Var det planlagt?

Løvemor2014

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Med veloverstått OUL begynner det å bli relativt offisielt at det kommer en liten en i august. Og med det har det dukket opp et spørsmål jeg ikke forventet å få fra så mange hold 'var det planlagt?'. En ting er nære venner og familie, men når kolleger stiller slikt spørsmål reagerer jeg litt. Så nysgjerrig. Er det et spørsmål vi mener det er greit å stille?

Jeg har og fått det flere ganger.. Synes det er så frekt å spørre om! Det var vell de ingenting med!

Ja jeg synes også det er en personlig ting de ikke har noe med.. Men så ville jeg sjekke at det ikke bare er hormonene mine som reagerer;)

Også lurer jeg på hva de vil med spørsmålet.. Mener de f.eks at timingen min er dårlig så håper det ikke var planlagt?

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

2-3 som har spurt meg og. Men de fleste skjønner nok at det var det. Jeg er 31 år, jobbet 9 år snart som sykepleier, var ferdig med videreutdanning til jul og hatt samme samboer over tid.. Så syns det er rart at noen spør.. Og det er litt frekt og de har ingenting med det

Sent from my iPhone using BV Forum

Dessverre ett helt vanlig spørsmål, fra teite folk:p Hvilken rolle spiller det om barnet er planlagt eller ikke? Når man er kommet så langt i svangerskapet så må man jo regne med at den gravide/partneren har innfunnet seg med situasjonen og ønsker barnet, selv om det kanskje ikke var planlagt i utgangspunktet. Det er frekt og rart å spørre!

Vi er et ganske ungt par, har vært sammen i ca 3,5 år. Her har mange bare gått ut ifra at det ikke var planlagt og mange kommer med dumme komentarer. Vi har tatt dette valget og det er nøye planlagt! For oss var det også pga anbefaling fra lege. Da er det ikke koselig med komentarer som "huffda"!

Det er så utrolig frekt å spørre om! Spiller det egentlig noen rolle?! De fleste her forstår jo at det IKKE var planlagt for min del, men jeg blir lei meg av spørsmålet likevel.

Sent from my iPhone

Det er nok et spørsmål vi aldri kommer til å få siden vi er eldgamle . Folk er sikkert bare nysgjerrige når de spør dere, men jeg ville aldri spurt om noe sånt uansett alder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan på en måte skjønne at folk er nysgjerrige, men trodde visse sosiale regler skulle hindre de fra å spørre. For er som sofiebrvik sier. Hvis det ikke var planlagt kan man bli lei seg. For det spiller jo ingen rolle når beslutningen først er tatt om å gjennomføre. Og selv for oss der det var planlagt så blir jeg som sagt satt ut for jeg begynner å tro de som spør mener vi ikke burde hatt barn nå.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Med mage for fjerde gang har det spørsmålet kommet veeeeeldig ofte nå... Hva svarer man da,.. Planlagt, altså, jeg vet hvordan barn blir laget, så det er ikke noen stoooor overraskelse liksom, selv om det ikke har vært telling av dager og eggløsningstester denne gangen...

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har ikke fått det spørsmålet så ofte. De fleste rundt oss har ventet en stund på denne nyheten siden vi er over 30 og har en som snart blir 5 år fra før. Men jeg kjenner følelsen. Siden vi venter tvillinger får jeg ofte spørsmål om dette er Ivf eller om dette skjedde naturlig. DET synes jeg er personlig og ikke noe noen andre enn de aller nærmeste ( som uansett hadde visst dette om det var tilfelle) bør spørre om.
Frekke folk:eek:

Det er faktisk ingen som har spurt oss om det. Noe som er litt "rart" da vi er 23 nå (rekker akkurat å bli 24 før termin).. De synes vel at det var på tide :P
Synes uansett at det er et unødvendig spørsmål å stille. Kan være veldig sårt for mange.

Fikk også høre dette første gang. Fra kjempemange. Kjempefrekt å spørre om. Har aldri spurt noen om det selv, det er privat. Denne gangen har det vært motsatt: når kommer nr to, er du gravid enda og lignende. Frekt og slitsomt det og.

Gutt 11
Gutt aug/sept 14

Ser ikke helt problemet med spørsmålet. Er vel bare å svare ja eller nei. Jeg har blitt spurt en haug av ganger, ser ikke helt det frekke i det. Hvorfor ta seg selv så høytidelig?

Handler ikke om å ta seg selv høytidelig :) enkelte ting har ikke folk noe med. Ikke spiller det noen rolle heller.

Har heldigvis ikke fått det spørsmålet for jeg synes, som mange sier, at det er personlig om det er planlagt eller ikke. Det spiller vel ingen rolle.
Jeg har fått høre "Det var jammen på tide"... Ikke særlig kjekt det heller. Vi var klare når vi var klare. De vet ikke vår situasjon. Det kunne jo hende vi hadde slitt lenge med å bli gravide. Da kan det være sårt å høre sånn, ville jeg tro.

Folk er rare. Det er min konklusjon.. Vi får prøve å ta det på best mulig måte, men jeg tenker mitt :P

Har også fått spørsmålet. Ble litt overraska da det ikke er noenting i livssituasjonen vår som skulle tilsi at det er uplanlagt. Og om det var - hva så?? :P Tror nok dette er ting man reagerer veldig på når man er gravid, men som andre utenforstående ikke skjønner! Det er ingen i nær familie som har spurt, bare et par jobbkollegaer.

Synst og det er eit spm som ikkje passa seg å spørr om!

Her fekk me det spm mange gange på nr 1 og nr2, i tillegg til "veit de ikkje ke prevensjon e?"... alltid like kjekt, heldigvis blei eg so sjokka at eg berre lo å ikkje smelte ein kommentar tilbake :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønner hvordan folk kommer på å spørre om sånt.

Skjønner ikke hvorfor folk spør om det er mange inne der pga størrelsen på magen heller...det er jo helt utrolig frekt å si sånt..?!!?

Jeg tror jeg hadde blitt veldfig paff om jeg hadde fått det spørsmålet..
Er jo ganske frekt og spørre om syntes jeg... :S

Back
Topp