Var hos øyelegen med jenta mi...

lissik

Glad i forumet
Og da fant legen ut at hun er +4 på begge øynene og må begynne med briller[:o]
Vi skulle dit fordi hun har skjelt litt og jeg tenkte at hun i verste fall måtte ha lapp på øye. Så nå ble jeg veldig satt ut, syns det er trist, hun blir jo så anderledes på en måte.

Klarer nesten ikke å tro på det heller, tenker at han har tatt feil, men er vel ønsketenking[8|] Skjønner at det ikke er verdens undergang altså, kunne skjedd verre ting, men er litt lei meg akkurat nå.

Noen som har vært borti briller på så små? skjønner ikke hvordan jeg skal få henne til å ha de på engang jeg...

Uff da. Slikt kan jo rette seg med årene, men det er jo som det er nå.
Briller til så små er spesiallaget så de ikke skal klare å dra dem av seg. Og hun vil jo se bedre så etterhvert vil hun synes det er greit å ha dem på.

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Baby R

Briller til så små er spesiallaget så de ikke skal klare å dra dem av seg. Og hun vil jo se bedre så etterhvert vil hun synes det er greit å ha dem på.

Takk[:)]
Ja håper du har rett[:)] Vet ikke helt hvor dårlig man ser med +4 jeg, men kan jo hende hun merker kjempe forskjell.

Skal dra i morgen eller torsdag å se på briller, men det høres jo bra ut et de ikke kan dra de av seg[:)]

Jeg kjenner ikke til det personlig, men har jo jobbet i bhg med små barn med briller. Og de er tilpasset og sitter godt på dem! [:)]
Men de fant heldigvis ut av det tidlig da, så kanskje det kan bli bedre! [:D]
Jeg vet ikke med 4+, men jeg har 4- på begge øynene og skeiv hornhinne på det ene øyet. Og jeg ser bare grått uten linser. Så det må jammen meg bli herlig for jenta di å endelig se ordentlig, se mamma'n sin! [:D] Det er jo de tingene som er nære man ser dårlig om man har + i styrke!

Masse lykke til [:)]

ORIGINAL: Seadragn

Masse lykke til [:)]

Lykke til :D

Jeg begynnte med briller når jeg var 3 år. Og de første årene hadde jeg noen briller som gikk innover mot hodet liksom sånn at jeg ikke klarte å dra dem av meg. + at jeg hadde en sånn tau som var festa rundt hodet en periode sånn at brillene stod på plass :P Noe lignende den strikken som er på solbrillene til de små :) Jeg hadde visst prøvd å dra dem av meg ofte, men ble fort vandt med å ha dem der :P

ORIGINAL: Fabrina

Jeg kjenner ikke til det personlig, men har jo jobbet i bhg med små barn med briller. Og de er tilpasset og sitter godt på dem! [:)]
Jeg vet ikke med 4+, men jeg har 4- på begge øynene og skeiv hornhinne på det ene øyet. Og jeg ser bare grått uten linser. Så det må jammen meg bli herlig for jenta di å endelig se ordentlig, se mamma'n sin! [:D] Det er jo de tingene som er nære man ser dårlig om man har + i styrke!

Oi ser man såpass dårlig! Ja da blir det spennende om jeg merker det på henne om hun ser bedre, rart å tenke på at hun ikke har sett meg ordentlig. Ja ja hvis det blir bedre for snuppa så er det jo bare bra[:)]
Jeg fikk litt små sjokk med engang, men blir nok bra.

Godt å høre at de er bra tilpasset og sitter godt[:)]

ORIGINAL: Mitsukai

Lykke til :D

Jeg begynnte med briller når jeg var 3 år. Og de første årene hadde jeg noen briller som gikk innover mot hodet liksom sånn at jeg ikke klarte å dra dem av meg. + at jeg hadde en sånn tau som var festa rundt hodet en periode sånn at brillene stod på plass :P Noe lignende den strikken som er på solbrillene til de små :) Jeg hadde visst prøvd å dra dem av meg ofte, men ble fort vandt med å ha dem der :P

Godt å høre, får håpe hun blir fort vant til de også[:)]

ORIGINAL: lissik

Oi ser man såpass dårlig! Ja da blir det spennende om jeg merker det på henne om hun ser bedre, rart å tenke på at hun ikke har sett meg ordentlig. Ja ja hvis det blir bedre for snuppa så er det jo bare bra[:)]

*ler* Jeg selv har -3,75 på begge, og det er ikke mye man ser uten linser/briller. Så det er nok samme greia andre veien.

som fabrina sier det hun har problemer med  å se er jo det som er nært men ting som er langt unna kan hun se godt.
håper det ordner seg for jenta di å at hun venner seg til brillene fort [:)]
å i dag har di jo så mange fine briller til barn =)

Skjønner at du ble satt ut. Det blir nok en overgang, tenker at man blir vant til det tilslutt. Blir jo stas for jenta di å se deg tydelig [:D] Jeg har minus 6 på begge og jeg ser kun grums uten linsene/briller.

