Vannskelig tema

Kinderegg1

Blir kjent med forumet
Heisann høner!
Vi har en litt spesiell situasjon (som sikkert mange har vært igjennom) så derfor trenger jeg å høre litt erfaringer/oppmuntrende ord rundt dette:oops:

Vi fant ut jeg var gravid for 7 uker siden ca men pratet ikke skikkelig om det før i forrige uke, da kunne gubben fortelle at han egentlig ikke er klar for å bli pappa igjen helt enda men er i mot abort og vil ikke tvinge meg til å fjerne dette barnet. Samtidig fikk jeg sagt jeg vil gjerne beholde men ønsker ikke å tvinge far til noe så da står vi egentlig her å ikke veit helt hva vi skal gjøre:(
Siste uken har gått uten sure miner og han er verdens beste mot meg men fortsatt ikke pratet mer om graviditeten. Vi har legetime i dag for å finne ut hvor langt jeg kan være på vei da dette er usikkert enda, har på feelingen det er gått så langt at det ikke er mulig uansett til å gjøre noe så jeg er litt nærvøs på hannes reaksjon lell om han er fult klar over dette:wideyed:

Noen av dere som har opplevd å dette å hvordan ble dere enige om ting uten å føle at noen trampet over den andre? :facepalm:
 
Så lei situasjon. Kanskje han bare trenger litt tid på å fordøye det? Har ikke så mange tips å komme med, men gode tanker på veien skal du få :Heartpink
 
Tusen takk for det:oops:
Kan være det blir bedre etterhvert som det synker inn men han har hatt god tid på å si i fra om dette tidligere så føler jeg tramper litt over:( veldig vannskelig når det er slik.
Veit han er en god pappa å alt dette men jeg forstår han også da han har 2 fra før.
 
Det høres ikke enkelt ut. Men om han allerede har to, burde det ikke komme som en overraskelse at man kan bli gravid? Det er jo veldig sjeldent det passer for folk flest å få barn, og når man er med på leken...
 
Vi hadde ikke tenkt å få flere barn, men så kom dette da. Min mann gråt fordi han var så redd og usikker i begynnelsen, redd for økonomien, og for min psykiske helse som har vert meget dårlig etter de to andre barna. Men jeg sa at jeg ikke kom til å ta abort å det respekterte han, så nå har vi en deal på at han skal sterilisere seg på nyåret etter babyen er komt. Han har begynt å glede seg litt nå. Er 13+1 i dag
 
Last edited:
Eg har en som ikke skulle ha flere. Han syntes d holder med en. Men eg sa at eg skulle ha to stk. Når han ikke vil bruke beskyttelse og eg sier at eg ikke bruker så er d like mye hans feil. Kan ikke komme å si noe om at han ikke vil ha når d må to til for å lage:dead: men akkurat nå så er han god i d ene øyeblikket og når eg klager litt så er d selvpåskyldt siden d er eg som har valg d:happy: og i neste ligger han å stryker meg på magen og spør hvordan d går med babyen hans. Så her tror eg rett og slett han bare trenger litt tid:angelic:
 
Broren min var i samme situasjon da de ble gravid med tredjemann. Han ville absolutt ikke ha fler, men de bestemte seg for å beholde. Det var ganske vanskelig for han, men på et eller annet tidspunkt begynte det å snu og han kunne glede seg! Det tok tid, men sånn er det. Slik jeg ser det ville han ikke hatt det noe annerledes nå som hun minste er 5 år :happy: Jeg tenker at dersom dere ikke kan/vil ta abort, ta tiden til hjelp, prat om følelser og forventninger ofte også er jeg ikke i tvil om at det kommer til å ordne seg ❤️
 
Tusen takk for at dere tar dere tid på å svare og komme med oppmuntrende ord :shy:
Vi får ul om 4-6uker å legen mente abort var uansett forseint nå slik som han forklarte det, far sa ikke noe om hverken abort eller at dette ikke var ønsket men heller satt ivrig når vi lyttet etter hjertelyd:oops:
Ble satt litt lengre frem enn det jeg tenkte så ser ut som termin havner på November :wideyed:
 
Tusen takk for at dere tar dere tid på å svare og komme med oppmuntrende ord :shy:
Vi får ul om 4-6uker å legen mente abort var uansett forseint nå slik som han forklarte det, far sa ikke noe om hverken abort eller at dette ikke var ønsket men heller satt ivrig når vi lyttet etter hjertelyd:oops:
Ble satt litt lengre frem enn det jeg tenkte så ser ut som termin havner på November :wideyed:

Du skal se at det ordner seg til slutt :Heartpink
 
Jeg tror mange mannfolk bare trenger litt tid på å
Fordøye det. Min ville heller ikke i starten, men sier nå at han ville ikke verdt foruten :) nå begynner magen såvidt å vise, så det er lettere for han og forstå at det faktisk er noe der..
 
Back
Topp