Var hos hs i dag..

mollapus123

Forumet er livet
...og jeg har vært litt bekymret for vekten til Odin.. [&o]

Han var... : 67 cm. og 6,9 kg på 6 mnd kontrollen..
No var han  70 cm. og 7260 gram...

Hs syns det var lite.. siden han ikke veier så mye i utganspunktet.. Men han har vært syk i over en uke der jeg har fått i han lite.. (1-2 fruktmos for dagen.. og litt vann.. legen syns det var bra han.. siden han var syk..[8|])

Har ikke time før 2 mnd.. Men tror jeg skal kontroll veie han om 14 dager.. [&o] 

lang og tynn ja..

Noah var ...: 77 cm... og 11 kg på 8 mnd... [8|]

Det er vel mest uvanlig fordi han er gutt, og slank vel ? [8|] Men, han høres ikke sånn farlig tynn ut liksom ?![:)] Men, er vel ikke mye å legge på seg på 2 måneder kanskje ?![X(]

Har hun noen forslag til hva dere skal gjøe om han ikke legger mer på seg ? [:)]

ORIGINAL: gulen

Det er vel mest uvanlig fordi han er gutt, og slank vel ? [8|] Men, han høres ikke sånn farlig tynn ut liksom ?![:)] Men, er vel ikke mye å legge på seg på 2 måneder kanskje ?![X(]

Har hun noen forslag til hva dere skal gjøe om han ikke legger mer på seg ? [:)]

Var ikke så mange forslag hun hadde da.. Hun lurte på om han fikk 2 grøtmåltid.. [8|]

øøøh.. ja.. det har han fått i over en mnd no.. pluss lunsj og middag.. [8|]... og jeg ammer med en ene som har melk i seg..

Men da spiser han bra nok... sa ho...   hmmm... [&o]

ORIGINAL: mollapus123

ORIGINAL: gulen

Var ikke så mange forslag hun hadde da.. Hun lurte på om han fikk 2 grøtmåltid.. [8|]

øøøh.. ja.. det har han fått i over en mnd no.. pluss lunsj og middag.. [8|]... og jeg ammer med en ene som har melk i seg..

Men da spiser han bra nok... sa ho...   hmmm... [&o]

Men, noen barn har jo høy forbrenning. Er vel ikke så unormalt ?! Hadde en piiiiiiiitteliten pjokk i barnehagen... Var 1,5 år - brukte sikkert str 74 i klær, og var skikkelig TYNN ! Han spiste 8 (!!!!!) skiver til frokost , og ville ha mer[;)][:)]

Har han fulgt kurven sin da, eller har han sakket av med vekten ?

Han har da gått ned i vekten i følge kurven.. ligger helt på nederst strek..

Og hoppet litt i høyden.. i forhold til den han fulgte..

Men jeg regner med det går greit.. får sjekke han om 14 dager.. Og ta det derfra.. [:)]

De vokser vel litt i rykk og napp. Sikkert mer i vekt neste gang [:)]

Vi har også slitt bittelitt med vekten, men det har utjevnet seg litt nå da.
Det jeg har gjort er å gi ei flaske mme til hvert måltid først.
'det andre' etterpå, for grøt/frukt/middag spiser hu uansett for det er spennende og godt[;)]
Så blir det liksom dobbelt med mat da.... litt sneaky tvangsforing[8|][;)]

Mulig du har prøvd det da[:)]

Sånn gjør nu jeg det....:[:)]

Frokost 'på senga': 200ml mme
Frokost med meg: brød eller grøt og vann
10-11: frukt/ mos og vann
12-13: 150ml mme
15-16: 150ml mme også middag sånn etterhvert sammen med meg med vann til.
18-19: 150ml mme også grøt etterpå[:)]

sammenligner ikke de to.. hi hi.. vet de er så forskjellig.. var bare så stor forskjell.. he he..

Jeg pleier å gi:

grøt + vann
brød + fruktmos + mme  eller grøt + mme om vi har brød med korn i...
middagsglass
grøt + vann

og pupp i mellom.. [:)]

Han drikker ikke av flaske men har funnet noen tutkopper han tar (firsth years)

Pupp får han 2 ganger etter han har lagt seg.. No vet jeg ikke hvor mye melk det er da..
Men i påsken skal vi slutte med den og heller gi han et "drømmemåltid" med mme på tutkopp rundt 24 tia..

Vi sliter med at han er MYE våken om natten.. (ja sitter her no.. med en aktiv gutt.. ) sjelden han står opp da... Men som oftes er det opp og ned.. så sover han videre..

I påsken skal sambo få ta han.. I håp om at han vil slutte..[8|][:)]

Jeg er litt sliten av manko på søvn..

Kanskje ha litt ekstra pålegg på... da blir han nok glad [:D]

får kontrll veie han om 14 dager å se..

Takk jenter!!!

slit med d samme...lilly ligg å nederst på kurven....å hadde lagt på sæ 350gr på 2mnd.... men hs sa ikke så mye på d...lurte bare på om ho spiste mye å d jør ho...spis masse....

så lenge de spiser så går det nok bra.. [:D]

Han får så mye han vil.. så jeg syns han spiser mye og bra.. [:)]

Amalie sliter og med vekten og lengden egentlig også. hun veier 7290 nå, hun gjorde et kjempe hopp med den grøten du anbefalte:)  og hun legger godt på seg av disse drikki kartongene. den med gulerot er favoritten:) Amalie gikk ned på 6 mnd kontrollen i vekt, men fra 6-8 mnd gikk hun opp et kg! så ting kan endre seg fort

ORIGINAL: Strikkedame

det er jo ikke hva de veier som alltid er bekymringen men om de følger kurven sin og om de går opp i vekt..
oskar er jo ikke så knøttliten akkurat. han er nesten akkurat 8 kg og 70 cm, men det som er problemet hans er at han ikke følger kurven sin. Han begynte på en av de øverste og har falt nedover.. og det er ikke bra..

Men så lenge de følger kurven og spiser og er aktive og fornøyde så spiller det liten rolle om de er liten eller stor tror jeg. :)

det tror jeg også..

Odin har no falt nedover på den kurveb på vekten.. Men det har nok mest med at han var syk så lenge. De taper seg nok en del med lite mat en uke..

men veier han om 14 dager.. da får jeg nok roen.. [:D]

Back
Topp