Vanskelig

Bkno0730172

Betatt av forumet
Vet dette er en side for glede over baby.
Men jeg merker jeg er litt nervøs, tar litt avstand, tør ikke bestille ul...

Jeg er panisk fordi dette ikke var planlagt...
Jeg er sykmeldt, og lege vil starte på en plan.
Jeg tør ikke gå til lege for redd for kritikk pga dette.

Jeg tør ikke bestille ul for jeg er for redd for hvor langt jeg er på vei... Redd for å beholde. Redd for å ta bort.

Bekymret for alle uker med sort te og null folat, vektnedgang og nei-mat.

Men jeg vet at jeg må ta tak i dette.
Bestille ul for å se om det er noe levende der.
Se om alt er bra.
Men redd for å bli mer usikker også.

Samtidig vet jeg at jeg må ta ansvar.
Og jeg vet hvor redd jeg blir når magen brått
kommer med et krampetak, og jeg frykter noe galt...
Og at jeg tenker på hvordan i all verden man får to bakovervendte seter i en bil...

Likevel er det vanskelig.

Sukk....

IKKE qoute. Jeg vil nok slette dette etterpå.

Det er ikke en side kun for glede, men også for å dele sine tanker;) alt er ikke en dans på roser, og da må et babyforum reflektere det;)

Er du alene om barnet? Eller er barnefaren i bildet? Hvordan tar evt han nyheten?

Det du føler på tror jeg er ganske normalt. Jeg fikk gjennom en slik periode rundt uke 9-10 ca. Hvor jeg tenkte hva i all verden er det jeg har begitt meg ut på. Tenkte på om jeg skulle ta abort og at hvis jeg mistet at jeg ikke hadde lyst å bli gravid igjen.

Jeg var samtidig som du nevner redd for at noen skulle gå galt, og ville jo ikke det innerst inne.

En ordentlig lege skal ikke bearbeide deg for dine tanker, men heller prøve å støtte deg frem til riktig avgjørelse. Evt henvise deg videre hvis du har behov for å snakke med noen.