Vanskelig:(

tusen takk for å gjøre ting klarer for meg..

jeg skal beholde barnet.. jeg kommer til å skrive senere hvordan det går med familien min og meg..

takk for hjelpen..

Skjønner godt at du synes dette er en vanskelig situasjon... Men husk på at det er DITT liv og det er hva DU føler er det riktige som må være den avgjørelsen du tar. Ingen har rett til å tvinge noen til noe de selv ikke ønsker!! Familien din viser en horribel holdning til andre[:@] I min verden betyr det å være kristen å ha respekt for medmenneskene sine, ikke dømme eller stille seg over andre...

Ser du skriver at du vil beholde barnet. Og så lenge det er det du føler er riktig så er jeg sikker på at det blir å gå bra med deg og den lille[:)] Og husk: Om familien din gjør alvor av å "utstøte" dag, ja så er jeg sikker på at det blir deres tap, og ikke ditt!
Ønsker deg masse lykke til og sender deg noen varme klemmer.

Skjønner at det er tøft å få en sånn beskjed. Du må gjøre det som er riktig for det og vil du ikke gifte deg så ikke gjør det. Min mor følte seg tvunget til å gifte seg med min far fordi hun var gravid med min storebror og der er jo fint de gjorde det for da ble jeg også født(noe senere). Men det var andre tider og man hadde andre holdninger til hvordan ting skulle være (de er ikke gift lenger).

Min erfaring med besteforeldre er at selv om de er negative med en gang blir det noe annet når barnet kommer. Så stå på dit du, så får de komme når de er klare for det:)

off..ditte her va ikke kjekt lese. unnskyld at e sir de så dirkete men hjelpes så gamledagse enkelte e enda... dei tror no sikkert bare st de e til ditt beste men sånn fungera faktisk ikke samfunnet i dag... no e de heilt vanli å få barn uten å være gidt... sånn uekte og ekte barn e bare tull!!!!! gjør de du synst føles rett.. men du ønska jo barnet ditt?? e ville behold barnet men skjøna de e vanskli.. har du andre familie enn besteforeldra dine da?? typen din støtts de å vel?? håpe ikke ditta virke frekt eller krenkene for nåken... mn blir litt provisert når nåkken blir søtte til sånne valg!!!!!..............

ORIGINAL: Ephexita

Må ærlig talt innrømme at hvis besteforeldrene mine noensinne hadde sagt noe sånnt som det så hadde jeg bedt dem om pelle seg veklk til et visst sted.
Merker at jeg blei skikkelig provosert her.
Nei, uansett: stå på egne valg, ikke gjør noe du kanskje vil bruke resten av livet ditt på å angre på.
Hvis de ikke klarer å støtte barnebarnet sitt pga troen DE har, så er det de som har tapt, ikke deg.
Det er jo tross alt de som skal være voksne og reflekterte, men her er det visst des om trenger å åpne øynene og kikke litt utenfor skyggene fra sine egne neser.
BLÆH!!! Sånne mennesker provoserer meg!!!

Beklager at jeg er så hard, men dette har de ikke rett og ikke lov til.
Skal de være så innkørka kan de få sitte aleine og ha det så godt.

Er så enig!!
Her må du kun tenke på deg selv og hva du vil!!!

Jeg hadde nok tatt abort, ikke pga det familien din sier, men pga hele situasjonen.

Barnefaren er ute av bildet, du har ny type, du er relativt ung, og helt ærlig, når du hopper fra en mann til en annen så kjapt, så virker det ikke som du er helt klar for å bli mor heller, men det er min mening.

Lykke til med valget ditt, og familien din..

moren min er veldig glad og stolt av meg. for at jeg klarer å stå på mine valg.
men hun støtter ikke valget mitt..

eneste i familien min som støtter meg er faren min sin familie og lillesøstra mi.

Han jeg nå er sammen med. ble sammen med meg på lørdagen. han veit hvordan familien min er og han støtter meg.
Han vil at jeg skal beholde det:) selv om det ikke er hans så vil han det.

takk.. jeg kommer til å beholde barnet. selv om jeg vister familien min.
eneste som er dumt med det er at mormor har dåpsskjolen jeg vil bruke.

