Vanskelig med guttenavn!

Det er favoritten til svigermor, men er litt for bibelsk for min del, men navnet i seg selv er ko nydelig:joyful:

full forståelse for det,selv har ingen i familien spesiell tilknytning til kirken,så det skal nok gå fint hos oss :)

Jeg har en Even, Sander og Olai :)
Denne gang lener vi mot Tobias.

listen vår ser slik ut
Gustav

Herman

Joel

Jona

Atlas

Magnus

Marius

Ask

Tobias

Vidar

Håvard

Winter

Oskar

Bastian

Satt på ferga en dag og en familie kom opp. En liten gutt på 3-4år løp att og frem, klatret på stoler og storkoste seg. Storm het han. Et navn jeg ikke har tenkt på før, men som nå står skrevet på lista:happy:
Ellers har jeg William, Philip, Didrik…synes og navn er vanskelig egt
Sniker. Sånn heter min sønn! Elsker navnet!

Sniker. En gutt jeg hadde i barnehage het Orion, akkurat som stjernekonstellasjonen. Den synes jeg var kult! Ellers heter min sønn Storm, også veldig fint. Jeg hadde også lyst på Ragnar, men pappaene var ikke enig med meg. (Har to pappaer)

Sniker. En gutt jeg hadde i barnehage het Orion, akkurat som stjernekonstellasjonen. Den synes jeg var kult! Ellers heter min sønn Storm, også veldig fint. Jeg hadde også lyst på Ragnar, men pappaene var ikke enig med meg. (Har to pappaer)

nå ble jeg nysgjerrig - har barnet som kommer to pappaer:)?

Jeg ble også så nygjerrig, at jeg ble nødt til å følge tråden her :)

Jeg ble også så nygjerrig, at jeg ble nødt til å følge tråden her :)
Det er to barn- tvillinger- som har hver sin pappa. Pappaene er gift. Og jeg er mamma til de to. Suuuper vanskelig å finne navn når det er 3 som skal bestemme. De to er 7 måneder i dag. Ble født 33+1 med hks. Derfor jeg er i to grupper, for de kom i desember men hadde termin i februar.

Det er to barn- tvillinger- som har hver sin pappa. Pappaene er gift. Og jeg er mamma til de to. Suuuper vanskelig å finne navn når det er 3 som skal bestemme. De to er 7 måneder i dag. Ble født 33+1 med hks. Derfor jeg er i to grupper, for de kom i desember men hadde termin i februar.

Oj! Spennende familiesituasjon! Heldig med så mange foreldre da :kr

Chrisander❤️
Caspian ❤️

Vi venter også en gutt og han blir dessverre navneløs.... Ender vel med at Staten gir han et navn etter noen måneder...

Jeg mener at staten gir barnet samme navn som far hvis det er gutt og samme navn som mor hvis det er jente, bare med jr (alså junior) bak.
Haha! Det er uaktuelt! Kjenner på presset... Må da vel være et navn der ute for vår baby også.

Haha! Det er uaktuelt! Kjenner på presset... Må da vel være et navn der ute for vår baby også.
Jeg mener at staten gir barnet samme navn som far hvis det er gutt og samme navn som mor hvis det er jente, bare med jr (alså junior) bak.

Dette er bare en myte:hilarious::hilarious:
Måtte Google litt, men hvis ikke barnet har fått navn innen 6 mnd føres det opp med morens etternavn og «gutt» eller «pike» til fornavn og foreldrene kan i ytterste konsekvens få bot:):p

Vedlegg

• 6D9BED13-15D4-4BCA-BD62-75F1F6D690B8.png
    6D9BED13-15D4-4BCA-BD62-75F1F6D690B8.png
    591,2 KB · Visninger: 20
Dette er bare en myte:hilarious::hilarious:
Måtte Google litt, men hvis ikke barnet har fått navn innen 6 mnd føres det opp med morens etternavn og «gutt» eller «pike» til fornavn og foreldrene kan i ytterste konsekvens få bot:):p
Greit å vite, det er 11 år siden jeg ble fortalt det

Greit å vite, det er 11 år siden jeg ble fortalt det
Jeg har alltid hørt det også! Ikke lenge siden sist heller. Har 3 vennepar at the moment som har navnløse barn:p Så det har blitt nevnt ofte og av mange.

Back
Topp