*ler* Jeg selv har -3,75 på begge, og det er ikke mye man ser uten linser/briller. Så det er nok samme greia andre veien.

Ja da må det jo bli stor forskjell, jeg har aldri hatt briller så har ikke peiling på styrker.
Syns nesten det er rart jeg ikke har merket det på henne at hun ser så dårlig[8|]

Det går nok veldig fint.
Jeg fikk mine første briller når jeg var 11mnd, og det i styrke +24. Det har nok skjedd litt siden da, men jeg hadde sånne briller som satt ordentlig godt rundt ørene, så de datt ikke av. Og på selve brilleglassa har det skjedd store forandringer. Glassa er ikke så tykke nå lenger, likner ikke på cola-bunner lenger heldigvis.
Men det blir en vanesak å ha de på nesa.
Og det blir en helt ny verden for ho,

Og etterhvert som ho blir større kan ho bruke linser. Der fins det mange ulike typer.

ORIGINAL: Singa

Det går nok veldig fint.
Jeg fikk mine første briller når jeg var 11mnd, og det i styrke +24. Det har nok skjedd litt siden da, men jeg hadde sånne briller som satt ordentlig godt rundt ørene, så de datt ikke av. Og på selve brilleglassa har det skjedd store forandringer. Glassa er ikke så tykke nå lenger, likner ikke på cola-bunner lenger heldigvis.

Og etterhvert som ho blir større kan ho bruke linser. Der fins det mange ulike typer.

Oi!!! går det så langt opp som +24? da er jo +4 ikke så galt.
Ja det blir vel en vane og en ny verden[:)]

Å, jeg skjønner deg så godt!! Vi mammaer tenker jo på alt og bekymrer oss for enda mer... Men det kommer til å gå så bra [:D]
På en måte kan det kanskje være en fordel at hun begynner med briller så tidlig også..
Og så kjenner jeg meg igjen i det du skriver, vi skal også til øyelegen med Oda nå på fredag. Har vært der en gang når hun var ca 3 mnd. Oda har et fødselsmerke som delvis er på øyelokket hennes, og det kan påvirke synet hennes. Derfor må det sjekkes - og jeg gruer meg like mye denne gangen som sist [&:] Men det går nok bra [:D]

Det pår nok helt sikkert kjempe bra, en vane sak.  Og små unger med briller er jo bare så søtt da  

ORIGINAL: Singa

Det går nok veldig fint.

Oi!!! går det så langt opp som +24? da er jo +4 ikke så galt.
Ja det blir vel en vane og en ny verden[:)]

Ja det går så høyt som det trengs tror jeg. Men jeg var født med grå stær, og blei operert som liten.
Men nå har jeg" opparbeida" meg bedre syn, og har "bare" +12 og +13.

Det går nok veldig fint med briller til snuppa di, og nå er det sikkert kjempe fine briller å få til små snupper. :)

ORIGINAL: Belkin

Å, jeg skjønner deg så godt!! Vi mammaer tenker jo på alt og bekymrer oss for enda mer... Men det kommer til å gå så bra [:D]
På en måte kan det kanskje være en fordel at hun begynner med briller så tidlig også..
Og så kjenner jeg meg igjen i det du skriver, vi skal også til øyelegen med Oda nå på fredag. Har vært der en gang når hun var ca 3 mnd. Oda har et fødselsmerke som delvis er på øyelokket hennes, og det kan påvirke synet hennes. Derfor må det sjekkes - og jeg gruer meg like mye denne gangen som sist [&:] Men det går nok bra [:D]

Masse lykke til  i morgen da, det går nok bra[:)]
Men man gruer seg jo alltid, man tenker jo på alt når det gjelder de små som du sier..

Vi skal dra og prøve briller igjen etterpå i dag vi da, vært å sett oss ut noen i går, veldig uvant å se henne med det altså, men begynner å venne meg til tanken og det skal gå bra!![:)]

ORIGINAL: Belkin

Masse lykke til  i morgen da, det går nok bra[:)]
Men man gruer seg jo alltid, man tenker jo på alt når det gjelder de små som du sier..

Vi skal dra og prøve briller igjen etterpå i dag vi da, vært å sett oss ut noen i går, veldig uvant å se henne med det altså, men begynner å venne meg til tanken og det skal gå bra!![:)]

Tusen takk for det [:D]
Jenta di kommer til å bli supersøt og det går så bra så [:D]
Masse lykke til!

Back
Topp