Var hos gynekolog, hjelp!

Navaje

Forelsket i forumet
Har vært hos gynekolog, hvor han gjorde en skikkelig undersøkelse med ultralyd. Han fortalte at alt så bra ut, både i livmora, eggstokkene og sa at egglederne mine var åpne og fine. Tok også en blodprøve på dag 21 (tror jeg det var) for å bekrefte el. Alt så bra ut. Men leser her at mange blir spylt osv for å sjekke dette?

Har vært hos gynekolog, hvor han gjorde en skikkelig undersøkelse med ultralyd. Han fortalte at alt så bra ut, både i livmora, eggstokkene og sa at egglederne mine var åpne og fine. Tok også en blodprøve på dag 21 (tror jeg det var) for å bekrefte el. Alt så bra ut. Men leser her at mange blir spylt osv for å sjekke dette?
Spyler vel ikke så sent i syklus i tilfelle det er eggfesting på gang.. dumt å spyle ut ett befruktet egg :-)

Spyler vel ikke så sent i syklus i tilfelle det er eggfesting på gang.. dumt å spyle ut ett befruktet egg :)
Det jeg mener er at gyn så det på ultralyden at egglederne var åpne og ingen arr. Men rundt om kring inne på forumet har folk måtte blitt spylt for å sjekke dette. Lurer nesten på om gyn løy til meg da :oops:

Det jeg mener er at gyn så det på ultralyden at egglederne var åpne og ingen arr. Men rundt om kring inne på forumet har folk måtte blitt spylt for å sjekke dette. Lurer nesten på om gyn løy til meg da :oops:
Ah, sånn å forstå. Aner ikke, regner med de vet hva de ser etter.. tok bare ultralyd jeg og da sa han at alt så fint ut - jeg velger å tro på det:)
Vet noen spyler for å "renske" opp, men jeg har ingen aning:-)

Ah, sånn å forstå. Aner ikke, regner med de vet hva de ser etter.. tok bare ultralyd jeg og da sa han at alt så fint ut - jeg velger å tro på det:)
Vet noen spyler for å "renske" opp, men jeg har ingen aning:)
Okei :D
Ja, ble bare så usikker etter å ha lest et innlegg her i dag. Men stoler på at alt er bra :D

Har aldri hørt om spyling jeg. Har tom vært til gyn med mistanke om graviditet utenfor livmora. Er det noen grunn til å mistenke at ikke alt er bra?

Har aldri hørt om spyling jeg. Har tom vært til gyn med mistanke om graviditet utenfor livmora. Er det noen grunn til å mistenke at ikke alt er bra?
Nei ikke jeg heller før jeg leste inne på forumet at de ble spylt for å sjekke om egglederne var åpne. Han jeg var hos var kjempe nøye, brukte god tid. Forklarte ting og tang, og jeg var ekstremt letta da jeg hørte at egglederne var åpen og ingen arr eller cyster. Så jeg synes det var så rart at folk måtte å spyle da.

Mener du vannscanning?
Vet det gjøres noen steder!
Selv har jeg akkurat fått utført hysteroskopi (kamera inn i livmoren) Da satte de også inn saltvann for å kunne se ordentlig.
Legen sa det ofte er gunstig å få «blåst gjennom litt»!
Vet ikke om man kan påvise tette eggledere bare ved ul også, du kan jo ta en tlf og spørre?
[emoji846]

Jeg gjetter, at det som i ande deler av medisinsk disiplin, benyttes en del sannsynlighet for at diverse tiltak er nødvendig ut fra historikk.

Fant du ut av d?
Jeg ringte fertilitetdklinikk og skal ha vannscanning...har ikke noe spesiell historikk som sier jeg må...men de ville ta det for å sjekke om ting var ok. Så blir både vannscanning og ul

Hvor lenge har du prøvd? De venter ofte 1 år før de iverksetter tiltak (hvis du er under 35). Jeg var til sjekk etter 6 mnd og da utelukket de også Pcos hos meg, men innførte ikke mer tiltak enn det :-)

Jeg fikk ikke tilbud om vannscanning etter et år heller, men lapraskopi og så rett til IVF. Lapraskopi pga menssmerter og der fant de endometriose.

Fant du ut av d?
Jeg ringte fertilitetdklinikk og skal ha vannscanning...har ikke noe spesiell historikk som sier jeg må...men de ville ta det for å sjekke om ting var ok. Så blir både vannscanning og ul

Nei, spurte etter journalen og der sto det at alt var greit. Så da stoler jeg på det. Nå har vi 4 pp før vi krysser et år, så håper det skjer innen da..

Hvor lenge har du prøvd? De venter ofte 1 år før de iverksetter tiltak (hvis du er under 35). Jeg var til sjekk etter 6 mnd og da utelukket de også Pcos hos meg, men innførte ikke mer tiltak enn det :)

Jeg fikk ikke tilbud om vannscanning etter et år heller, men lapraskopi og så rett til IVF. Lapraskopi pga menssmerter og der fant de endometriose.
Muligens pga jeg blir 37 snart da...skal spørre dem. Skal inn til blodprøver imorgen.

Hvor lenge har du prøvd? De venter ofte 1 år før de iverksetter tiltak (hvis du er under 35). Jeg var til sjekk etter 6 mnd og da utelukket de også Pcos hos meg, men innførte ikke mer tiltak enn det :)

Var du på ul da?
Jeg bestilte time privat og ba om at de måtte sjekke alt :)

Jeg bare ringte inn på fredag (ikke vært der før)...Sa jeg kom til å få tr i helga så sa de kom til blodprøver på mandag...Så bestiller vi tid for undersøkelse og vannscanning rett etterpå...pluss sjekk av mann..

Jeg bare ringte inn på fredag (ikke vært der før)...Sa jeg kom til å få tr i helga så sa de kom til blodprøver på mandag...Så bestiller vi tid for undersøkelse og vannscanning rett etterpå...pluss sjekk av mann..
Okei:)
Men jeg har allerede vært på sjekk og da sa han at egglederne var fine og åpne, men jeg lurte på om man må ha vannscanning for å se det..

Back
Topp