Var det lett eller vanskelig å finne navn?

Krokopoko

Glad i forumet
Når den lille skulle ha navn - var det lett eller vanskelig for dere som par å komme ned på navn som begge likte?

Var dere strax enig eller var det kompromiss?
 
Her var det kompromiss med jenten og jeg var usikker i flere mnd etter at jeg hadde valgt rett

Med gutten da kom navnet strax når vi var i bilen etter OUL, tok om 5 min!
 
Vi skulle ikke bestemme navn før han ble født. Men hadde en liste med navn vi likte. Men det ble ingen av de. Men vi ble enige med en gang mannen kom med navneforslaget :)
 
Når den lille skulle ha navn - var det lett eller vanskelig for dere som par å komme ned på navn som begge likte?

Var dere strax enig eller var det kompromiss?
Med førstemann så hadde vi gutte og jentenavn klare nesten med en gang. Vi var enige med en gang.
Nå kommer det en gutt til, og nå finner vi liksom ikke noe vi faller helt for :) Vanskelig!
 
Vi hadde ingen på forhånd men satte oss ned etter 12 uker, da hadde vi 12 på listen til slutt. Men etter oul landet vi på ett :) er veldig enige, bare litt usikre på om det skal ende med a eller e i slutten :) har enda tid til å smake på det.
 
Jeg liker veldig sære gamle navn få heter, som Hildur, Aslaug, Thorolf, Alf, navn mannen så absolutt ikke godtar :p
Men hadde flaks på jentenavnet vårt, fant brått en unik navn som under 50 heter men ikke høres sært ut - mobbeoffer navn som min mann kaller det ^^
 
Vanskelig! Tok oss 11 uker etter fødsel... kunne tatt lenger tid, men da måtte vi bare bestemme oss pga dåpen :p
 
Lett å finne navn! men litt vanskelig å bestemme seg for hvilket :p
 
Jentenvn gikk greit, men guttenavn. Neeei :(
 
syns det var ganske enkelt jeg.. Jeg lagde en liste med navn jeg likte og viste dem til samboer. han falt pladask på ene navnet jeg hadde på listen, og da var det bestemt :)
 
Jentenavn var piece of cake :p Hadde strevd hvis det var gutt.
 
Vanskelig! Vi har laget hver våre lister over jente- og guttenavn, og listene er vel omtrent så langt ifra hverandre som det er mulig å komme.Begynner å frykte at vi ikke kommer til å bli enige, men heldigvis har vi litt tid på oss enda.
 
Syns det var veldig vanskelig da vesla ble født, men nå som vi venter nr to har vi hatt navnet klart siden før hun ble unnfanget ;)
 
Vanskelig. Mannen liker veldig typisk norske navn. Jeg liker melodiøse, gjerne internasjonale, men som også brukes i Norge. Også opptatt av betydning.
Men ingen kompromisser, vi finner til slutt noe begge liker når det er det rette navnet, men det kan ta tid.
 
Med første var det lett, og navnet var på plass ikke så lenge etter oul. Denne gangen er det vanskelig, og nå er det 7 uker til termin, og vi har ikke pratet noe særlig om navn nettopp fordi vi er så uenige.
 
Vi hadde mange jentenavn, men bare 3 guttenavn.
Vi slet veldig med å finne guttenavn vi likte, og vi måtte venne oss til dem vi skrev på listen.

Etter fødselen brukte vi 2 dager på å bli kjent med ham, og så hvilket navn han skulle ha.:)
 
vi var ganske samkjørte da det kom til navn, ble bestemt kjapt :)
 
Back
Topp