Vannkopper

Mrs82

Glad i forumet
Mailykke 2018
Nå går det vannkopper i barnehagen og jeg er usikker på om jeg har hatt det -min mor husker ikke. Bør jeg være bekymret, noen som vet noe om dette?

Ta kontakt med legen din i første omgang. Man kan sjekke ved blodprøve om man har hatt vannkopper.

Hverken jeg eller foreldrene mine kan huske at jeg har hatt de, men jeg tok en blodprøve for endel år siden som viste at jeg hadde hatt de. Meget fornøyd med det [emoji106]

Jeg har hørt at nesten alle de som tror de ikke har hatt vannkopper faktisk har hatt det uten å vite om det. Tror det er en enkel blodprøve å ta for å sjekke antistoffer, det ville jeg gjort tror jeg. :)

Får håpe du har hatt det så du slipper å risikere å få det nå i svangerskapet..:)

Om du ikke har hatt det, så er det nå det er mest optimalt å få det i svangerskapet. Håper du slipper dog, for det er ingen dans på roser med vannkopper som voksen, og sikkert enda et hakk verre som gravid.

Jeg har ikke hatt vannkopper før. Det er virkelig uheldig med vannkopper som gravid, både med tanke på deg selv og babyen. Fastlegen min har derfor anbefalt meg å holde meg unna hjemme om min sønn skulle få det under svangerskapet.
Som de andre sier, så vil en enkel blodprøve sjekke om du har hatt det før :)

Back
Topp