Vannkopper

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Da har minsten fått vannkopper, vet ikke helt når da de har vært på overnatting hos svigers og jeg kom hjem halv 6. Ikke så altfor ille dekket, enda hvertfall. Klør ikke noe særlig, men det er vel kanskje når de gror at det klør?
Gode tips?
Har lest om hvitvask, men siden det er søndag... Leste om potetmel også, noen som har prøvd det hvis det skulle begynne å klø?

Andre gode tips?
 
Da har minsten fått vannkopper, vet ikke helt når da de har vært på overnatting hos svigers og jeg kom hjem halv 6. Ikke så altfor ille dekket, enda hvertfall. Klør ikke noe særlig, men det er vel kanskje når de gror at det klør?
Gode tips?
Har lest om hvitvask, men siden det er søndag... Leste om potetmel også, noen som har prøvd det hvis det skulle begynne å klø?

Andre gode tips?
Ikke gi ibux!!!
 
Kjøpte noe spesialgrwier for vannkopper. Et skum. Det virket veldig bra her.
 
Ikke Ibux! Jeg kjøpte en krem på apoteket som lindret kløe, som var ment for vannkopper. Husker ikke hva det het, men sikkert andre merker uansett siden jeg bor i Uk. Spør på apoteket :) min klødde ikke så veldig mye, bare litt på natt, så vi tok på kremen før leggetid
 
Ikke Ibux! Jeg kjøpte en krem på apoteket som lindret kløe, som var ment for vannkopper. Husker ikke hva det het, men sikkert andre merker uansett siden jeg bor i Uk. Spør på apoteket :) min klødde ikke så veldig mye, bare litt på natt, så vi tok på kremen før leggetid
Men klør de hele tiden fra de dukker opp eller når de tørker ut og gror? For han har per nå ikke klødd noe :)
 
Vi prøvde hvitvask, men nei. Noe spesialgreier som het noe med pox, skum som virker best.

Forsåvidt, der som virket best var allergi medisin. Den ungen som sto fast på allergi medisin klødde markant mindre.

Det varer en ukes tid sånn ca, og er verdt sånn ca dag 3,så kjøp det pox-greiene i moegen. Aller best likte mine om det sto i kjøleskap
 
Mamma kan ikke si at jeg har hatt vannkopper da hun aldri merket det (hun merket det godt på mine søsken, som hadde det før jeg ble født), så blir jo spennende å se :nailbiting: har skjønt at det kan være slitsomt å bli smittet som voksen..
 
Her funka aderma cytelium mot kløen, og alt var tørka inn på 5 dager :) Og dersom du skulle bli syk ringer du lege straks sånn at du får medisin mot vannkopper.
 
Men klør de hele tiden fra de dukker opp eller når de tørker ut og gror? For han har per nå ikke klødd noe :)
Det tok noen dager før min begynte å klø :) men jeg vet ikke om det er vanlig eller om det bare var min. Min hadde det generelt ganske lett, så takknemmelig for det :D
 
De to eldste har hatt det og han ene klødde mer enn den andre så det er veldig individuelt. Vi brukte et skum på en pumpeflaske
 
Hvordan går det ?
 
Back
Topp