Jeg tar Lutinus 100mg morgen og kveld. Jeg tok fra 3DPO, fordi jeg trenger/trengte å forlenge lutealfasen i tillegg. Første runde, da jeg starta på dag 22 etter å ha tatt blodprøven for å sjekke nivået fikk jeg likevel mens på cd26, men måneden etter var den på hele 30 dager. Mistenker dog at jeg hadde en kjemisk graviditet a, for mensen var så annerledes enn vanlig (men det kan jo ha skyldtes progesteronet). Men nå i 3pp med prog satt den, er 12DPO i dag. Skal nå ta til uke 12.

Obs: Husk å kjøpe inn truseinnlegg, det er noe j'vla klin!
Takk for tips og god info! Jeg har fått utskrevet Utrogestan 300mg som skal brukes 1-2 ganger daglig til uke 10. Litt annen dose og virker som alle andre får Lutinus. Har du fått noen bivirkninger?

Takk for tips og god info! Jeg har fått utskrevet Utrogestan 300mg som skal brukes 1-2 ganger daglig til uke 10. Litt annen dose og virker som alle andre får Lutinus. Har du fått noen bivirkninger?
Ingen bivirkninger, bare utrolig slitsomt med at det kommer utflod med pillerester ut. Tror jo hele tiden at jeg har mista/fått mensen :nailbiting:

Hei!

Samboeren min og jeg har nå forsøkt å bli gravide i 10 måneder. Har samleie jevnlig, men alikevel klaffer det ikke. Tar eggløsningstester, spiser sunt og kuttet ut alkohol. Har lavt stoffskifte og vært plaget med det en stund, går på Levaxin- vet ikke om det kan ha en sammenheng med at vi ikke får det til?

Vi fikk en datter på første forsøk for 3 år siden og vi bestemte oss i fjor for å prøve å få en til. Men så enkelt var det visst ikke …

Tok graviditetstest i dag (skal egentlig ha mensen nå) men den var selvfølgelig negativ.
Har lest masse på billige-tester sin side at de har hjelpemidler som feks glidemiddel som kan hjelpe til å bli gravid. Noen som har testet ut dette? Erfaringer?

Begynner å bli lei og frustrert… Skjønner ikke hvorfor det var så lett å bli gravid første gangen men nå vanskelig?

Føst vil jeg bare si masse lykke til, og det ser jo ut som du allerede har fått mange gode råd og tips!

Vi prøvde i 6-7 pp med førstemann (han ble født juni 21), husker ikke helt hvor mange pp. Jeg hadde normalt lengde på faser og sånt, med eggløsningsslim og brukte fertilitetsmonitor de siste 3 pp, men det klaffa på første forsøk den runden vi prøvde Prefert. Kanskje jeg har litt ph-issues eller noe sånt, jeg vet ikke, uansett skal vi begynne med det nå igjen når vi starter opp igjen med prøving på nr. 2! Kan jo ikke skade i alle fall :joyful:

Hei!

Samboeren min og jeg har nå forsøkt å bli gravide i 10 måneder. Har samleie jevnlig, men alikevel klaffer det ikke. Tar eggløsningstester, spiser sunt og kuttet ut alkohol. Har lavt stoffskifte og vært plaget med det en stund, går på Levaxin- vet ikke om det kan ha en sammenheng med at vi ikke får det til?

Vi fikk en datter på første forsøk for 3 år siden og vi bestemte oss i fjor for å prøve å få en til. Men så enkelt var det visst ikke …

Tok graviditetstest i dag (skal egentlig ha mensen nå) men den var selvfølgelig negativ.
Har lest masse på billige-tester sin side at de har hjelpemidler som feks glidemiddel som kan hjelpe til å bli gravid. Noen som har testet ut dette? Erfaringer?

Begynner å bli lei og frustrert… Skjønner ikke hvorfor det var så lett å bli gravid første gangen men nå vanskelig?
Hei,

Jeg og samboeren min har vært i samme båt som dere. Det tok lang tid (1 år) fra fødsel til jeg fikk tilbake syklusen, og da var vi klare for å prøve på nr 2. Fikk støttemedisiner ganske kjapt pga. sen eggløsning og kort lutealfase, og gyn var overbevist om at det ville klaffe innen kort tid. Ingen av oss røyker eller drikker, vi trener 4 x pr uke, er normalvektige, spiser sunt og jeg hadde selvsagt stålkontroll på syklusen pga. medisiner og EL-testing/temping. Da ingenting skjedde på 6 mdr, dro vi for å få fertilitetsutredning. Ingenting i veien med meg, ingenting i veien med ham. Egglederne mine er også skylt gjennom for å utelukke at de er tette. Gyn ga oss beskjed om å fortsette å prøve. I mai ble vi henvist til sykehuset for IVF, hvor vi fikk oppstart i juni. Fertilitetslegene der fortalte meg at de møter mange pasienter som sliter med nr 2, selv om det gikk på 1-2-3 med nr 1, det er visst ikke uvanlig. Ikke at det hjalp særlig på å få høre det, det ga jo ikke meg noen baby i magen å vite at andre også sliter.

Skulle hatt fryseforsøk i august nå, men ble jammen meg gravid i juli, i pp13. Det har føltes ut som en hel evighet, fylt med ekstremt mye bitterhet og frustrasjon.

Ikke at dette innlegget hjelper deg så veldig, men ville bare si at jeg forstår at ting er dritt akkurat nå <3

Har dere vurdert å få tatt en fertilitetsutredning bare for å utelukke at det er noe?

Back
Topp