Vanskelig å amme på dagen 7 måneder

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Sønnen min er 7 måneder og jeg sliter sånn med å amme han på dagen. Han vil liksom bare ikke. Eneste muligheten er å vekke han fra hvilene sine. Da er han så trøtt at han drikker. På nettene drakk han hver time men har kuttet ned til hver 3.time. Når jeg legger han på kvelden vil han heller ikke ha melk. Lurer på hvordan deres rutiner er og er så usikker på om han får for lite morsmelk. Hvordan er deres rutiner? Og noen tips om hvordan jeg kan Amme han på dagen? Har prøvd å gå inn e et mørk rom, men hjelper ikke. Slik er mine rutiner for dagen sånn ca:


Står opp: ca 07:00 får da mm

Frokost 1 porsjon grøt: 08:00

Hvil: 09-10:30

Mm: 10:30

Lunsj:12:00 frukt/grønnsakspure og smakebiter skive

Hvil. 13:30-15:00

Mm: 15:00

Middag 15:30 1/2 porsjon glass eller hjemmelaget

Kveldsmat 1 porsjon grøt: 18:00

Leggetid: 19:00

Mm: 20

Mm:23

Mm:02

Mm:05
 
Har du pratet med hs?
Jeg tenker at om han spiser bra med annen mat, så er det ingen krise.
Kan ikke tvinge det i han..
Ble han mindre interessert etter starte med fast føde?

Du kan jo eventuelt øke på med mat eller prøve erstatning?
 
Sønnen min er 7 måneder og jeg sliter sånn med å amme han på dagen. Han vil liksom bare ikke. Eneste muligheten er å vekke han fra hvilene sine. Da er han så trøtt at han drikker. På nettene drakk han hver time men har kuttet ned til hver 3.time. Når jeg legger han på kvelden vil han heller ikke ha melk. Lurer på hvordan deres rutiner er og er så usikker på om han får for lite morsmelk. Hvordan er deres rutiner? Og noen tips om hvordan jeg kan Amme han på dagen? Har prøvd å gå inn e et mørk rom, men hjelper ikke. Slik er mine rutiner for dagen sånn ca:


Står opp: ca 07:00 får da mm

Frokost 1 porsjon grøt: 08:00

Hvil: 09-10:30

Mm: 10:30

Lunsj:12:00 frukt/grønnsakspure og smakebiter skive

Hvil. 13:30-15:00

Mm: 15:00

Middag 15:30 1/2 porsjon glass eller hjemmelaget

Kveldsmat 1 porsjon grøt: 18:00

Leggetid: 19:00

Mm: 20

Mm:23

Mm:02

Mm:05
Høres ut som typisk brystvegring eller at han er så opptatt med andre ting rundt seg. Det vil nok gi seg når han blir stor nok til å både die og holde øye med verden rundt seg. :) Holdt på slik som du en god stund med min yngste, det ble bedre til slutt.
 
Har du pratet med hs?
Jeg tenker at om han spiser bra med annen mat, så er det ingen krise.
Kan ikke tvinge det i han..
Ble han mindre interessert etter starte med fast føde?

Du kan jo eventuelt øke på med mat eller prøve erstatning?
Han startet med grøt da han var 4,5 mnd. Det at han ikke ville bli ammet på dagen startet gradvis da han var 5,5 mnd, men har bare blitt verre og verre. Er ikke sint eller frustrert. Tvert imot. Smiler og ler og er nysgjerrig på alt rundt og vil ikke ha melk, prøver om igjen og om igjen men går ikke. Hs mente hvis jeg kuttet nattamming så ville han være sulten og ha mer melk på dagen. Men har ammet hver 3.time hele natten i 1 uke, (tidligere hver time natt) men han vil fremdeles ikke ha melk på dagen. Jeg har ikke lyst å kutte ut ammingen i 02-03 tiden helt enda. Men tviler på det ville vært noen forskjell. Satser på dette er bare en periode og at det snart går over
 
Kutter du nattammingen og han ikke er så interessert på dagen, tror jeg faktisk resultatet bare er mindre melk og at han avvendes brystet helt.
Jeg får merkbart mindre melk på dagtid når jeg kutter på natt, også selv om jeg ammer flere ganger på dagen.

Her har løsning vært å amme inne på soverommet rett etter babyen våkner fra lur, med gardina nede og lyset av :p
 
Kutter du nattammingen og han ikke er så interessert på dagen, tror jeg faktisk resultatet bare er mindre melk og at han avvendes brystet helt.
Jeg får merkbart mindre melk på dagtid når jeg kutter på natt, også selv om jeg ammer flere ganger på dagen.

Her har løsning vært å amme inne på soverommet rett etter babyen våkner fra lur, med gardina nede og lyset av :p
Ja, har de siste dagene vekket han fra hvilene og gått på rommet og tatt lyset helt av og gardinene er nede. Etter første hvil har jeg klart å amme han. Etter andre hvil har det ikke gått. Selv om jeg har gjort akkurat likt.‍♀️ Jeg pumper meg 2 ganger til dagen nå, for å holde melkeproduksjonen oppe.
 
Ja, har de siste dagene vekket han fra hvilene og gått på rommet og tatt lyset helt av og gardinene er nede. Etter første hvil har jeg klart å amme han. Etter andre hvil har det ikke gått. Selv om jeg har gjort akkurat likt.‍♀️ Jeg pumper meg 2 ganger til dagen nå, for å holde melkeproduksjonen oppe.

Heh, høres ut som en fyr som har det travelt det der :p
Sånne perioder har hvertfall gått over her, minste er 10 mnd, og lar seg enkelt amme, hvertfall i fanget mitt inne på sovrommet om dagen - og hele natta såklart, haha.
 
Heh, høres ut som en fyr som har det travelt det der :p
Sånne perioder har hvertfall gått over her, minste er 10 mnd, og lar seg enkelt amme, hvertfall i fanget mitt inne på sovrommet om dagen - og hele natta såklart, haha.
Ja, stress dette her og måtte pumpe seg hele tiden også. Men håper det snart går over
 
Har opplevd det med begge mine barn. Men førstemann ble jeg kjempestresset og alt handlet om å få i henne melk. Begynte med flaske ved 5 mnd og da gikk det gradvis nedover med ammingen før hun sluttet helt å amme 7,5 mnd gammel. Med andremann har jeg tenkt at han spiser om han er sulten. Tilbydd før og etter hvil. Og ammet så mye han vil om natten. Han er 9 mnd nå, og nå ammer han morgen, etter begge hvilene, før legging og alt fra 2-5 ganger på natta. Han har lagt på seg normalt hele veien, utviklet seg normalt og er en blid og fornøyd gutt :)
 
Back
Topp