Vanskelig

MammaLM

Elsker forumet
Jeg er nå 21 uker + 2, og sluttet og røyke når jeg fant ut at jeg var gravid, jeg var da ca 1 mnd på vei. jeg holdt meg i ca 3 mnd, før jeg da bare skulle ha "1". Vi vet jo alle hvordan det går, nå røyker jeg vanlig igjen, kanskje 10 til dagen [:'(]
Dette er jo ikke bra for fosteret eller meg, å ønsker så sterkt å slutte. Men dette er lettere sagt enn gjort.
Samboeren min røyker selv mer enn meg daglig, og jeg sliter med "sjalusi" for at han kan gjøre "hva han vill" mens jeg må legge "ungdomslivet" mitt på hyllen. Jeg var kanskje litt av en party jente, som ikke lot en uke gå forbi uten en fest[:-] Jeg føler nå at jeg alldri blir invitert med på noe med venninene mine etter at jeg ble gravid, og gjør ikke stort annet enn og jobbe. Sliter litt økonomisk og prøver og komme på rette spor, før fødsel.
Dette stopper ikke samboeren og ta en fest, føler meg i grunnen ganske ensom med andre ord.
Det er her røyken kommer inn i bildet, den er alltid "trofast" og go og ha i stressende situasjoner, og ikke minst når humøret ikke er på topp, men får så dårlig samvittighet når jeg røyker!
 
Er det noen der ute som har noen gode tips til meg hvordan jeg skal klare og slutte og røyke??
Noen som har det slik som jeg føler det?
Er det vanlig og synes "synd" på seg selv pga sosiale "problemer" etter svangerskapet startet, eller rettere sagt ensomhet?
 
 
Tusen takk[:D] Hjelper alltid på og høre at jeg ikke er aleine om det[;)] Ja det er tøffe tider, og ikke like lett med alle disse humørsvingene og hormonene! heh[8|] Men røyken har jeg nå begynt å redusere fra 10 stk ca til dagen, til 5... halvert, fremmskritt[:D] skal slutte helt.
kjenner at ting begynner og ordne seg litt etter hvert nå... økonomien blitt bedre, skal flytte i ny leilighet 1 september, som jeg gleder meg utrolig mye til[:D] Jobber som bare det da, men trenger go inntekt fremm til permisjon, for å få så mye permisjons penger som mulig, hehe[;)]
Har begynt med innkjøp av barne utstyr osv, greit å være orberedt, heh[;)]
Hvor i stavanger er du fra?
Er ganske ny her, så er ikke så veldig kjent med PM, hva er d?
hehe[:)]
Men ja, har hørt at amming kan være ganske tøft... det er utroli mange som mister mors melken...
hva pleier og være årsaken til d?
Betendelse hørtes hvertfall ikke godt ut[:o] dakar...
For en  nydelig jente Ronja var da[:D]
 
Klemm klemm
 
 
ORIGINAL: @netteW

Jeg er nå 21 uker + 2, og sluttet og røyke når jeg fant ut at jeg var gravid, jeg var da ca 1 mnd på vei. jeg holdt meg i ca 3 mnd, før jeg da bare skulle ha "1". Vi vet jo alle hvordan det går, nå røyker jeg vanlig igjen, kanskje 10 til dagen [:'(]
Dette er jo ikke bra for fosteret eller meg, å ønsker så sterkt å slutte. Men dette er lettere sagt enn gjort.
Samboeren min røyker selv mer enn meg daglig, og jeg sliter med "sjalusi" for at han kan gjøre "hva han vill" mens jeg må legge "ungdomslivet" mitt på hyllen. Jeg var kanskje litt av en party jente, som ikke lot en uke gå forbi uten en fest[:-] Jeg føler nå at jeg alldri blir invitert med på noe med venninene mine etter at jeg ble gravid, og gjør ikke stort annet enn og jobbe. Sliter litt økonomisk og prøver og komme på rette spor, før fødsel.
Dette stopper ikke samboeren og ta en fest, føler meg i grunnen ganske ensom med andre ord.
Det er her røyken kommer inn i bildet, den er alltid "trofast" og go og ha i stressende situasjoner, og ikke minst når humøret ikke er på topp, men får så dårlig samvittighet når jeg røyker!
 
...

Er det noen der ute som har noen gode tips til meg hvordan jeg skal klare og slutte og røyke??
Noen som har det slik som jeg føler det?
Er det vanlig og synes "synd" på seg selv pga sosiale "problemer" etter svangerskapet startet, eller rettere sagt ensomhet?


 
heisann vennen!...Jeg er 18 med min prinsesse på 5mnd;)...og her går alt bra vetdu=)...men du er absolutt ikke alene med å føle det du gjør=)..det er vanlig av de fleste unge når de får baby,eller er gravid at de (spesjelt kvinner!) føler at de legger nå ungdomstiden på hyllen..Mennenne kan jo feste, eller bare ta seg en drink, de er jo ikke gravide eller ammer:S...Når man blir gravid og når man får babyen ser man hvem sine egentlige venner er...det er da man kanskje føler at det ikke er så mangen som tar kontakt med deg som før..de som gjør, er da dine virklige venner forstår man..men det er nok mange som er usikkre, de vil ikke mase o.l...jeg fant det ut, de ville ikke mase på meg i tilfelle jeg hadde det travelt, det er best da viss du vil komme deg ut, å ta kontakt selv, da ser folk at du er ldeig med masser av tid:)...og det med røyken kan jeg kanskje ikke komentere, har ikke røykt jeg...men du må nok prøve slutte for barnets skyld, jeg kjenner ej som har hatt ungen på sykehuset i runt 3mnd med lungeproblemer,kanskje pga av det..kanskje søke profosjonell hjelp om dette?..ikke alltid lette å gjøre dette selv..
 
Back
Topp