Hvada?
Skylling av eggledere
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvada?
Vi har prøvd lenge, og når man betaler for full utredning synes jeg det er dumt at jeg ikke fikk det. Jeg haar aldri vært gravid, ingen spontanabort, ingenting.Skylling av eggledere
Var du på ul da?
Jeg bestilte time privat og ba om at de måtte sjekke alt
Mannen er sjekket, og ingenting galt der. Jeg veldger å tro på gyn om at egglederne er åpne og fine.. tviler på at han løy til meg. Når det har gått et år og enda ikke har blitt gravid, får jeg begynne å kreve merJa, jeg var for å ta celleprøve, og da tok hun en innvendig ultralyd for å se an ståa.. ;-) Spurte meg om syklusen min og litt sånn. Og alt så bare helt tipptopp ut, så var bare å prøve i et år før hun ville gjøre noe tiltak.
Tror ikke de kan se på ultralyd om egglederne er åpnet eller lukket, de må skylles. Er mannen sjekket ut?
Vi fikk ikke noe diagnose annet enn mild endometriose, og er definert som uforklarlige barnløse. så for oss ble det henvisningen sendt rett til IVF. Under lapraskopi skyllet de egglederne, og de var åpne.
Kan være det kan være bedre med en fertilitetssjekk hos en fertilititetsklinikk, de har god peiling. Koster jo litt.
Sa han noe om videre forløp?
Men så lenge vi ikke har prøvd i et år så får jeg ikke hjelp.. men når vi har prøvd i 9 måneder uten en eneste graviditet (kjemisk osv) så begynner jeg å bli bekymret. Og jeg vet at 9 måneder ikke er lenge å prøve, men jeg har en veldig sterk magefølelse på dette..Vel. Hos meg har de vært inne med kamera osv, skylt igjennom og hele lurven, selv om egglederen min så åpen ut på ul var det fortsatt puss i den som ikke ble oppdaget, og ul kunne ikke se at flimmerhårene mine var ødelagte heller, så for meg hadde det hjulpet lite med en påståelig gyn om de mente alt var bra
Bare sånn.. fordi det er forskjellige grader av alt.
Jeg har bestilt privat hos fertilitetdklinikk da får du full sjekk om du vil uansett om det er gått 1år eller ikke. Koster 2900 for sjekk av begge. Ingen ventetid og full sjekk av begge..Så slipper jeg å vente...men nå er jeg utålmodig.Men så lenge vi ikke har prøvd i et år så får jeg ikke hjelp.. men når vi har prøvd i 9 måneder uten en eneste graviditet (kjemisk osv) så begynner jeg å bli bekymret. Og jeg vet at 9 måneder ikke er lenge å prøve, men jeg har en veldig sterk magefølelse på dette..
Det jeg også hadde, ga ikke opp å kreve å bli sjekka, viste seg jo at jeg hadde rett jeg stoler på magefølelsen min mesteparten av tidenMen så lenge vi ikke har prøvd i et år så får jeg ikke hjelp.. men når vi har prøvd i 9 måneder uten en eneste graviditet (kjemisk osv) så begynner jeg å bli bekymret. Og jeg vet at 9 måneder ikke er lenge å prøve, men jeg har en veldig sterk magefølelse på dette..
Skulle så gjerne gjort det, dessverre er det ingen ferilitetsklinikker i Nord, annet så Tromsø og det er offentlig, hvor man må ha henvisning Har ikke mulighet til å dra til Trondheim eller andre plasser der sør per nå.Jeg har bestilt privat hos fertilitetdklinikk da får du full sjekk om du vil uansett om det er gått 1år eller ikke. Koster 2900 for sjekk av begge. Ingen ventetid og full sjekk av begge..Så slipper jeg å vente...men nå er jeg utålmodig.
Ååå ja den er kjipSkulle så gjerne gjort det, dessverre er det ingen ferilitetsklinikker i Nord, annet så Tromsø og det er offentlig, hvor man må ha henvisning Har ikke mulighet til å dra til Trondheim eller andre plasser der sør per nå.
Jepp! Men har flyttet og fått ny fastlege, så lurer på om jeg skal være så frekk å si vi har prøvd et år. Har ikke gått på prevansjon siden Juli 2017, men ble ikke aktive prøvere før i November..Ååå ja den er kjip
Ville ha gjort detJepp! Men har flyttet og fått ny fastlege, så lurer på om jeg skal være så frekk å si vi har prøvd et år. Har ikke gått på prevansjon siden Juli 2017, men ble ikke aktive prøvere før i November..
Tusen hjertelig takk <3 skal bestille oss time hos lege nå snart. Magefølelsen min har vært dårlig allerede siden start, og når det fortsatt ikke har skjedd noe så er jeg stygt redd for at jeg har rett!Nettopp tatt blodprøver så da spurte jeg fordelen med vannscanning var at du får sett mye mer. Egglederne er veldig små og tynne og ikke så lett å se med ul. De var mye lettere å se om de evt var tette med vannscanning. Man kunne også blant annet se om man hadde polypper.
Tusen takk, og ilige så!Ikke sikker gynekologen du har gått til har dette tilbudet. Jeg hadde selv ikke hørt om det før. Men du får uansett ha masse lykke til
Kan jo vær de er det Men siden magefølelsen din sier noe er galt. Så gå til legen som du tenkte og si dere har prøvt siden juli 17 og bli sendt videre til større utredning..Så slapper du mer avTusen takk, og ilige så!
Jeg ble bare så betenkt siden han sa at han så at egglederne mine var fine og åpne, også lest litt rundt her