vanskelig å kle av og på seg..

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Hadde det ikke slik forrige svangerskap, utenom på slutten da slet jeg med å bøye meg pga magen, men nå er det bekkenet som er problematisk.

Med en gang jeg prøver å løfte foten for å ta på meg klær, enten det er truse, sokker eller bukse, så er det veldig smertefullt. Mistenker bekkenlåsning..

er ikke lett å hjelpe min datter heller med klærne nå, men hun har lært seg til å ta I bakken og rekke opp en og en fot for at jeg skal slippe å bøye meg når hun skal ha av skoene x)

Andre som har samme problemet? Noe som har eventuelt hjulpet for å bedre det? Jeg er 27+6 uker på vei.

Du prøver ikke å stå mens du har på deg sokker og bukser? Ikke noen god løsning ved bekkenløsning, det er mange måneder siden jeg kunne gjøre det. Anbefaler deg å sette deg ned for absolutt alt. For meg hjelper det også å bruke hendene for å løfte opp foten når jeg sitter, mye mindre vondt enn å bruke musklene i bena.

Når det gjelder barn som trenger hjelp med klær, så synes jeg det oftest er best å sitte i sofaen, så kan barnet sitte ved siden av eller på fanget, bøyer meg aldri ned. Og så hjelper det mye å være bevisst på bevegelsene når man hjelper ungene. Der du vanligvis ville vridd hele kroppen, så går det ofte bra å heller strekke armene i rare vinkler, og ikke røre bekkenet.

Du prøver ikke å stå mens du har på deg sokker og bukser? Ikke noen god løsning ved bekkenløsning, det er mange måneder siden jeg kunne gjøre det. Anbefaler deg å sette deg ned for absolutt alt. For meg hjelper det også å bruke hendene for å løfte opp foten når jeg sitter, mye mindre vondt enn å bruke musklene i bena.

Når det gjelder barn som trenger hjelp med klær, så synes jeg det oftest er best å sitte i sofaen, så kan barnet sitte ved siden av eller på fanget, bøyer meg aldri ned. Og så hjelper det mye å være bevisst på bevegelsene når man hjelper ungene. Der du vanligvis ville vridd hele kroppen, så går det ofte bra å heller strekke armene i rare vinkler, og ikke røre bekkenet.

Jeg står ikke nei, det går ikke, men uansett vondt, for verker konstant. Går jo til slutt, men veldig greit når samboeren min hjelper meg:p

Hun kler av og på seg selv, kun sko hun absolutt skal ha hjelp til, og da klarer jeg det når hun rekker opp foten:)

Må løfte opp foten med handa for å få på sokka.. I dag tok samboeren på meg den eine, då han kom inn på soverommet akkurat då et sleit med å få på den siste...

Back
Topp