Vanntrening for gravide

checkitout

Flørter med forumet
Går noen av dere på sånn vanntrening for gravide?

Jeg har vært veldig dårlig i begynnelsen av svangerskapet og alle muskler tror jeg har svunnet hen ;)
Nå er jeg mye bedre, men blir fort dårlig når jeg anstrenger meg over tid. Orker som regel å gjøre noe i 2-3 timer hver dag som f. eks jobbe litt eller ta et besøk. 
Men føler jeg burde få trent kroppen noe, med tanke på at jeg skal føde til sommern!
Så da tenkte jeg litt på bassengtrening-

Noen som har erfaring med slik trening?
Noen andre som i utgangspunktet ikke er helt i form, men får til litt trening?

Jeg går på vanntrening for gravide med bekkenplager... er et tilbud her i kommunen, med fysioterapeut som treningsleder... er deilig med å trene i varmebasseng, siden det lindrer smertene og faktisk er det eneste jeg klarer å få gjort av trening (og bevegelser) i løpet av uka...

Jeg gikk på det 3 ganger pga bekkenløsninga, men det gjorde bare vondt verre...så sluttet med det. Kommer nok til å se ut som en strandet hval til sommern, får jo ikke beveget meg...:(

Jeg går en gang i uka, utrolig deilig trening :) Anbefales på det sterkeste å prøve :) Jeg trener endel utenom, men synes at bassengtreninga også gir god effekt på musklene :)

Jeg er i utrolig dårlig form, har gjort mye styrke gjennom jobben som er veldig fysisk krevende, men ikke gjort noe kondis trening på mange år... Vurderer også baseng trening ;) Men noe jeg har prøvd som jeg vill annbefale er gravid yoga! Er utrolig fornøyd med det kurset jeg går på.. Er jo litt dyrt men absolutt vært det... Og så er det veldig bra fødselsforbredende med mye fokus på avspenning og pust osv... men bra trening også!

Back
Topp