Vanskelig med nakenhet under fødselen..?

M

Moderator Irene

Guest
Ikke alle vrenger av seg klærne med den største selvfølgelighet. Da kan det være godt å vite at en kan beholde klærne på lengst mulig.
– Allerede når vi undersøker kvinnen for å se om hun er i fødsel, er det noen som ber mannen forlate rommet. Andre ber ledsageren om å flytte seg og stå på siden.

Det forteller jordmødrene Grethe R. Teigen og Ragna T. Larsen ved MamaStork i Stavanger. I tillegg til den private jordmortjenesten har de vakter på Universitetssjukehuset i Stavanger og skriver Mamastorkbloggen på Babyverden.

Les mer her
 
Har ikke vært helt naken under noen av fødslene mine, og planlegger heller ikke å være det denne gangen heller selv om det kanskje ikke er det en bekymrer seg mest for når det står på :rolleyes:

Sist fødsel så syns jeg det var et større "problem" med alle urlydene som kom ut av meg :p:confused: Hadde null kontroll over gryntene og drev å unnskyldte meg hele tiden :hilarious::bag:
 
Jeg var ikke naken sist, men vurderer vannfødsel denne gangen og da er en sikkert naken. Har ikke tenkt så mye over det, men vil nok ikke vrenge av meg klærne og sprade fornøyd rundt med en gang jeg kommer til føden :p
 
Har ikke vært naken under de 2 forrige fødslene, ikke fordi jeg hadde noe imot det, men ser ikke helt noen grunn til å ta av skjorten med mindre man absolutt føler for å gjøre det:)
 
Var godt påkledd på overkroppen med alle 3 fødslene , å har født stående/på kne hver gang så da føler man seg egentlig ikke veldig naken :) alle har nok sett en bleik mamma-rompe før :)
Litt mer ubehagelig stilling når man må legge seg ned å vente på morkaka men ikke noe man bekymrer seg over i ettertid:)
 
Hadde skjorte på sist og tenkte fint lite over det. Men mannen har fått beskjed denne gangen om å holde seg ved hodet mitt. Ikke pga nakenhet, men fordi jeg vil ha han nærme :happy:
 
Jeg hater å være naken rundt fremmede...
Jeg kommer til å ha klær på meg frem til jeg må presse. Når mini skal ha kroppskontakt så kan det hende far må trå til, For jeg bruker å ha panikk rett etter barna har blitt født. Da trenger jeg å komme meg mer til meg selv, samt dusje så fort som mulig. Jeg har problemer med nakenhet, men er glad for at mannen er forståelsesfull på det området :p
 
Jeg har vært fornøyd med den skjorta man får på seg fra sykehuset jeg:) det å presse ut ungen er ikke akkurat så flatterende i seg selv så har ikke tenkt så mye over det. Men helt naken ville jeg nok ikke vært med mindre jeg skulle føde i vann
 
Jeg håper på vannfødsel så da blir det nok litt nakenhet, tror ikke jeg kommer til å bry meg noe om det:p
Barnefaren har jo sett meg naken hundervis av ganger, å fødepersonalet er jo profesjonelle :)
 
Tror ikke det blir noe jeg kommer til å tenke over.. kunne godt tenkt meg å ligge helt naken egentlig:glasses9
men litt usikker på hvor "normalt" det er?:laughing021
 
Tror ikke det blir noe jeg kommer til å tenke over.. kunne godt tenkt meg å ligge helt naken egentlig:glasses9
men litt usikker på hvor "normalt" det er?:laughing021
Det er vel kanskje mer det at nesten ingen er komfortable med det [emoji14]
 
Har tenkt å ha bh og skjorte på denne gangen. Så håper jeg at jeg får klyster. Veldig pinlig å drite seg ut.. :-( :) må legge til at forholdet mitt ikke har vart så lengr (1,5 år) så jeg er ikke helt avslappet der
 
Back
Topp