Tok det for noen år siden, kjente egentlig ikke noe særlig hverken underveis eller etterpå. Eller, jeg kjente jo at noe foregikk, og hadde foregått, men ikke vondt i det hele tatt. Mener jeg småblødde litt rett etterpå, og hadde noe alla mensmurringer (men ikke smerter).
Tror jeg ble gravid i pp 2 eller 3 etterpå (husker ikke helt når jeg tok sjekken), uten at det nødvendigvis hadde en sammenheng. Ble funnet polypp i livmora, stor cyste på ene eggstokken og visstnok litt trange eggledere. Ble satt opp til laparaskopi for å fjerne cysten (som de mente var dermoid, altså vev, men den var borte ved sist sjekk nå noen år etterpå, så kan nesten ikke ha vært det) og en sjekk av eggledere, men ble gravid noen få dager før forsamtalen. Ble behandlet for bakteriell vaginose i starten av det svangerskapet, noe jeg har vært plaget med før. Etter det så har jeg blitt ekstremt lett gravid. Tok 1,5 år med sånn "skjer det så skjer det" prøving før første satt, 7 mnd etter dødfødsel med temping, el tester og vannscanning før neste satt. De to siste derimot, har vært på 1. forsøk og overraskelse. Om det har noe med at eggledere ble utvidet under scanningen, cysta er borte og at jeg ikke har BV lenger vet jeg ikke (ikke hatt tilbakefall av BV siden jeg fikk behandling for det i 2017), men det kan jo ha hatt innvirkning. Nå sist så var jo uhellet ute minst 4-5 dager før eggløsning så må ha blitt gode forhold i alle fall (7 dager om en går ut fra at ul-termin stemmer på en prikk med EL). Mulig noe hormonelt har endret seg, eller at det bare har vært flaks.