Vanskelig å gå ned i vekt tross amming

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Jeg ammer fortsatt min gutt som akkurat blitt 18 måneder, men det er vanskelig å gå ned i vekt. Har kuttet betydelig ned på ammingen siste tid da planen er å prøve å sluttes snart. Gikk betydelig ned i begynnelsen av barseltiden, men etterhvert er det vanskelig å si «nei takk» til små usunne fristelser! Dessuten skal man ikke sulte seg og ikke holde diett så lenge ammingen pågår og detgjør det vanskelig å gå ned i vekt. I perioder jeg ammer mer mister jeg masse hår og det trodde jeg er pga vitamin mangel. Men må slutte å tenke slik for det er ikke funnet årsak til håravfall under amming!
Får i meg i blant kun de 2glass melk som er anbefalt for ammende og spiser ellers ikke så bra resten av dagen for å gå ned i vekt, men det hjelper lite...!
prøver også å gå10000skritt daglig! Men noen ganger såpass sliten at jeg klarer kun 8000skritt.
Noen råd for hvordan gå ned i vekt dere?
 
Last edited:
Det eneste som hadde effekt for min del var å kutte ut sukker og godteri i hverdagen og kun spise litt i helgene. Men jeg har lettere for å gå ned når jeg ikke ammer, så tydelig at kroppen sparer mer på flesket eller noe sånn.
Men spise meg mett på sunn mat og unngå sjokolade hver dag hjalp meg. Er dessverre ikke av den sorten som kan spise hva jeg vil så lenge jeg ammer.
Jeg har ikke drukket kumelk noen gang iløpet av ammeperioden jeg. Men andre meieriprodukter som smør, ost, rømme og yoghurt har jeg spist.
 
Hårtap er vanlig forresten, man slipper mindre hår når man går gravid, så når det begynner igjen så føles det mer ut. Jeg mister kjempe mye hår, men det går aldri tomt :hilarious:
 
Her var også det eneste som funket å kutte ut søtsaker og kaker, men også i helgene en periode. Det kan nok bare være meg, men har ingen selvbeherskelse når det kommer til snop og kaker og kan fint spise 4000kcal på lørdag og søndag :hilarious: men jeg måtte også faktisk telle litt kalorier, men lagt meg på 2300 om dagen, for å passe på at det ikke går utover melka:happy: går sakte men sikkert ned!
 
Jeg ammer fortsatt min gutt som akkurat blitt 18 måneder, men det er vanskelig å gå ned i vekt. Har kuttet betydelig ned på ammingen siste tid da planen er å prøve å sluttes snart. Gikk betydelig ned i begynnelsen av barseltiden, men etterhvert er det vanskelig å si «nei takk» til små usunne fristelser! Dessuten skal man ikke sulte seg og ikke holde diett så lenge ammingen pågår og detgjør det vanskelig å gå ned i vekt. I perioder jeg ammer mer mister jeg masse hår og det trodde jeg er pga vitamin mangel. Men må slutte å tenke slik for det er ikke funnet årsak til håravfall under amming!
Får i meg i blant kun de 2glass melk som er anbefalt for ammende og spiser ellers ikke så bra resten av dagen for å gå ned i vekt, men det hjelper lite...!
prøver også å gå10000skritt daglig! Men noen ganger såpass sliten at jeg klarer kun 8000skritt.
Noen råd for hvordan gå ned i vekt dere?

Jeg spiser mindre og trener hardt etter amminga er over og det hjelper. Aksepterer at jeg er litt chubby ca 1 år ette fødsel.
 
Jeg ammer fortsatt min gutt som akkurat blitt 18 måneder, men det er vanskelig å gå ned i vekt. Har kuttet betydelig ned på ammingen siste tid da planen er å prøve å sluttes snart. Gikk betydelig ned i begynnelsen av barseltiden, men etterhvert er det vanskelig å si «nei takk» til små usunne fristelser! Dessuten skal man ikke sulte seg og ikke holde diett så lenge ammingen pågår og detgjør det vanskelig å gå ned i vekt. I perioder jeg ammer mer mister jeg masse hår og det trodde jeg er pga vitamin mangel. Men må slutte å tenke slik for det er ikke funnet årsak til håravfall under amming!
Får i meg i blant kun de 2glass melk som er anbefalt for ammende og spiser ellers ikke så bra resten av dagen for å gå ned i vekt, men det hjelper lite...!
prøver også å gå10000skritt daglig! Men noen ganger såpass sliten at jeg klarer kun 8000skritt.
Noen råd for hvordan gå ned i vekt dere?
Slitt med det samme som deg. Ironisk nok går jeg opp 1-2 kg de gangene jeg prøver å være flink, og går 1-2 kg ned igjen når jeg gir F. Er du ferdig med å amme nå? Har det påvirket vekten og muligheten for å miste vekt?
 
Back
Topp