Vanskelig å puste

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Så på tråden fra tidligere at det er flere som begynner å bli tung. Det jeg lurer på er om det er andre som har begynt å få pusteproblemer? Jeg er kun 23+4 og lurer på hvordan dette skal gå. Akkurat som noen ligger på lungene, i tillegg har jeg liten mage, så skjønner egentlig ingenting☺️

Kjenner igjen følelsen! Er ikke så stor selv, og kjæresten min klager på at jeg puster som en gorilla! Er i uke 24+4 og sliter med å knyte skolissene.

Puster og peser ja.. er ikke spesielt stor og tung. Men det presser oppover, absolutt! I tillegg litt lavt blodtrykk som gjør at pusten blir tyngre.

Det er helt vanlig, sliter selv nå i uke 26 :( du kan regne med at dette vil vare løpet ut og det er skikkelig plagsomt i know! Men du overlever...

Jeg vet ikke om det er noe konkret man kan gjøre. Jeg tror det er ganske hormonellt faktisk! Hør med legen din? Jeg fortalte dette til min lege og hun kom ikke med noe tips ihvertfall! :p

Om natta kan du for eksempel ligge på siden med en pute mellom armene da får lungene dine mer plass :)

Ellers er det dumt å ligge på ryggen for da presses lungene enda mer!

Så på tråden fra tidligere at det er flere som begynner å bli tung. Det jeg lurer på er om det er andre som har begynt å få pusteproblemer? Jeg er kun 23+4 og lurer på hvordan dette skal gå. Akkurat som noen ligger på lungene, i tillegg har jeg liten mage, så skjønner egentlig ingenting☺️
Tenker kanskje at siden du har liten mage ligger livmor og foster lenger inn og presser alt oppover slik at mellomgulvet blir presset oppover.. da klarer ikke lungene å utvide seg like mye som normalt, og man blir mer kortpustet.. så kan jo ha en samenheng der :-) ikke så mye man kan gjøre med det desverre...

Skjønner hva du mener, blir anpusten av de minste ting, som å sminke seg kan være nok avogtil!

Det hører nok med.
Jeg har heldigvis sluppet det selv, men det er jo sånn at kroppen jobber mer når man er gravid. Tenk på alt blodet som skal pumpes rundt!
Det blir ofte lettere å puste igjen på slutten av graviditeten. Da synker magen lenger ned.

Du får bare puste og pese videre, og tenke at det er jo en grunn til det! :-)

Tenker kanskje at siden du har liten mage ligger livmor og foster lenger inn og presser alt oppover slik at mellomgulvet blir presset oppover.. da klarer ikke lungene å utvide seg like mye som normalt, og man blir mer kortpustet.. så kan jo ha en samenheng der :) ikke så mye man kan gjøre med det desverre...

Det hørtes logisk ut!

Back
Topp