Det eneste dumme med at du mister familien din er dåpskjolen?? [8|] 

ja. jeg har kranglet med familien min så lenge jeg kan huske. de mener jeg sløser bort livet mitt da jeg utdannet meg til helsesekretær istede for å gå allmenfag og videre på universitet.

nå bor jeg for meg selv og det får jeg sjeft for siden jeg ikke er gammel nok.
Jeg fikk sjeft når jeg ikke klarte bil lappen med en gang.
Når jeg kommer på besøk til de eller invitere de med på opra får jeg kjeft fordi jeg ikke får lov å betalle.
jeg fikk en liten sum med penger når jeg ble 18 år.. alle pengene sparte jeg. det ble de sinte for. de mente jeg skulle ha reist meg en tur.

så ja det eneste som er dumt med å miste familien er dåpsskjolen.. jeg vil ha den.. der står navne på alle i familien som har blitt født siden oldemoren min. og jeg vil ha mitt barns navn på den..

barnefaren snakket jeg med i går.. og han sier at han ikke kan være faren forde. det er jo 6 uker siden unfangelsen men jeg er 8 uker på vei. så han mener at han ikke kan være faren. selv om jeg sier han mot..
så jeg tror ikke han vil bli far. men jeg er klar for å inngå avtaller med han om delt omsorg om han vil det..

Syns det er bra at du velger å ta i mot dette barnet Yava89. Det at ikke barnefaren vil ha noe med den lille å gjøre betyr ikke at du ikke vil gi den kjærligheten den lille trenger. Jeg har nå en datter som er 2 år og 3 mnd. Det har vært hun og jeg siden jeg var 6 uker gravid ca og ingen kontakt med sin biologiske far. Hun er en normal jente selvom og har god kontakt med min familie og trygge omgivelser rundt seg.
Jeg forstår godt at du ikke vil ha noe med familien din å gjøre når alt de gjør er å klage, etter hva du forteller lenger oppe. Det er bra at du har han du er sammen med sin støtte [:)]. Jeg er sammen med en som ser på datteren min som datteren sin og familien hans ser på hun som sitt barnebarn og niese for søskene hans, så det er faktisk fullt mulig at det går fint [:)]. Det viktigste er at du er komfortabel med det valget du tar og det virker det som du er [:)]. Send meg gjerne en privat melding innpå her om du vil det. Masse lykke til [:)].

ORIGINAL: *Johannes sin mamma*

Har ingen råd å komme med, vil bare ønske deg lykke til med de valgene du står foran...[:)]

Signerer denne. Masse lykke til med valgene dine, gjør det som du føler er rett. Ikke la noe fortelle deg hva du skal eller ikke gjøre.

ORIGINAL: HanneHM

Jeg hadde nok tatt abort, ikke pga det familien din sier, men pga hele situasjonen.

Barnefaren er ute av bildet, du har ny type, du er relativt ung, og helt ærlig, når du hopper fra en mann til en annen så kjapt, så virker det ikke som du er helt klar for å bli mor heller, men det er min mening.

Lykke til med valget ditt, og familien din..

må nok si meg eni her etter alt dette.....

Synes kke historien din henger på greip jeg, trolling ?

hvor er du fra, og hvor bor du? akkershus.

Hvor lenge har du og din kjære vært sammen/forlovet/gift? snart halvt år.
Når begynte dere prøvingen? begynte i november

januar

4.2:
den var negativ.. men når jeg så på datoen på testen var testen gammel.. får vente til billig testene kommer..

hadde ikke så store forhåninger.. har bare prøvd å få unge i en måned

november - februar  = en mnd ?
5.2
Sambo min er aktiv.. han har alt begynt å kjøpe baby klær og små ting.. og jeg får bare sommerfugler i magen når jeg går inn på det rommet som skal bli barnerom. han ligger i sengen vær natt og snaker til magen min..

så forstår hvordan du har det.. er en deilig følelse men og litt rart.

samboer, som du også sa i første quote

24.5

i dag skal jeg slappe av i sofaen sammen med typen. siden han reiser hjem til seg selv i dag:(

ikke lengre samboer.

Så er det tråden her : http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=13801135&mpage=3&key=yava89�

Godt tips hvis du skal være forumtroll er å holde på en historie i det minste ?

hmmmmm.....

Desverre så regnet jeg med noe sånt... 

moren min støtter meg men det tok henne tre uker.. pappa bare nikket og sa at det var på tide..

Back
Topp