Vanskelig å legge om kvelden

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
blææ, snuppa vår er plutselig blitt så vanskelig å legge om kvelden. Snart 4mnder gammel, hun bruker å legge seg halv ni-ni men de sidte tre dagene har hun ikke sovna før 11-halv 12 :o
For to mnder siden la hun seg helt fint og sovner av seg selv, og sov til 4-5 om natta/mårran uten mat. Den siste mnden har hun våknet i 1-2tia for mat og deretter hver andre time.
Og nå plutselig så sovner hun ikke i d hele tatt før klokka er over 11.
I tillegg så sov hun for en mnd siden en lur på ca tre timer. Neida den siste mnden sover hun max halvannen time.
Det blir jo bare værre å værre.
Flere som har d slik? Kan d være pga mørketia? Bor i finnmark så er null dagslys her nå. Men kan så små merke d?
Hilsen zombie mamma :p

Ganske likt her om dagen, blir 4mnd på fredag, endret seg for ca en uke siden... Hun er heldigvis strålende blid når hun er våken på kvelden da, og det hjelper veldig på min tålmodighet;)

Tror det er et utviklingssprang om dagen, så mistenker egentlig at det er det som har klusset til litt...

Ja frøkena vår er også kjempe blid, så lenge hun blir tatt opp fra senga og lyset blir slått på :p men kan da ikke være bra å sove så lite :o hun tar det jo ikke igjen på dagen heller.. :o

Vi har også en som er så nysgjerrig og ikke har tid til å sove. Sover lurer på maks en time om gangen og vil helst ha med seg alt :p håper det bedrer seg heheh

Min er også snart 4 måneder og har begynt å våkne bare ett par timer etter han er lagt for kvelden. Før sov han fra 19 til 0330 nå sovner han sent og våkner allerede mellom 23 og 00. Kan det være at det er tenner på vei tro? Lest at dette kan plage dem 2 måneder før første tann.

Her er det likt og begynte for ca. to uker siden. W blir 4 mnd på lørdag :) men har merket en liten forbedring siste dagene. Han sovner mye senere enn vanlig (21-22, i stedet for 19) og våknet mye på natten (3-5 i stedet for å sove gjennom uten mat) og sov generelt lett og dårlig, men det har heldigvis blitt bedre. Det er et langt og tungt utviklingssprang som han er inne i nå samtidig som det klør fælt i gommen og han har litt feber, så regner med at tennene spøker!

Endringer her også! Nå blir det hyl hvis hun har hatt mindre enn tre timer våkentid før natta. Hun våkner også tidligere for mat, gjerne etter 2-3 timer. Har nettopp vært gjennom økeperiode også, som ser ut til å roe seg nå. Så jeg håper hun kan sove litt lenger sammenhengende snart, den første økta i hvert fall.

Her endret det seg samme dag som hun ble 3 måneder. Vi legger henne fortsatt klokken 19, men hun styrer og kaver voldsomt! Vi må sitte i senga ved siden av og ta smokken inn igjen en million ganger:p Armer og bein går på høygir, og hun kaster hodet frem og tilbake. Er tydelig trøtt, men kroppen er helt vill! Hun skriker ikke, er bare veldig urolig. Nå kan det ta opptil en time før hun sovner....:confused: Når hun har sovnet roer hun seg litt, men kan fortsatt være såpass urolig at jeg ikke får sove:hungover: Jeg tror flere ganger at hun er våken, men når jeg slår på lyset så sover hun. I natt sov hun 19.30-05, 05.30-10. Jeg klager ikke på det altså, men hadde vært fint om hun ikke hadde kavet så voldsomt:p På dagtid sover hun 30-40 minutt 3-4 ganger.

Her endret det seg samme dag som hun ble 3 måneder. Vi legger henne fortsatt klokken 19, men hun styrer og kaver voldsomt! Vi må sitte i senga ved siden av og ta smokken inn igjen en million ganger:p Armer og bein går på høygir, og hun kaster hodet frem og tilbake. Er tydelig trøtt, men kroppen er helt vill! Hun skriker ikke, er bare veldig urolig. Nå kan det ta opptil en time før hun sovner....:confused: Når hun har sovnet roer hun seg litt, men kan fortsatt være såpass urolig at jeg ikke får sove:hungover: Jeg tror flere ganger at hun er våken, men når jeg slår på lyset så sover hun. I natt sov hun 19.30-05, 05.30-10. Jeg klager ikke på det altså, men hadde vært fint om hun ikke hadde kavet så voldsomt:p På dagtid sover hun 30-40 minutt 3-4 ganger.
Sånn er det her og så jeg har begynt å sove med ørepropper ;) da overser jeg at han er urolig i søvne, men hører om han våkner!

Sånn er det her og så jeg har begynt å sove med ørepropper ;) da overser jeg at han er urolig i søvne, men hører om han våkner!
Jeg har funnet frem ørepropper, men ikke turt å bruke de enda (hysterisk mamma much...:p) Våkner du av at han gråter da?

Jeg har funnet frem ørepropper, men ikke turt å bruke de enda (hysterisk mamma much...:p) Våkner du av at han gråter da?
Ja, våkner med en gang han bare prater :) men kan ofte sove igjennom at han kaster på seg, er urolig i søvne eller bare sparker med bena! Har hjulpet mye her :)

Min er også snart 4 måneder og har begynt å våkne bare ett par timer etter han er lagt for kvelden. Før sov han fra 19 til 0330 nå sovner han sent og våkner allerede mellom 23 og 00. Kan det være at det er tenner på vei tro? Lest at dette kan plage dem 2 måneder før første tann.
Tror ikke det er tennene her iallefall :)

blææ, snuppa vår er plutselig blitt så vanskelig å legge om kvelden. Snart 4mnder gammel, hun bruker å legge seg halv ni-ni men de sidte tre dagene har hun ikke sovna før 11-halv 12 :eek:
For to mnder siden la hun seg helt fint og sovner av seg selv, og sov til 4-5 om natta/mårran uten mat. Den siste mnden har hun våknet i 1-2tia for mat og deretter hver andre time.
I tillegg så sov hun for en mnd siden en lur på ca tre timer. Neida den siste mnden sover hun max halvannen time.
Merker lignende endring her. Han har sluttet å sovne av seg selv. Må amme ham til søvn i storsenga og som regel våkner han når jeg flytter ham til senga hans og jeg må amme ham en gang til før han sovner godt nok.. Det tar ihvertfall minimum 1,5 timer :scratch Da sover han til en gang etter midnatt og etter det sover han på puppen. ..
Dagsovingen har også blitt noe mindre. Sover oftere i bare 1 time. Han sover enten ute eller på et kaldt rom (han NEKTER å sovne og sove inne, må en kort trilletur til postkassa hver gang).

Merker lignende endring her. Han har sluttet å sovne av seg selv. Må amme ham til søvn i storsenga og som regel våkner han når jeg flytter ham til senga hans og jeg må amme ham en gang til før han sovner godt nok.. Det tar ihvertfall minimum 1,5 timer :scratch Da sover han til en gang etter midnatt og etter det sover han på puppen. ..
Dagsovingen har også blitt noe mindre. Sover oftere i bare 1 time. Han sover enten ute eller på et kaldt rom (han NEKTER å sovne og sove inne, må en kort trilletur til postkassa hver gang).
Æsj ja høres akkurat ut som vår snuppe! Heldigvis ser d ut til at det begynner å "løsne" litt. Men bare en bitte liten smule. *bank i bordet*

Back
Topp