Vannkopper

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Nå går det vannkopper i bhg, og vi fikk beskjed at vi må følge med fordi både sønnen vår og fler har en prikk. Jeg hadde kraftig utbrudd når jeg var barn, er jeg og baby beskyttet da? Eller bør jeg bo hos mamma hvis det viser seg at det er vannkopper? Noen som vet? Veldig bekymret nå, men godt å vite at jeg hadde kroppen full når jeg var liten, da er kanskje sjansen mindre for at jeg får det..?

Vannkopper får man kun 1 gang. Og baby er inni magen din, derfor beskyttet:Heartred
Mine barn ble smittet med vilje da de var 3år og minste 6mnd. De var ganske lite plaget egentlig, bare irriterende kløe.
Jeg husker selv når jeg hadde det som barn, jeg må ha vært 6-7år gammel. Og jeg ville mine skulle få det tidlig, hvis mulig, i håp om færre plager. Har hørt om voksne som fikk det da de nærmet seg 40, og de ble skikkelig syke!

Ikke meningen å kuppe - men hvordan er det med nyfødte og vannkopper? Tror ikke storesøster har hatt (hun har flere ganger hatt begynnelsen på prikker; men aldri utviklet seg), og tipper hun får det mens jeg er i permisjon :P

Ikke meningen å kuppe - men hvordan er det med nyfødte og vannkopper? Tror ikke storesøster har hatt (hun har flere ganger hatt begynnelsen på prikker; men aldri utviklet seg), og tipper hun får det mens jeg er i permisjon :p
Det er farlig for nyfødte, så jeg håper barna her isåfall får det nå eller når baby er større.

Det er farlig for nyfødte, så jeg håper barna her isåfall får det nå eller når baby er større.

Samboer får evt flytte inn med svigermor sammen med henne (blir pensjonist rett før og han jobber rett ved der hun bor) hvis det bryter ut… Når er det ikke farlig for de små?

Samboer får evt flytte inn med svigermor sammen med henne (blir pensjonist rett før og han jobber rett ved der hun bor) hvis det bryter ut… Når er det ikke farlig for de små?
Tror det var rundt 2 månders alder jeg fikk høre en gang :) Jeg var usikker om jeg kunne bli smitta på nytt, men om jeg ikke kan det , så kan de gjerne bare få det nå kjenner jeg :p

Tror det var rundt 2 månders alder jeg fikk høre en gang :) Jeg var usikker om jeg kunne bli smitta på nytt, men om jeg ikke kan det , så kan de gjerne bare få det nå kjenner jeg :p

Har du bekreftet hatt det er det usannsynlig :)

Har du bekreftet hatt det er det usannsynlig :)
Mamma husker det veldig godt, og jeg var visst veldig plaga med kroppen full. Så jeg har ikke tatt blodprøve for å bekrefte det. Jeg har i voksen alder hatt helvetesild, og det får man kun ved å ha hatt vannkopper tidligere :)

Det er mulig å ta en blodprøve for å sjekke om fu har antistoffer på vannkopper. Jeg måtte det da mine foreldre ikke var 100% sikker, men fikk bekreftet at jeg har antistoffer på vannkopper, men måtte være forsiktig om det gikk den 5 barnesykdommen for den hadde jeg ikke hatt :cat:

Det er mulig å ta en blodprøve for å sjekke om fu har antistoffer på vannkopper. Jeg måtte det da mine foreldre ikke var 100% sikker, men fikk bekreftet at jeg har antistoffer på vannkopper, men måtte være forsiktig om det gikk den 5 barnesykdommen for den hadde jeg ikke hatt :cat:
Mamma er 100% sikker, og jeg har hatt helvetesild i voksen alder. Det kan man ikke få hvis man ikke har hatt vannkopper :)

Back
Topp