv om det en kostet mer slik at man slipper dette. [8D]

ORIGINAL: Kriswizz

Det er den fordømrade fortollingen. Så jeg legger alltid på 200 kr i toll + 25% (er det ikke det?) i hodet hvis jeg skal handle for over 200 kr. Men det er jo noen sider man kommer over iblandt som er "greie" og skriver at verdien på varen er uner 200 kr selv om det en kostet mer slik at man slipper dette. [8D]

eller skriver at det er en vare som ikke er tollbelagt, er en gave etc.

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Det er vel fordi varen kostet mer enn tollgrensen på 200 kr ja... Kjipt at det er sånn!

Hvor bestilte du fra?
Jeg bestilte GHD fra Lookfantastic, og betalte vel rudnt 350-400 når jeg henta den, men allikevell ble den jo billigere enn å kjøpe i norge!

ORIGINAL: Cathrine_86

Hvor bestilte du fra?
Jeg bestilte GHD fra Lookfantastic, og betalte vel rudnt 350-400 når jeg henta den, men allikevell ble den jo billigere enn å kjøpe i norge!

Bestilte fra lookfantastic, og kom på 472 å hente den ut[X(]

ORIGINAL: *Sandermamma*

ORIGINAL: Cathrine_86

Hvor bestilte du fra?

Bestilte fra lookfantastic, og kom på 472 å hente den ut[X(]

se oppskrift på generelt,eller spør om den, så skriver du mail til de, fordi de betaler tilbake tollen på forskjellige utenlandske nettsider...tror lookfantastic er en av de[:)]

Back
Topp