Vanskelige sjefer..

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
I dag var jeg på kontroll hos fastlegen ( er hver mnd pga stoffskiftesykdom) Om fortalte hvor trøtt og sliten jeg var og at jeg ikke følte jeg strakk til verken her eller der.

Han sykemeldte meg 50 % i 1 mnd for at jeg skal kunne få samlet litt energi igjen. Da jeg kom på jobben og leverte jeg sykemeldingen til sjefen min, og hun ble nesten sur for at jeg hadde sykemeldt seg, og mente at jeg burde sagt fra tidligere. NOE jeg har gjort.. vært inne hos ho å sagt flere ganger at jeg er sliten og trøtt og ikke minst kvalm, og hun har ikke spurt meg mer en 1 gang på 7 uker om det går bra med meg.

Ei heller har hun tilbudt meg noen form for hjelp når jeg har kommet å sagt at jeg sliter. Kan hun da bli sint på meg for at jeg ikke orker mer??? Er ikke lille spiren i min mage viktigere enn noe annet?? Skal jeg lissom slite rompa av meg og evt sette lille embryoet i fare pga jobben???

Åhhhh.. jeg er såå sint i dag at jeg holder på å sprekke.. Jeg vil bli behandlet skikkelig..

skjønner godt at du blir frustrert! Hun har da virkelig ingen grunn til å bli sur på deg for at du er sykemeldt,er jo en leges avgjøring. Enten har hun aldri vært gravid,ellers er hun en av de "det å være gravid er ingen sykdom" .Bah er så lei av å høre det altså,ja greit jeg vet at det ikke er en sykdom,men jeg føler meg faktisk ganske dårlig!

Neida, hun har 2 barn så gravid har hun vært 2 ganger.

Men får ofte høre at den personen gjorde det mot kvalme, og den gjorde det mot ditt og den gjorde det mot datt.. og så ender jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke reagerer på samme måte som alle de andre..

Blir så frustrert altså...

noen personer er bare sånn! Å det er skikkelig urettferdig!!! Det er ikke alle som er like friske og oppegående gjennom ett svangerskap, men det er ikke noe de kan noe for! Om ikke hun kan ta vare på sine ansatte å behandle de bra så trenger hun ikke være sjef!!! Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet!!

Synes slikt vitner om manglende evner som sjef jeg. Det der gjør jo bare at den ansatte har mye mindre lyst til å ta i et tak for bedriften. Det å føle seg verdsatt er alfa omega, spør du meg.

Nei, hun kan bli så sint hun bare orker. Er nok bare litt furten for at det passet litt dårlig, og nå må hun styre med å finne en vikar. Utrolig uproft å la det gå utover deg.

Vet du hva... Du MÅ ikke få dårlig samvittighet... Det er ingen som hadde kommet og takket deg i etterkant for at du slet deg ut gjennom hele svangerskapet. Er nok som sagt tidligere bare at det passet henne utrolig dårlig!!! Stå på ditt!!!!

Dette er rett og slett utrolig uprofesjonelt av sjefen din! Vi reagerer alle forskjellig på det å være gravid og noen trenger mer hvile enn andre og det burde hun ha all mulig forståelse for! Nei, kos deg med sykemeldingen din du! Spar krefter og nyt dagene :)

Jeg har forresten en sjef som går rundt og sier at: "Nei, hos oss skal ingen bli gravide, for vi har jo nylig åpnet denne butikken." Hehe.. jeg føler ikke for å informere om at jeg er gravid i det hele tatt jeg... Bortsett fra at det ganske snart kommer til å vises da....

hva jobber du med? Skjønner godt frustrasjonen din! For hadde det akkuratt slik hele mitt forje svangerskap. jobba så og si 50% hele svangerskapet frem til jeg fikk for høyt blodtrykk og tegn til svangerskapsforgiftning, da var jeg ca 7 1/2 på vei. 

Sjefen hata det og gjorde seg vanskelig på alle mulige måter, og følte meg bare teit når jeg var på jobb.. Ikke bare det, men så gikk han å klagde over at vi måtte planlegge barne bedre.. Hvem får unge i februar liksom?? Du jobber jo i barnehage selv, og du HVET at du ikke får barnehageplass før til august.. Skal en dømmes for det også?? 
(kan heldigvis ikke klage noe denne gangen :P)

Tenk på deg selv du, sjefen din kommer over det. Du og spiren er viktigst nå. Det er kunn 9 mnd du værer dette nurket. Den tiden skal du fokusere 100% på deg og spiren sin beste! =)

Hun har ikke lov til å si noe som helst når du leverer sykemelding! Hun har ikke lov å spørre noe om det heller. Hun kan ønske deg god bedring men allers alt av det negative skal hun bite i seg.   Håper det retter seg på jobben. Ellers får du bare si fra til legen at de 50% på jobben tapper deg for energi pga at sjefen er sur å grinete. Så er det en sannsynlighet for at han sykemelder deg 100% en perioode så sjefen får roa seg litt.

Takk for mange gode og støttende ord.

Jeg er pedagogisk leder på en storbarns avdeling med 25 skjønne barn. Det er verdens beste jobb, men også en tung jobb å gjøre når man ikke er helt pigg. Har 3 barn med spesielle behov på avdelingen og det hjelper ikke akkurat på heller.

Men sånn som i dag hadde jeg nok trolig vært hjemme hele dagen om jeg ikke hadde vært 50%, for i dag var kvalmen ille og ikke nok med det så har jeg hatt murrende hodepine og, det hadde jeg aldri klart en hel dag.. så noe positivt er det jo med det tenker jeg..

Ja, det er en tung jobb! Å var nøyaktig derfor jeg jobba 50% store deler av svangerskapet. Hadde kvalme hvor jeg kastet opp daglig frem til uke 18, og var kvalm av og på videre i svangerskapet. Jobbe halve dager hjelper MASSE, og jeg følte at jeg kunne yte MAX den halve dagen jeg var der. Istedenfor å gå på autopilot hele dager. Tror det ville plaget de ansette mere.

Back
Topp