Jeg ammer fortsatt min gutt som akkurat blitt 18 måneder, men det er vanskelig å gå ned i vekt. Har kuttet betydelig ned på ammingen siste tid da planen er å prøve å sluttes snart. Gikk betydelig ned i begynnelsen av barseltiden, men etterhvert er det vanskelig å si «nei takk» til små usunne fristelser! Dessuten skal man ikke sulte seg og ikke holde diett så lenge ammingen pågår og detgjør det vanskelig å gå ned i vekt. I perioder jeg ammer mer mister jeg masse hår og det trodde jeg er pga vitamin mangel. Men må slutte å tenke slik for det er ikke funnet årsak til håravfall under amming!
Får i meg i blant kun de 2glass melk som er anbefalt for ammende og spiser ellers ikke så bra resten av dagen for å gå ned i vekt, men det hjelper lite...!
prøver også å gå10000skritt daglig! Men noen ganger såpass sliten at jeg klarer kun 8000skritt.
Noen råd for hvordan gå ned i vekt dere?
Får i meg i blant kun de 2glass melk som er anbefalt for ammende og spiser ellers ikke så bra resten av dagen for å gå ned i vekt, men det hjelper lite...!
prøver også å gå10000skritt daglig! Men noen ganger såpass sliten at jeg klarer kun 8000skritt.
Noen råd for hvordan gå ned i vekt dere?
Last edited: