Vanskelige blodårer?

Førstegang

Betatt av forumet
Noen andre med vanskelige blodårer? :woot:

Jeg blir stukket iallefall 4 ganger før de klarer å finne! På torsdag da jeg var for å ta hcg blodprøve fikk jeg sykepleier tilslutt til å ta fra håndbakken min etter tredje bom på armene ;) Ser ut som hele hånda mi har vært klemt mellom noe for den er helt blå etter hematom.

Skal igjen på mandag (imorgen), tror jeg ber de gå direkte på andre håndbakken så de slipper knote oppe på armene mine og stikke tusenvis av ganger xsmile9
 
Noen andre med vanskelige blodårer? :woot:

Jeg blir stukket iallefall 4 ganger før de klarer å finne! På torsdag da jeg var for å ta hcg blodprøve fikk jeg sykepleier tilslutt til å ta fra håndbakken min etter tredje bom på armene ;) Ser ut som hele hånda mi har vært klemt mellom noe for den er helt blå etter hematom.

Skal igjen på mandag (imorgen), tror jeg ber de gå direkte på andre håndbakken så de slipper knote oppe på armene mine og stikke tusenvis av ganger xsmile9
Samme her! Årene ruller unna når de stikker, også klapper de sammen rimelig fort når de først treffer -.-
 
Ja, samme her. Har prøvd å gi blod 3 ganger nå, men det meste dem har fått ut er 2,5 dl, før åren klapper sammen ! Kjipt, men blodprøver går somregel greit, tar bare litt tid :)
 
Hadde det problemet før :p fikk kontrastvæske i hånda på CT for noen år siden for de hadde så problemer med armene mine. Måtte få en annen lege til å gjøre det :p
 
hadde du spist eller drukket noe før du skulle ta blodprøven??
ofte har jeg merket meg at det er ekstremt vanskelig å finne blodårene til de som ikke har spist noe særlig på forhånd....


men de som har hatt noe mat og drikke (kaffe telles ikke i min erfaring) så er det lettere å finne...
hilsen hun som satt tusen og en kanyler under studieperioden jeg hadde på radiografstudiet... (som jeg har tatt en lengre pause fra fordi jeg ikke klarte strålefysikk eksamen)
 
Det har alltid vært slik så lenge jeg kan huske :)
Tilogmed når jeg var innlagt på sykehus med drypp (pga heftig halsbetennelse med streptokokker og skarlagensfeber++) så ble jeg stukket flere ganger. Så ut som sprøytemisbruker med massevis av blåmerker.
 
Hos meg så ligger det så dypt at det er nesten umulig. Blitt stukket 8 ganger på det meste. De ender ofte opp med å sette en veneflon i hånden min. Selv de mest drevne svetter litt, men jeg sier ifra på forhånd så de ikke tar det så tungt :)
 
Hos meg så ligger det så dypt at det er nesten umulig. Blitt stukket 8 ganger på det meste. De ender ofte opp med å sette en veneflon i hånden min. Selv de mest drevne svetter litt, men jeg sier ifra på forhånd så de ikke tar det så tungt :)

Jeg sa i fra på forrige blodprøve (toxoplasmose test), da ble hun bare ekstra nervøs for at hun ikke skulle få til. Etter 4 stikk hentet hun noen andre og hun klarte det på 2 stikk...

Men syns også det er greit å si i fra så det skal bli lettere humør av det. Hater egentlig å bli stukket, og det hjelper ikke at man VET de må stikke flere ganger. Må man så må man...
 
Jeg sa i fra på forrige blodprøve (toxoplasmose test), da ble hun bare ekstra nervøs for at hun ikke skulle få til. Etter 4 stikk hentet hun noen andre og hun klarte det på 2 stikk...

Men syns også det er greit å si i fra så det skal bli lettere humør av det. Hater egentlig å bli stukket, og det hjelper ikke at man VET de må stikke flere ganger. Må man så må man...
Hvordan gikk det med toxoplasmose-prøven? Er du immun?
 
Hvordan gikk det med toxoplasmose-prøven? Er du immun?

Testen var negativ så har ikke hatt det. Noe som er en bragd i seg selv. Oppvokst med katt og jobbet med dyr hele livet. Elsker hjemmelaga fenalår og spekeskinke. Spist hjemmeprodusert gulrøtter/nypotet/salat med sand rett opp fra jorda (der også kattene kosa seg) Hadd hest i 10 år og innhalert (og sikkert spist) masse mold og dritt gjennom de årene.

Jobber med dyr i dag så derfor jeg tok den :) greit å vite med tanke på ekstra nøye renhold.
 
Jeg har veldig problemer med det, drar derfor nesten alltid på Fürst i stedet for på laben hos fastlegen. Der klarer de det iallefall bedre.
 
Da jeg skulle ta blodprøve for et par uker siden ble jeg sendt til st olavs for å ta det da legen gav opp etter 3. forsøk.
 
Back
Topp