Var du og babyen sammen 24/7 på barselavdelingen etter fødselen?

Var ikke så lenge på sykehuset, men ene jordmora tok han ut for å vise han frem til de andre da jeg dusjet og mannen kjøpte mat.
 
Hele tiden, bortsett fra noen timer siste natta fordi pappaen hadde reist hjem og jeg trengte sårt litt søvn :)
 
Nu fødte jeg hjemme med begge to og ikke på sykehuset, men var med de hele tia da.
 
Ikke for å bryte inn i privat livet ditt, men det er sjeldent jeg hører at man føder hjemme, så jeg må bare stille noen spm.. hadde du planlagt å føde hjemme eller skjedde det bare plutselig? Og hvordan var det å føde hjemme? [emoji85]
Planlagt hjemmefødsel med jordmor. For meg rett avgjørelse. For mellomste valgte jeg det fordi eldstemann var ute en time etter vi kom til sykehuset. Fem timer etter første rie. Og de sa neste trolig kom fortere. Heller enn å føde i en taxi midt på vinteren
 
Første gang så hadde jeg han ikke på natten før 4. natta...

Denne andre gangen ble mini tatt fra meg første natten fordi han hadde svelget veldig mye fostervann og kastet opp masse...
 
Planlagt hjemmefødsel med jordmor. For meg rett avgjørelse. For mellomste valgte jeg det fordi eldstemann var ute en time etter vi kom til sykehuset. Fem timer etter første rie. Og de sa neste trolig kom fortere. Heller enn å føde i en taxi midt på vinteren

Utrolig modig gjort, man må selvfølgelig gjøre det man føler passer best.
 
Alltid hatt babyene hos meg hele tiden, vært en natt på barsel bare da.
 
Førstemann passa de på noen timer om natta, men andremann var hos meg 24/7 :)
 
Eldste: Jeg lå i koma på intensiven og han på barsel den første kvelden. Han tilhørte barselavd og jeg var på intensiven i en uke før jeg kom opp på barsel. Fikk han til meg hver fjerde/femte time for amming og litt kos innimellom på dagtid, men var for det meste fra hverandre. På barsel var vi sammen hele tiden.

Yngste: var fra hverandre de første 6 timene pga ks. Den andre natten var hun på vaktrommet et par-tre timer. Hun var urolig og jeg var sengeliggende.
 
Måtte en tur på operasjonsstua etter å ha fått litt tid sammen på fødestua. Samboer og lille dro da på barsel. Kom opp på overvåkninga til meg en liten tur før de dro på barsel igjen og jeg kom ned dit etterhvert [emoji5]
 
Eldste tok de for meg 2 timer på natten slik at jeg fikk sove. var 2 andre babyer på rommet som skrek og holdt min jente våken. føltes som om jeg hadde sovet i 2 døgn etter 2 timer søvn :p

Minsten hadde jeg hele tiden, vi fikk familierom, og han sov mer enn søsteren:)
 
Eldste var igjen hos jm på føden mens jeg ble operert og lå på oppvåkning etter fødsel. Hun var og noen timer på vaktrommet på natta så jeg skulle få sove. Og hun jeg delte rom med bytta vi på å se etter hverandres barn så vi fikk dusje.

Yngste var hos meg hele tiden bortsett fra for temp målinger og sjekk hver 4. time.
 
Tror de var borte fra meg maks en time begge to. Med første på natta slik at jeg kunne få sovet litt og med andre passet de han mens jeg hentet meg frokost.
 
Med første ja, da hadde jeg forlenget opphold på barsel og stresset feil hos nav osv, ei som jobbet der "sparket meg nesten ut døra" *[emoji23]* for å få reist ned til dem og ordne det, samt nesten daglig borte i 15 min pga kattene mine, bodde ikke langt unna altså. På tidspunktet var mannen i Egypt ellers ville det hvert veldig anderledes.
Nå sist var vi sammen de hele 14 timene fra fødsel til vi reiste hjem [emoji4]
 
Back
Topp