"Var graviditeten planlagt?"

Har hørt det men de som har spurt har hvert tydelig nysgjerrig og ikke dømmende eller frekk, har ikke noe problem med å svare når folk også bare er nysgjerrig :-)

Har aldri spurt noen, men fikk spørsmålet med nr. 1.. var 20 år;)
Svarte "kanskje ikke helt, men hjertelig velkommen"❤️

Blitt spurt flere ganger med begge 2. Gjør meg ikke noe å svare på da begge var planlagte (selv om nr 2 kom litt kjappere enn planlagt:-P) men synes strengt tatt det egentlig ikke er noe andre har noe med. Har aldri spurt noen selv om det var planlagt da jeg somregel har visst på forhånd at de har prøvd å bli gravide. Har uansett tenkt det ikke er min business om det er planlagt eller ei:-)

Jada et spørsmål jeg har fått utallige ganger. Men minste (5 barnet) var det ikke lenger et spørsmål men heller en påstand. Type, "oi nr 5 ja. Det var vel ikke planlagt".
Og når sant skal sies er det det eneste barnet som er godt planlagt. Alle er ønsket, men kun nr 5 er planlagt (da med eltester, tempimg osv).

Jada et spørsmål jeg har fått utallige ganger. Men minste (5 barnet) var det ikke lenger et spørsmål men heller en påstand. Type, "oi nr 5 ja. Det var vel ikke planlagt".
Og når sant skal sies er det det eneste barnet som er godt planlagt. Alle er ønsket, men kun nr 5 er planlagt (da med eltester, tempimg osv).

Haha, når man sier det på DEN måten syns jeg virkelig det over streken altså :p

Ikke blitt spurt direkte, men pappa virket overasket da vi fortalte nyheten og spurte hva vi syntes om det, så da svarte jeg bare at det var planlagt og at vi var kjempeglad :p

Jeg har kun spurt nære venner eller mulig i situasjoner hvor vi prater om prøving eller noe...

Og har blitt spurt selv. Synes ikke noe om det at folk spør, når man knapt kjenner dem - spesielt om det er det første spm de kommer med. Men jeg svarer oftest likevel.

Føler jeg blir spurt om det hele tiden til tross for at jeg er ferdig utdannet, har jobb og har vært sammen med mannen i over 5 år... :p

Jeg tror ikke det var noen som spurte meg om det noen av gangene... men jeg må innrømme at jeg har spurt noen selv. Husker ikke hvem og av hvilken grunn, men det er inget jeg skulle kunne spørre hvem som helst.

Alle viste vi prøvde, så fikk få spørsmål om det, hadde ikke brydd meg hvis jeg hadde fått, pga det var planlagt.
Kanskje mer sårt å få spørsmålet for de som ikke hadde planlagt.
Aldri spurt om, men kunne ha gjort det men da kun til gode venner og familie.

Når man har 2 barn av forskjellig kjønn, nærmer seg 40 og blir gravid er ikke det spørsmålet å unngå.
Svart bare, jo det er planlagt.

Jeg har fått det spørsmålet. Og synes det er et FREKT spørsmål.
Blir som å spørre om sexlivets detaljer.

Har hatt lyst å spørre noen av ren nysgjerrighet siden alt tilsa at de virkelig ikke kom til å holde sammen og diverse andre grunner, men ikke min business å hverken spørre eller vite av :)

Selv har jeg faktisk måttet sagt det da noen ble litt brutal mot meg og at jeg kunne finne på å ville ha en unge da.. ikke gøy hverken ene eller andre veien det spm der.

Jeg har ikke fått spørsmålet direkte (annet enn fra legen), men vet at noen har spurt moren min om det blant annet, og jeg syns det er en litt merkelig ting å lure på. Kan ikke komme på at jeg har lurt på det med noen graviditeter egentlig. Blir ikke fornærmet om noen spør da, jeg bare skjønner ikke at det er noe å lure på. :p Mulig jeg er mindre nysgjerrig av meg enn jeg tror. :p

Blitt spurt flere ganger. Svarer at det var veldig ønsket. Så får de tolke som de vil

Har blitt spurt av nære venninner, det er helt greit synes jeg. Men synes ikke noe om spørsmålet. En i familien vår uttalte "vi vet jo alle at det ikke var planlagt, men" og så noe positivt. Det var langt over streken. Det var jo til og med planlagt, men vi involverte ikke alle tanter og onkler i planleggingen :)

Har blitt spurt ja, tok meg ikke nær av det altså! tror de fleste har forventer det hver gang da, er gift og elsker barn ☺ tror absolutt ikke det spørsmålet alltid er frekt ment

Blitt spurt ja, i forbindelse med at termin var et par uker etter bhg fristen :) Synes egentlig det er ganske frekt å spørre om, sånne ting er jo privat :p

Back
Topp