Var far med på fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Jeg vil også at mannen skal være med fødsel, men vet ikke helt hva slags situasjon man er i.. Er det slik at han ser noe under fødsel, som kan virke ekkelt for ham? Jeg spør fordi vi venter på vårt første barn:)

Han var med ja, en selvfølge for han og meg. Jeg slipper ikke unna så da gjør ikke han det heller. :P

Men han fikk en traumatisk opplevelse stakkars, han ble sittende alene igjen på fødestua med babyen mens jeg ble kjørt til operasjon i hui og hast.

Jeg vil også at mannen skal være med fødsel, men vet ikke helt hva slags situasjon man er i.. Er det slik at han ser noe under fødsel, som kan virke ekkelt for ham? Jeg spør fordi vi venter på vårt første barn:)
Under begge våre fødsler har mannen stått ved hodeenden av fødesenga. Han har snudd seg under undersøkelser og sånn. Så om han ikke vil se noe ekkelt så behøver han ikke det. ;)

Hvis han holder seg ved hodet ditt, er det svært lite han kan se :) du kan også si til jordmor (eller skrive i fødebrevet) at du helst ønsker å være tildekket, så vil de ta hensyn til det. Mannen min var ikke så interessert i å se der nede, men under fødsel så ga vi begge F i alt, så han så mer enn han hadde tenkt :p men er på ingen måte traumatisert! Slike ting betyr så lite i forhold til den fantastiske opplevelsen det er å få møte babyen deres for første gang ❤️

Vi er og føstegangsfødende og han fikk nok se mer enn han trodde han ville se. Han holdt med ved hode, men så mye alikevell. Ingen traumatisk opplevelse for han. Mer fasinert enn noe annet.

Ja her var far med :) Tror det ble litt for mye for han. Han ble sendt ut av jordmor for å få litt frisk luft, han fikk også spy pose OG måtte legge seg ned i noen minutter. Han ble så dårlig av å se at jeg hadde vondt haha! :) stakkars men var en fantastisk støttespiller for det :)

Mannen var med ja, og hadde ikke klart meg gjennom riene uten ❤️ Bare synd det endte i katastrofesnitt og mannen ble stående igjen alene ute på gangen uten å vite hva som skjedde mens jeg lå i narkose og lille kom til verden..

Mannen var med på nesten hele fødselen. Stakkaren hadde diare så han måtte springe på do innimellom :p jordmora måtte rope på han siste gangen for da kom babyen:p

Jeg var helt alene på fødselen med han min. En drømmefødsel med kun meg og to jordmødre til stede. Men om det blir en neste gang så skal han være med! Men så har jeg jo endelig funnet drømmemannen min og da!

Han var med hele veien, og var kjempeflink og støttende. Min andre mens hans første, så han vist jo ikke hva han gikk til. Klipte navlestrengen og var helt til stede, ikke noe dårlig eller uvell. Han var imidlertid litt trøtt etter dag nr to med dobbel vakt (14t) så vi var to som var utslitt etterpå, ikke bare meg :p

Ja far var med ❤ hadde Ikke klart det uten han ❤ stakkars ble veldig kvalm av å se meg med smerter så han måtte sitte med spy pose mens han holdt meg i hånda samt gå et par turer (fikk beskjed av jordmor om å ta seg luftetur) :) måtte til og med legge seg nedpå litt :p skal sies at han hadde vært på jobb og bare sovet i 30 min før vannet mitt gikk og vi dro til sykehuset.

Back
Topp