Var hos jordmor....

BflyW

Elsker forumet
... i går.
Første gang jeg fikke noe på ødem. Ikke mye - bare 0 - 1, lurer fælt på hvordan jeg ville sett ut om det var mer enn det, for jeg kan'ke se knokene på beina engang... og fingrene er pølser. Men det er jo bare det da, ikke noe i ansikt eller på resten av kroppen. Men vekten har økt med 2 kg i denne varmen.... pure water. [:)]

Jeg spurte jordmor om de ulike vekt indikasjonene jeg hadde fått på UL. Jeg fikk jo beskjed om at barnet veide 1200 gr i uke 28 og 1650 gr 6 dager senere i uke 29. Hun sa at det måtte taes med en klype salt for det var så store feilmarginer. Og siden mitt sf-mål kosntant holder seg midt på den røde linjen, så hadde hun lite tro på målingen som viste 1650 gr (som dermed ville gi et 4 kg barn...) fordi symfysemålet mitt rett og slett ikke indikerer et så stort barn...
Så vi får se....

Ellers var alt fint. Hjertefrekvens 145, blodtrykket 115/75, urin var fin....

4 uker til neste kontroll (det blir vel nest siste, for da er jeg i juli allerede, og jeg skal jo ha KS i slutten av juli)

sf-mål:
uke 21: 20 cm (1 cm over snitt (rød strek))
uke 23: 22 cm (1 cm over snitt (rød strek))
uke 28: 26 cm (akuratt på rød strek)
uke 33: 30 cm (akuratt på rød strek)

kanskje jeg er helt blåst, men rød strek???

Det er en rød strek midt i det grønne feltet. Den røde streket indikerer gjennomsnittet. Dvs at mine sf mål ligger helt på gjennomsnitt. (Det grønne feltet indikerer normalmål)

Dette hørtes da bra ut! [:D] Nå er det ikke lenge igjen til du skal inn for å ta ks! *misunner deg den datoen* [:D]

er det virkelig 4 uker til neste kontrollen din? trodde vi skulle/måtte ha kontroller 2 ganger i måneden etter uke 27/i 3.trimester, og ukentlig den siste måneden?

nei det har ikke jeg hørt noe om.neste kontroll er jeg i uke 34 og da skal jeg begynne å gå hver 14. dag

Hm... ser ut som om jeg skulle hatt om 2 uker ja...

Lista jeg fikk utdelt av JM første gang ser sånn ut: (mine kontroller i parentes)

6-8 uke (hadde hos legen uke 7)
12. uke (hadde ikke - legen sa jeg ikke skulle ha kontroll før uke 24)
16. uke (hadde ikke - legen sa jeg ikke skulle ha kontroll før uke 24)
20. uke (hadde hos jm uke 21)
24. uke (Hadde hos legen uke 23)
28. uke (hadde hos jm uke 28)
32. uke (hadde hos jm uke 33 (i går) )
34. uke (jm satt ikke opp noen denne uken)
36. uke (skal til jm uke 37)
38. uke ??? Vet ikke hva det blir til her...
39. uke (skal ha KS denne uken!!!!)

Back
Topp