Vanskelig å ikke si noe til jobben. Flere?

Juni08/mars2013

Flørter med forumet
Jeg synes det er så vanskelig å ikke si noe til jobben at man er gravid.. Jeg har så lyst å si det, men synes også det er litt tidlig.. Noen som har fortalt jobben det enda?? Klarer snart ikke holde det hemmelig lengere, går rundt små kvalm hele tiden så trur de kommer til å skjønne noe snart uansett...
 
Har sagt det til noen på jobben, men det er utrolig vanskelig og holde seg. jeg kommer nok til å fortelle det til sjefen min snart for hun skal slutte 1. desember, pluss at hun skal ha storfest om 2 uker...

I tillegg til det så vil jeg at færrest mulig vet det slik at det ikke sprer seg til den nye jobben jeg skal starte i 2. januar.

MEN jeg vil jo selvfølgelig rope d ut til alle jeg kjenner ;)
 
Jeg sa det til sjefen, for jeg er sykemeldt og hun spurte hvorfor.. hadde null planer om å si det før uke 12, men sånn gikk det ikke..
 
Jeg kommer til å si ifra til sjefen i hvert fall hvis jeg blir kvalm som sist. For jeg trenger den støtten og forståelsen. Kommer til å si det tidlig til nærmeste familie også hvis jeg blir dårlig. Ellers hadde det vært veldig morro å komme med den overraskelsen på julaften da!
 


**Undercover** skrev:
Jeg kommer til å si ifra til sjefen i hvert fall hvis jeg blir kvalm som sist. For jeg trenger den støtten og forståelsen. Kommer til å si det tidlig til nærmeste familie også hvis jeg blir dårlig. Ellers hadde det vært veldig morro å komme med den overraskelsen på julaften da!



Ja, det var det som var planen i utgangspunktet her også, men fins ikke tålmodighet med sånne ting her i gården ;)
 
Hehehe samme her. Jeg bare klarte ikke.. :P Er ikke så lett å holde på sånne hemmeligheter assa :P Men er man små kvalm osv er det jo vanskelig å ikke si noe heller. Folk merker jo at det er noe galt.
 
Jeg håper jeg kan holde på nyheten så lenge som mulig, så lenge jeg ikke blir dårlig så venter jeg nok til det vises på magen ;) MEN jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap, først med kvalme og så med bekkenløsning, så jeg har mine tvil om hvor lenge denne sprekheten kan vare..
Uansett lurer jeg fælt på hvordan jeg skal komme meg usett edru gjennom julebordet om et par uker  
 
Jeg har sagt til sjefen min, fordi jeg er så kvalm og dårlig, og siden vi jobber med mat hele dagen.. Om han ikke finner meg blandt kundene, så er jeg definitivt på toalettet. :)
 
Jeg har sagt til sjefen min, fordi jeg er så kvalm og dårlig, og siden vi jobber med mat hele dagen.. Om han ikke finner meg blandt kundene, så er jeg definitivt på toalettet. :)
 
Jeg har sagt til sjefen min, fordi jeg er så kvalm og dårlig, og siden vi jobber med mat hele dagen.. Om han ikke finner meg blandt kundene, så er jeg definitivt på toalettet. :)
 
Jeg har fortalt det på jobb, siden jeg har gått 50 % sykemeldt ei stund p.g.a prøverørs osv. Kommer nok til å fortsette med sykemelding siden morgenkvalmen har startet, og bekkenet har begynt allerede.
 
Har planer om å vente så lenge som mulig (opp mot 12 uker) Men det spørs hvor dårlig jeg blir. Jeg er hjemme i dag pga kvalm, men vet ikke om det er spy-bya som går.
 
Helt enig i at det er vanskelig å bestemme seg for når jobben skal få høre det. Slapp forsåvidt å ta den avgjørelsen selv, da lederen spurte meg en dag. Hun hadde egentlig mistenkt det en stund allerede, siden jeg tydeligvis har hatt en del opplagte symptomer. Da hadde jeg visst det selv i 2 dager.. Men dama er kjempehyggelig, og jeg vet hun ikke sier det videre. Så jeg bekreftet det bare, og etter det har hun fulgt nøye med. Må bare ikke slurve med maten og sånt nei:) Resten av jobben får vel vite det etterhvert som det begynner å bli opplagt at noe er på gang, over nyttår en gang.

Da er det verre med familie og venner. Det er helt forferdelig å gå og holde på hemmeligheten, men jeg tør ikke helt tro på at det vil gå bra ennå. (Og jeg har store planer om avsløring i jula, håper bare vi greier å holde oss så lenge..) Så jeg har avtalt med samboer at vi venter og ser til uke 12, men svarer ærlig om noen spør direkte før den tid. Så for tiden går jeg og prøver å være så symptomfri og normal som mulig blant folk;)
 
Jeg begynner på jobb igjen etter endt mamma permisjon neste mandag. Jeg har fortalt det til min ped-leder sånn hun er klar over det. Jeg SLITER med kvalme og er evig trøtt og svimler en del. 

Resten skal jeg klare å holde meg for :P mini er bare 9 mnd, så er litt flaut å komme tilbake på jobb å fortelle at jeg bare skal jobbe i 7 mnd før jeg går ut i permisjon igjen :)
 
Jeg forteller sjefen til helga tenker jeg. Hun vet hele min sykdomshistorie og at vi ville ha de barna vi skal før jeg ikke klarer å gå gravid. Tenkte det er greit å fortelle før det syns på magen, jeg ble "avslørt" i uke 8 forrige gang. Og i tillegg så brekker jeg meg hver gang jeg må vise frem (og la kunder lukte på) krydra herreparfymer :P
 
Jeg fortalte det til sjefen med en gang, men vi har et godt forhold, så det var ikke noe problem. Da kan hun tilrettelegge for meg, og søke om tilretteleggingstilskud ol for meg for å klare å holde meg lengst mulig i jobb.

Eller så ble jeg avslørt på jobb i går, da det var ei som spurte hvordan det gikk med oss i forhold til prøving, da hun visste jeg mistet i august. Da ble det jo selvfølgelig helt stille rundt bordet da det var midt i lunchen, og jeg var avslørt. ;) Jaja, synes selv det er tidlig, men men nå er det avslørt gitt.
 
Vanskelig ja!!!
Lurer på om jeg kommer til å si det til et par av teamlederne etter første ul, sånn at jeg "slipper" brukere som kan være utagerende......
 
Jeg har tenkt å vente lengst mulig med å si noe så lenge formen er bra da!! Men lurer på hvordan jeg skal klare å ikke vekke mistanke på julebordet i desember!!
 
Har måttet si ifra til sjefen... er blitt 50% sykemeldt i to uker på grunn av kvalme... og er nå virkelig begynt å få et kranglende bekken... frykter at jeg snart får sykemelding og tilpassing på grunn av det...

Merker at kollegaene tenker sitt... er ikke så veldig mange grunner for at man ikke klarer å komme på jobb tidlig på morgenen... begynner på jobb 1,5 timer senere enn de andre...
 


bella_lianda skrev:
Jeg har tenkt å vente lengst mulig med å si noe så lenge formen er bra da!! Men lurer på hvordan jeg skal klare å ikke vekke mistanke på julebordet i desember!!


Jeg har akkurat det samme problemet med julebord.. Krysser fingrene for at vi klarer å holde oss =)
 
Back
Topp