Vannmelon?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Var på grillbesøk i dag. Noah får sitte på fanget og griper etter glass, fat mat osv :p så fikk han smake på litt vannmelon og han elsket det! Noen flere som har gitt det i varmen? Det er ok å gi sant?
 
Jeg har latt mini smake vannmelon og ;-) Ham elsket det også og ble sint når jeg tok den vekk :p Vannmelon er helt ok å gi :)
 
Jeg har latt mini smake vannmelon og ;-) Ham elsket det også og ble sint når jeg tok den vekk :p Vannmelon er helt ok å gi :)
Hehe, ja kjempe sint! Og når han fikk den tilbake så var han strålende fornøyd og engasjert :p
 
Jeg satt også å lurte på om jeg kunne gi det i dag! Gir dere den "hel" slik at de gnager på en bit eller moser dere den?
 
Gir det i sånn nett her så jeg er sikker på hun ikke får en stor bit i seg :)
 
Jeg satt også å lurte på om jeg kunne gi det i dag! Gir dere den "hel" slik at de gnager på en bit eller moser dere den?
Jeg har bare latt han suge litt på en bit mens jeg har holdt :) Vi har egentlig ikke startet med fast føde enda, får bare en liten smak av ting av og til, men om han skulle holdt den selv hadde jeg puttet den i babyfeederen :)
 
På tur med barselgruppe var det ei som hadde med seg vannmelon og alle ungene fikk smake. Det var en hit for de fleste, min også. Så nå har jeg kjøpt selv☺️
 
Her fikk også mini smake på vannmelon nylig. Elsket det virkelig og ble så fornærma når jeg tok den vekk :p Lot han bare gomme på melonstykket, var ikke noe problem :)
 
Jeg har bare latt han suge litt på en bit mens jeg har holdt :) Vi har egentlig ikke startet med fast føde enda, får bare en liten smak av ting av og til, men om han skulle holdt den selv hadde jeg puttet den i babyfeederen :)

Her har vi heller ikke startet med fast føde,men jeg ønsker å gi henne smaksprøver på forskjellige ting. Så langt har det bare vært banan. Hva har din smakt på? Jeg vet ikke hva annet jeg kan gi.
 
Her har vi heller ikke startet med fast føde,men jeg ønsker å gi henne smaksprøver på forskjellige ting. Så langt har det bare vært banan. Hva har din smakt på? Jeg vet ikke hva annet jeg kan gi.
Min har foreløpig bare smakt på vannmelon, eple og agurk :) Tenker å fortsette med frukt og grønnsaker i første omgang :) Avokado er bra å starte med også, de kan egentlig smake på det meste bortsett fra honning melkeprodukter og nøtter som jeg husker i farta :)
Så blir det maisgrøt fra Hipp når han er 6 mnd :)
Legger med en link til helsedirektoratets anbefalinger:

https://helsedirektoratet.no/folkeh...edbarnsernering-mat-og-drikke-det-forste-aret
 
Jeg ga min gutt på 4,5 mnd vannmelon etter å ha lest dette innlegget. Lot han suge og gomle litt på en bit jeg holdt i handa. Ønsker bare å be dere være forsiktig. Han klarte å bite løs en bit, og satte den fast i halsen. Alt skjedde i løpet av et sekund. Han peiva med armene, fikk ikke puste, og jeg ble vettskremt. Fikk han på magen over låret mitt og dunka han i ryggen til den løsna, heldigvis. Anbefaler nett eller tyggesmokk. Forferdelig opplevelse!
 
Jeg ga min gutt på 4,5 mnd vannmelon etter å ha lest dette innlegget. Lot han suge og gomle litt på en bit jeg holdt i handa. Ønsker bare å be dere være forsiktig. Han klarte å bite løs en bit, og satte den fast i halsen. Alt skjedde i løpet av et sekund. Han peiva med armene, fikk ikke puste, og jeg ble vettskremt. Fikk han på magen over låret mitt og dunka han i ryggen til den løsna, heldigvis. Anbefaler nett eller tyggesmokk. Forferdelig opplevelse!
Ååå herregud så fælt! Godt det gikk så bra <3
 
Min største datter satte vannmelon i halsen når hun var 8 mnd (hadde ikke fått tenner). Hun sugde på en bit til den var tørr og steinhard og vips så satte hun den i halsen. Jeg er nå livredd vannmelon og putter det kun i nett eller moser den hvis lillemor skal få.
 
Ja det tenkte jeg på nå Helga skulle få... det er kjempeskummelt. Jeg passer på at hun bare slikker og at jeg skal holde melonen :)
 
Har latt lillegutt smake vannmelon her også:) spiser først selv nesten helt ned til kanten og lar han smatte litt på det som er igjen.
 
Jeg har all frukten han får i babyfeederen, så får han sitte alene å kose seg med det uten at han kan få noe i halsen :)
 
Vi gir mellom i nett :)
Lillemor elsker honningmelon :D
Har babyfeeder og, men ikke gitt i den enda :p
 
Back
Topp