Var far med på fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Som jordmødre ser vi veldig forskjell på fedres reaksjoner i fødsel – akkurat som forskjellen er stor blant de fødende. Mange menn føler nok at de må være sterke for kvinnene sine denne dagen, og de fleste er riktig gode ti å hjelpe og støtte. Men noen menn trives ikke i et sykehusmiljø.

Les Mamastorkbloggen her

Ja det var han, men var bare såvidt han rakk seg inn for 2 rier etter han kom begynte pressinga:-) det var etter hans eget ønske han var der. Hadde nok blitt litt skuffet om han ikke ble med, for det er jo ikke akkurat noe man som mor har gjort alene i forkant av å ende på fødestua heller. Så jeg hadde nok blitt både sur og skuffa om han ikke hadde støttet meg i den situasjonen.

Forstår godt at ikke alle menn trives i situasjonen, men det gjør jo absolutt ikke alle mødre heller, og de har jo ikke no valg. Så på lik linje med at mødre trenger hjelp i forkant av fødsel så bør jo enkelte menn også skaffe den hjelpen hvis det hjelper dem og komme seg igjennom fødsel son støtte til sin kjære:-)

Pappaen var med her ja! :) Han har skrytt meg opp i skyene til meg og til andre etter fødselen, virker som han er utrolig stolt og imponert over hva jeg fikk til under fødselen :p ❤️ vi hadde jo ingen dramatikk, så han sier det var en veldig fin opplevelse som han gjerne vil bli med på igjen :)

Det var han. Holdt meg i hånden gjennom hele fødselen, eller, mens vi var på sykehuset. Var på sykehuset i 35min før jeg fødte. Han tåler egentlig ikke å se blod og hadde på forhånd sagt at han ikke ville klippe navlestrengen, men det gjorde han. Og alt blodet og gørret gjorde ingenting. Alt fokus var på meg og så bebbin vår:)

Hadde ikke klart med uten min. Jeg må ha noen som pusher meg når jeg har vondt og all ære til jordmødrene jeg hadde, men studenten som var der manglet for mye autoritet til at jeg klarte å høra etter. Her var det pappaen som gjorde den tyngste jobben men å få meg igjennom pustingen

Han var med ja, men fikk streng beskjed om å ikke snakke til meg eller stille meg spørsmål mens jeg hadde rier. Men kunne ikke klart det uten ham <3

Her var han med heile veien. Hadde en lang og hard fødsel, og husker ikke så mye av det som skjedde rundt, så var bra å ha han til å huske/notere ting :)

Han har vært med på begge fødselene, enda bedre støtte i ham andre gang. Kunne virkelig ikke klart meg uten han noen av gangene, en fantastisk støtte! <3

Han var med hele veien, alle de 6 dagene vi var på sykehuset fra fødselen ble satt i gang var han der hvert sekund. Hadde aldri klart meg uten han, ikke at han hadde noe valg heller da ;)

Han var med hele veien, hadde ikke klart meg uten han. Måtte vente utenfor når de satte spinalbedøvelse og gjorde klart til ks da, men fikk komme inn når alt var klart der.

Back
Topp