Var hos jordmor i går

Audrey

Elsker forumet
Marsboerne
Fikk henne til å sjekke modning siden vi har lang reisevei. Og livmormunnen er 1,5 cm og midtstilt, det er godt modent og jeg har 1-2 cm åpning. Så her har kynnerne jobbet bra! Litt skummelt, vi har det jo desto travlere når det først setter igang...

Ellers så tror kanskje jordmor jeg har en stjernekikker ombord. Det er jeg ikke like glad for da, selv om hun jo kan snu seg både frem mot og i selve fødselen... Krysser fingrene for at hun gjør det! Hodet er festet, så jeg slipper iallefall å bekymre meg for det om vannet skulle gå da. Ganske overrasket over det egentlig siden jeg er tredjegangs og det enda er to uker til termin.

Så nå går jeg egentlig bare og venter! Har murringer, kynnere, stikninger og nedpress, og tuppa er til tider brutal med meg (les: føles som jeg får bank innvendig), spent på når det hele setter igang altså. Håper hun venter til i morgen kveld iallefall, for mannen er på jobbsamling to timer unna!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så spennende! Det går nok fort mot fødsel nå :-) Har konstant kynnere, nedpress og stikking i hufsa. Så håper kroppen jobber mot fødsel :-)

Misunnelig, og gode nyheter!
Hvordan mistenker dere en stjernekikker?

Skulle så ønske at jeg også viste noe om modning. Jeg ingen kynner, nedpress, stikking e.l..så trenger vel ikke akkurat bekymre meg for at noe starter av seg selv.

Vi å bor langt unna, så nå har vi pakket bilen og drar til pappa som bor 30 min unna sykehuset.

Misunnelig, og gode nyheter!
Hvordan mistenker dere en stjernekikker?

Skulle så ønske at jeg også viste noe om modning. Jeg ingen kynner, nedpress, stikking e.l..så trenger vel ikke akkurat bekymre meg for at noe starter av seg selv.

Mistenker stjernekikker pga leiet. Hun ligger med ryggen sin mot min.

Det kan jo starte av seg selv uten at du har noen tegn på forhånd, ikke alle har det :)

Vi å bor langt unna, så nå har vi pakket bilen og drar til pappa som bor 30 min unna sykehuset.

Jeg drar til byen om en uke om ingenting har skjedd før den tid. Så slipper jeg turen over fjellet med rier, og er mye sikrere på å faktisk nå fram til sykehuset! Håper bare det går greit om det skulle skje før den tid...

Jg fikk beskjed forrige sv.skap at det kunne bli stjernekikker pga leie på babyen, og da fikk jeg som råd å stå mye på alle fire eller bøye meg over et bord for å få babyen til å snu seg. Funket for meg, ble ikke stjernekikker , mentvet jo aldri hva som var grunnen da!;)

Så spennende! Krysser fingrene for at det skjer noe snart:)

Jg fikk beskjed forrige sv.skap at det kunne bli stjernekikker pga leie på babyen, og da fikk jeg som råd å stå mye på alle fire eller bøye meg over et bord for å få babyen til å snu seg. Funket for meg, ble ikke stjernekikker , mentvet jo aldri hva som var grunnen da!;)
Det lærte vi på gravid yogaen også av jordmor. Sitte feil vei på stol, sitte på pilatesball, sist nevnte gjør jeg en del.

Sent from my iPad using BV Forum

Det ordner seg uansett vettu :)
Gikk no fint sist til meg selv om jeg hadde en kjapp fødsel. Men denne gangen har vi ei lita ei å hun skal være med pappa så da er det greit å være her, for skjer det noe på natta må jeg jo dra alene det slipper jeg no :)

Jeg hadde stjernekikker sist, og det var det ingen som forstod før omtrent jeg skulle presse. Hun kom ut med en stor blå kul i panna pga lagt feil vei å stanga. I ettertid fikk jeg høre at man kan få kraftigere smerter og fødsel tar lengre tid pga det. Så nå skjønner jeg jo hvorfor det hele tok så lang tid. Håper bare ikke det skjer igjen......

Oi, det var akkurat likt hos meg. Etter 1 døgn med rier sjekka jordmora meg i 11.30 tida, da gikk det fra 1-gode 2 cm åpning mens ho sjekka. i 15 tida var vi på sykehuset og i gang, og i 22 tida var snuppa ute. Så tipper det skjer noe snart! lykke til :)

Jeg hadde stjernekikker sist, og det var det ingen som forstod før omtrent jeg skulle presse. Hun kom ut med en stor blå kul i panna pga lagt feil vei å stanga. I ettertid fikk jeg høre at man kan få kraftigere smerter og fødsel tar lengre tid pga det. Så nå skjønner jeg jo hvorfor det hele tok så lang tid. Håper bare ikke det skjer igjen......

Krysser fingrene for at du slipper det denne gangen! Jordmora mi mente at siden jeg har født to før, så er det ikke sikkert det utgjør så mye, så jeg håper hun har rett i det...

Nå ser det ut til at slimproppen går også... Kryss fingre for at det ikke starter i natt da dere, jeg er alene med guttene og alt :/

Herregud så spennende!! Håper hun venter på pappaen :)

Nå ser det ut til at slimproppen går også... Kryss fingre for at det ikke starter i natt da dere, jeg er alene med guttene og alt :/

Vææ, samme her. Gikk i ettermiddag. Hatt litt rier i ettermiddag men nå har dem roet seg.

God morgen! :) Ingen fødsel enda, puh! Mannen kommer i ettermiddag, da starter han pappapermen sin siden han uansett har friperiode etter termin (jobber skift). Så da kan hun bare komme :)

Vææ, samme her. Gikk i ettermiddag. Hatt litt rier i ettermiddag men nå har dem roet seg.

Spennende da! :)

Back
Topp